Vraag
Reacties
Aankondigingen
Pasi
Level 19

Ziggo verhoogt in mei uploadsnelheid !

Tweakers.Net :

"...Ziggo voert in mei een snelheidsverhoging door van veel consumenteninternetabonnementen. De snelheidsverhoging varieert van 5 tot 50Mbit/s. Bij de meeste abonnementen gaat alleen de uploadsnelheid omhoog, maar bij Complete gaat ook downloaden vanaf mei sneller..."

111.png

Edit : link aangepast

802 Reacties 802
Meldingen
Aan Uit
MR_CHIP
Level 19

oh, hier is het ook aangepast in mijn ziggo , modem herstart is nu bezig 

Screenshot_2023-04-11-13-33-23-385_nl.ziggo.app.jpg

bootfile in sagemcom is aangepast

MR_CHIP_0-1681213013821.png

MR_CHIP_1-1681213067797.png

Pasi
Level 19
Topicstarter

Ziggo 40.png

Ik zal straks die Ziggo box eens herstarten en controleren of ....

Edit: M'n download kan ik niet echt testen ( verbinding via wifi ), maar de upload is nu wel 40Mbps.

0 Kudos
Hatolex
Level 16

Hier ook verhoging naar 400/40 👍, na herstart modem.

Gio2903
Level 17

topp, hier 950/75 nu 😄

Verwijderd account
Niet van toepassing

Yes haal 79 Mbit up!

Ha-ns
Level 5

Ook hier 100/30 internet start. 

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Hij doet het:

IMG_0933.jpeg
 Mooi die ronde getallen, maar volgens mij ga ik dit niet écht nodig hebben. 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Hier ook de boel verhoogd. Blij maar zal geen gat in de lucht springen, alles werkt dat is het belangrijkste, en in de Avond 1000/75 halen is soms vrij moeilijk al meer deels van onze wijk Ziggo heeft.

IMG_7650.PNG

MR_CHIP
Level 19

Screenshot_2023-04-11-15-23-40-875_org.zwanoo.android.speedtest-edit.jpg

snelheid dikke prima hier 😄 ben heel blij met de extra upload

0 Kudos
Gio2903
Level 17

zojuist alsnog een reboot vanuit het cmts (ziggo dus), schrik dus niet als een deze dagen om 1u snachts je internet even wegvalt 🙂

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

modem log van ziggo laat niks zien maar rond 23:50 gisteren viel heel de verbinding weg op eigen router

lijkt wel of pagina's qua latency nog sneller laden 

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

@MR_CHIP ik heb ook het idee dat alles soepeler gaat. Eerst enkele weken geleden met onderhoudswerkzaamheden een iets betere latency en nu met de upload aanpassingen is de upload latency ook wat beter. Interacties verlopen daardoor nog soepeler.

Mash_man02
Level 8

k zie inderdaad ook  verbeterde latency waarden zonder modem reboot, ik zie ook verder niet iets in de modem config aangepast o.i.d. Ik had het modem gister al gestart en had al de 75Mbit upstream van Giga.

Echt wel nieuwsgierig waar dat vandaan komt, lijkt i.i.g. niets met de upstream verhoging te maken te hebben. Heb ook geen werkzaamheden aankondiging gezien ?

Mash_man02_0-1681382591761.png

0 Kudos
Buurman
Level 15

Na modem herstart ook de nieuwe snelheid

Van Internet Compleet via Internet Start uiteindelijk bij Internet Start XXL terecht gekomen.

Op het toekomstige 1 juli prijskaartje na bevalt ons deze Up en Download snelheid prima. 👍

Schermafbeelding 2023-04-13 125929.png

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@Mash_man02  schreef:

k zie inderdaad ook  verbeterde latency waarden zonder modem reboot, ik zie ook verder niet iets in de modem config aangepast o.i.d. Ik had het modem gister al gestart en had al de 75Mbit upstream van Giga.

Echt wel nieuwsgierig waar dat vandaan komt, lijkt i.i.g. niets met de upstream verhoging te maken te hebben. Heb ook geen werkzaamheden aankondiging gezien ?

Mash_man02_0-1681382591761.png

ik denk dat dat ermee te maken heeft dat ziggo steeds meer technieken/aspecten van docsis 3.1 aan het activeren is 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Dave  schreef:

Hier ook de boel verhoogd. Blij maar zal geen gat in de lucht springen, alles werkt dat is het belangrijkste, en in de Avond 1000/75 halen is soms vrij moeilijk al meer deels van onze wijk Ziggo heeft.

IMG_7650.PNG

Ik heb mijn Modem zelf het werk laten doen, die ging om 02:00 uur vanzelf herstart uitvoeren met nieuwe snelheid erbij. Waarom mensen meteen de Sagemcom modems zelf herstarten, bij elk nieuwe wijziging start hij in de nacht zichzelf op. Maar goed heb teveel geduld misschien, voor mij kost veel moeite het modem te herstarten. Aangezien klimmen niet kan in de Meterkast en alles op Klik aan Klik Uit staat. 1 druk op de knop maar was niet nodig. Het regelt zichzelf allemaal. Dat maakt Ziggo nu fantastisch met de nieuwe slogan.

0 Kudos
Mash_man02
Level 8

@MR_CHIP 

Dan zou je toch verwachten dat er iets in de modems veranderd zoals assigned profiles of gebruikt spectrum of misschien een reboot van het modem om deze aanpassingen te activeren.

Maar dat lijkt allemaal niet het geval te zijn. 

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

niet elke herstart is te zien in modem log/system uptime

hier is bijv tijdens werkzaamheden de ofdma verplaatst richting de fm/oproepband

MR_CHIP_0-1681388238675.png

Mash_man02
Level 8

@MR_CHIP 

Hier niet of nog niet maar wel lagere latency en upstream verhoging.

Mash_man02_0-1681388436524.png

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

@Mash_man02 Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de latency tussen glas en coax nu nog verschil maakt.

Zelf ga ik glas parallel aan ziggo proberen.

Enige wat voor mij nog verschil gaat maken is prijs, een beetje kwaliteit vanTV en vooral ook service. En internet moet natuurlijk gewoon storingloos werken, dat is de minimale verwachting. Service heb je echter minder nodig bij een stabiele dienst. Alleen àls je contact op moet nemen is het wel fijn als dat fijn verloopt en daar lees ik toch wat minder pretrige ervaringen op internet over bij de betreffende budget glas provider

Alleen wil ik 30 per maand (een euro per dag) meer betalen voor betere service?

0 Kudos