Tweakers.Net :
"...Ziggo voert in mei een snelheidsverhoging door van veel consumenteninternetabonnementen. De snelheidsverhoging varieert van 5 tot 50Mbit/s. Bij de meeste abonnementen gaat alleen de uploadsnelheid omhoog, maar bij Complete gaat ook downloaden vanaf mei sneller..."
Edit : link aangepast
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
goed gesprekken gehad over waarom dit heeft kunnen gebeuren dat ik de upload snelheid niet haalde ik zal niet geheel alles delen maar het resultaat tot nu toe haal ik al best een tijdje de volle snelheid
Dat is 74,50 per maand tegen 62 voor het duurste pakket van ziggo.
Na de upgrade E1,2 per mbit upload bij ZIggo tegen E1,34 per mbit upload bij Virgin.
Ratio 10:1 dus nog lang niet symmetrisch, kortom niet zo bijzonder.
dan zal ook niet zo snel gebeuren vanuit liberty global
https://www.totaaltv.nl/nieuws/liberty-global-koopt-belang-vodafone-group/
"VodafoneZiggo heeft er in een jaar tijd 162.200 mobiele klanten bijgekregen en is gedurende dezelfde periode 62.600 vaste klanten verloren"
en
"Het bedrijf hoopt dat bijvoorbeeld de aangekondigde uploadsnelheidsverhoging voor meer klanten gaat zorgen"
De afdeling marketing / communicatie zegt het en denkt het nog serieus 🙂 ook !
https://tweakers.net/nieuws/207018/vodafone-krijgt-in-jaar-tijd-162000-abonnees-bij-ziggo-verliest-e...
Ik verwacht ook dat het stormloopt met nieuwe klanten bij Ziggo door de snelheidsverhoging van de upload ter grootte van een doperwt. Uche ….
Wat gaat er gebeuren als Ziggo straks de prijzen gaat verhogen met het inflatie % (10%?).
De ISP met een mooie aanbieding gaat er véél abonnees bijkrijgen........
Die correctie word al een aantal jaren gedaan, de rest doet het ook, dus hoppen ze lekker over van de 1 naar de ander, de vraag, wie houd er netto meer klanten aan over na de hop wedstrijd.
Interview met de Ziggo Directeur over upload, glas en DOCSIS 3.1 / 4.0
Dus de beschikbare frequentiespectrum is voor jullie nu het grootste struikelblok om niet bijvoorbeeld hogere uploadsnelheden te leveren?
"Ja, al klinkt 'struikelblok' te negatief. We zien dat met de manier waarop we het nu hebben ingericht, de klanten de diensten kunnen gebruiken die ze willen gebruiken en daarbij bijna nooit tegen dat plafond aan zitten. Natuurlijk zijn er altijd mensen die zeggen: 'Ja, ik kan met glasvezel hoger gaan.' Dat betekent dan dat je zo'n grote pijp je huis in krijgt, waar je in de meeste gevallen maar een klein stukje van gebruikt."
Het interview komt samengevat er op neer : Wat wij ondersteunen > 1 Gbps heeft de klant nodig, alles wat wij niet kunnen ondersteunen heeft 99% van de klanten toch niet nodig.
@digibaro schreef:...Het interview komt samengevat er op neer : Wat wij ondersteunen > 1 Gbps heeft de klant nodig, alles wat wij niet kunnen ondersteunen heeft 99% van de klanten toch niet nodig....
Het is natuurlijk afhankelijk vanaf welke kant je het bekijkt. Als ik b.v. een pompstation heb, waar alleen maar normale benzine ( E10/95 ) te koop is, dan zullen 99% van mijn klanten nog steeds tevreden zijn. Want diegene die andere benzine willen/moeten komen niet bij mij, maar gaan naar een ander pompstation en tellen ( voor mij ) dus ook niet mee !
Internet klanten die ( om welke reden dan ook ) meer internet willen dan Ziggo kan leveren én die een keuze hebben, zullen Ziggo dus ( gaan ) verlaten.
Laat Ziggo dit over een paar jaar nog eens nalezen en dan zullen ze zich voor de kop slaan, hoe dom ze zijn geweest. Wel veel reclame maken voor GiGaNet (en zo een markt daarvoor proberen te creëren ), terwijl Ziggo met de upload juist het tegenovergesteld probeert te beweren. Dat lijkt toch echt op 'cherry picking'.
Ondertussen trekken alle aandeelhouders lange neuzen en wrijven zich in de handen.
Vandaar dat de suggestie van 1 van de forum leden mij ook wel aanspraak. Profileer je niet voor als premium (glas) provider en pas conform te prijzen van 10 / 1 (xDSL/Kabel) bandbreedte verhouding en niet conform 1 / 1 (glas)
Deze uitspraak is wel lachwekkend.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die zeggen: 'Ja, ik kan met glasvezel hoger gaan.' Dat betekent dan dat je zo'n grote pijp je huis in krijgt, waar je in de meeste gevallen maar een klein stukje van gebruikt."
Ook met coax krijg ik een grote download pijp binnen waar ik maximaal 1/10e deel van zal gebruiken mocht ik ooit weer voor Ziggo kiezen. Meer dan 100 Mbps zal voor onze situatie nooit nodig zijn. Of het moet door andere ontwikkelingen worden opgedrongen.
Dames en heren, denk goed na over een eventuele overstap naar KPN. TV+ is een drama. Voor mij was dat de reden om weer terug te gaan naar Ziggo. Symmetrische snelheden zijn leuk, maar totaal overbodig. Even los van de uploadsnelheid, TV van Ziggo staat ver boven TV+ van KPN!
Als je het maar vaak genoeg herhaald ga je het vanzelf geloven :
Symmetrische snelheden zijn leuk, maar totaal overbodig.
Ze zij zeker niet overbodig, ze zijn net zo overbodig als 1Gbps download verbinding voor een gezin waar normaal een Enterprise bedrijf genoeg aan heeft. De waarschuwing voor TV kan relevant zijn, maar vergeet niet dat steeds minder mensen lineair TV kijken.
@TonM1965 Schreef: TV van Ziggo staat ver boven TV+ van KPN!
Kan je ook aangeven wat er zo tegen viel aan TV+ van KPN? Want wat ik begrepen heb, gaat KPN pas over een paar maanden de stream één op één doorgeven op een aantal belangrijke zenders bij TV+, dus dan zal ook pas de beeldkwaliteit omhoog gaan.
@tobiastheebe zover ik weet worden frequenties boven de 970Mhz nog niet gebruikt door ziggo
echter het artikel bij tweakers zegt dit:
Om de gigabitsnelheden te kunnen aanbieden, moesten we ook bandbreedte creëren in ons frequentiespectrum. Daarom hebben we ons frequentiespectrum met Docsis 3.1 uitgebreid van 900MHz naar 1,2GHz. Dat frequentiespectrum gebruiken we om zowel internet- als radio- en tv-signalen door te geven
Beste Donpapa. Er is op YouTube een video van Bright waarin het KPN+ kastje wordt bekeken. Een van de dingen die hierop te zien zijn is dat het kastje met zappen extreem traag is.
Volgens Umlaut heeft KPN het beste vaste en mobiele netwerk.
Dit lees ik zojuist.
Dus slaap lekker door Ziggo met he Docsis…
@MR_CHIP Momenteel worden inderdaad nog geen frequenties hoger dan 1 GHz gebruikt. OFDM loopt over het algemeen van 879-973 MHz, in bepaalde wijknetten van 879-1001 MHz.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.