1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pasi

Level 18
  • 10258Posts
  • 500Oplossingen
  • 5718Likes

Ziggo verhoogt in mei uploadsnelheid !

Tweakers.Net :

"...Ziggo voert in mei een snelheidsverhoging door van veel consumenteninternetabonnementen. De snelheidsverhoging varieert van 5 tot 50Mbit/s. Bij de meeste abonnementen gaat alleen de uploadsnelheid omhoog, maar bij Complete gaat ook downloaden vanaf mei sneller..."

111.png

Edit : link aangepast

802 Reacties 802
wewanl

Level 16
  • 2385Posts
  • 23Oplossingen
  • 905Likes

Ik vind voor de prijzen die Ziggo vraagt dat de uploadsnelheid, minstens de helft moet zijn van de downloadsnelheid. Maar zelfs daar komt Ziggo zijn klanten niet in tegemoet.

Ziggo blijft maar beweren dat de karige upload snelheden voldoende zijn voor de meeste klanten.

Als dat echt zo zou zijn, waarom stappen er dan steeds meer mensen over op glasvezel, Ziggo?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 766Oplossingen
  • 6352Likes

Ach ja dit voelt als vijf appels kopen en voor 6 betalen.

@wewanl 

Deels omdat ze zich door de tijdelijke kortingen gek laten maken. Dat steeds meer lijkt mee te vallen. Ja Ziggo raakt wel wat klanten kwijt maar als ik de cijfers mag geloven is dat toch minimaal.

digibaro

Level 7
  • 175Posts
  • 0Oplossingen
  • 118Likes

@Mash_man02  schreef:

En dat gaat hier mopperen helpen ?

Ja, wat als klanten niet klagen is er geen prikkel om dingen te veranderen, dat heet winstmaximalisatie !

Je ziet dat klagende mensen en nieuwe klanten ook het meest worden verwend met kortingen.

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

@RoWi. 

Dat mag je wel eens uitleggen, men is er heel duidelijk over geweest waar de verhoging van de prijzen voor was. En nu krijg je iets extra toe geschoven en dat is dan ook weer niet goed ??

Komt mij erg ondankbaar en onredelijk over richting de medewerkers die ons ook hier toch zo goed mogelijk proberen te helpen.

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

@wewanl 

Denk jij werkelijk dat Ziggo er doelbewust voor kiest om asymetrische bandbreedtes aan te bieden als het symetrisch zou kunnen zijn ?

wewanl

Level 16
  • 2385Posts
  • 23Oplossingen
  • 905Likes

Ik denk dat de kritiek niet de medewerkers betreft, Mash-man. 

Iedereen snapt dat het beleid elders wordt bepaald.

Wel vind ik het nodig om de geluiden van klanten goed te laten horen.

Misschien dat ooit de ogen open gaan bij Ziggo ...........

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

Uiteraard help feedback geven, maar dat heeft in beginsel toch niets met de verhoging te maken die je "krijgt" waar dit topic over zou moeten gaan.

We zien weer een gelegenheid en gaan gelijk volledig ongefundeerd off topic lopen azijn zeiken, dat is niet netjes, niet nodig en helpt echt niemand.

Ziggo is een kabel service provider, geen of in ieder geval nog geen glasvezel diensten aanbieder voor consumenten, dat zou pas echt appels met peren vergelijken zijn.

Ieder die nog geen glasvezel ter beschikking heeft en een stukje bij een buitenring of centrale van KPN weg woont ziet echt nog wel in dat Docsis beter is dan DSL. 

Mijn alternatief hier is 2/20 DSL of ZIggo, nou dan hoef ik echt niet lang na te denken en zeg gewoon netjes dank je wel. De bijbehorende rekening kies je zelf voor en daar kunnen klaarblijkelijk nog voldoende mensen mee leven. 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 766Oplossingen
  • 6352Likes

@Mash_man02 u wilt duidelijkheid dat kunt u krijgen. Ik begrijp dat dit ondankbaar kan overkomen.

We ( de Ziggo klanten) klanten krijgen een fractie van wat met Docsis 3.1 mogelijk is, Zelfs Bert dacht al dat het om een April grap ging.

Is het onredelijk dat dit beetje upload niet opweegt tegen het moeten opgeven van FM via de kabel voor mij de meerwaarde van Ziggo, deels de reden dat ik twee jaar geleden van Telfort glasvezel terug ben gegaan naar de kabel, omdat KPN het nodig vond daar Docsis en FM via glasvezel uit te zetten.

Nu is enkel DVB nog een meerwaarde. Voor iemand die 50/5 afnam Internet start en enkel de prijs zag stijgen is dit voor mij geen ondankbaarheid. Kortom ik ben mede vanwege nog andere minpuntjes zoals maar twee dagen mogen terugkijken via de Mediabox  naar een provider gegaan waar ik toch meer waarde voor mijn Euro's krijg. 

Die duidelijkheid vanuit Ziggo heeft de klanten waar Docsis 3.1 in hoofdzaak voor is uitgerold twee keer op rij lagere lasten gegeven. 

W de klein verbruikers wel de lasten mee dragen en er zeer weinig lusten voor terug zien.

Dus ik begrijp het sentiment van de klanten die dit als minimaal zien volledig.

De medewerkers hier als daar de moderatoren mee wordt bedoeld staan volledig buiten het management die het beleid bepalen.

Deze verdienen respect omdat deze de rommel van de marketeers moeten opruimen.

En ja inderdaad Internet start krijgt iets betere up en download, Internet basis is het nieuwe Internet Start ook de daar aangekoppelde prijs. Kortom ik moet smakelijk lachen om die Marketing termen wat dat meegroeien betreft.

Dus ja ik zie dit als voor 6 Appels betalen en er nog maar 4 krijgen. 

Ziggo levert inderdaad Docsis internet en DVB-C TV naast nu ook IPTV via de kabel.

@Mash_man02  noemt u eens een specifieke glasvezel dienst?

Ik kan er geen enkele opnoemen. De signaal drager en de gebruikte technieken maken weinig uit. 

Een ISP is een ISP hoe dit binnenkomt maakt zeer weinig verschil.

VZWatcher

Level 12
  • 656Posts
  • 3Oplossingen
  • 562Likes

@Mash_man02 Dat er appels met peren worden vergeleken, komt grotendeels door Ziggo zelf. Ziggo is namelijk de groenteboer die doelbewust de appels in de krat van de peren legt. En hierdoor de eigen klanten op het verkeerde been zet.

Ziggo is inderdaad een kabelprovider en geen glasvezelprovider. Maar het wekt zelf verwarring door te pas en onpas de hameren dat 97 procent van het aangeleverde signaal door glasvezel wordt gedistribueerd. En het gebruikt zelf de term glasvezel-kabel. Ik kan het dan ook wel begrijpen dat ook wat betreft aangeboden diensten en snelheid klanten het vergelijk met glasvezel maken.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 766Oplossingen
  • 6352Likes

omdat KPN het nodig vond daar Docsis en FM via glasvezel uit te zetten.

Rectificatie waar ik Docsis schrijf bedoelde ik DVB-C.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 766Oplossingen
  • 6352Likes

Screenshot_20230111-220458~2.png

Men moet inderdaad van goede huize komen om te begrijpen dat het om twee verschillende fysieke kabel types gaat. Eigenlijk wordt het koppel teken verkeerd gebruikt er zou moeten staan Glasvezel- Coaxkabel netwerk.

KPN noemt het DSL netwerk ook niet een Glasvezel kabel netwerk wat voor de gebieden waar nog koper binnen komt ook enkel de laatste meters geen glas is. 

BijnaWakker

Level 5
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

@Mash_man02  schreef:

@wewanl 

Denk jij werkelijk dat Ziggo er doelbewust voor kiest om asymetrische bandbreedtes aan te bieden als het symetrisch zou kunnen zijn ?

Er is geen technische reden waarom ze geen 200/200 abonnement zouden kunnen aanbieden met DOCSIS 3.1. 

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

Best aardig allemaal, maar daarna nemen we een abbo af, halen de specificaties en gaan daarna reklameren op basis van zo iets ?

Welke verwachting heb je dan bij glasvezel  en welke bandbreedte verwacht je dan bij ? Laat ik dan ook gelijk stellen dat glasvezel ook ooit op 10Mbit gewerkt heeft en inmiddels al redelijk makkelijk tot 400gbps kan komen zonder WDM.

Niet van goede huize komen is dan echt geen excuus om e gevoel of verwachting maar ergens anders neer te leggen.

BijnaWakker

Level 5
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Vorig jaar kreeg mijn pakket (zakelijk 500/40) geen snelheidsverhoging, alleen een forse prijsverhoging. Ik zie het pakket deze keer ook niet genoemd.

Glasvezel komt steeds dichter bij deze wijk, en mijn uploadbehoeften blijven toenemen. Ik gebruik UPC/Ziggo al heel lang, maar het begint echt te voelen alsof ze ons niet willen houden.

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

@BijnaWakker 

Je qoute een vraag maar beantwoord deze verder niet.

Enig idee wat dat voor je upload oversubscription doet bij een gelijke segment grote ?

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 10258Posts
  • 500Oplossingen
  • 5718Likes

@RoWi.  schreef:

Screenshot_20230111-220458~2.png

...Eigenlijk wordt het koppel teken verkeerd gebruikt er zou moeten staan Glasvezel- Coaxkabel netwerk.

Nee, dit is een bewuste poging van Ziggo, om de consument te misleiden !

Dat doet Ziggo eigenlijk al heel lang, getuige dit bericht.

Maar ... eigenlijk geeft Ziggo hier ongewild ook een kijkje in haar eigen keuken. Want ze durft blijkbaar haar eigen coax netwerk niet te noemen, waarmee Ziggo zelf al aangeeft wat ze van haar coax netwerk vindt.

Nu zullen er vast en zeker opmerking komen, dat Ziggo's netwerk misschien 95% glasvezel is en dat is misschien wel juist. Maar bijna alle problemen, zitten nu juist in de laatste 5% en dat is het coax gedeelte !

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

Maar dan nog waar ga je dan vanuit als je glasvezel roept en waarom ?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 766Oplossingen
  • 6352Likes

@Mash_man02 is uw laatste reactie in het algemeen bedoeld?

Als het aan mij gericht is heeft u mijn onderbouwing niet gelezen. 

Ik wist vooraf dat ik met TV Start niet hetzelfde kon en mocht omdat ik een Humax kreeg. Daar heeft men weinig over gehoord van mij.

Behalve toen men met de Mediabox XL en Nu de Mini bij TV Start kwam nog steeds die klanten afschepen met twee dagen terugkijken via een Mediabox. Dus is die klanten groep bijna verplicht via de Ziggo app te kijken.

Van mij is het niet reclameren dit is de feiten benoemen zoals deze zijn.

Ik heb al internet vanaf de eerste consumenten abonnementen kortom ik heb de hele ontwikkeling mee gemaakt. 

Mijn eerlijke ongezouten mening die minder klantvriendelijk is bij welke provider je ook zit.

Ziggo had gewoon bij TV moeten blijven en KPN bij internet en bellen. Omdat beiden nu op het gebied van de ander bezig is merk je gewoon dat of het ene prioriteit krijgt of het ander en doorgaans enkel voor de ARPU zoveel mogelijk rendement per klant.

Die technische kanten belichten is goed en klopt wel, de gemiddelde consument interesseert dat niks het moet werken en liefst niet te veel kosten.

BijnaWakker

Level 5
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

@Mash_man02  schreef:

@BijnaWakker 

Enig idee wat dat voor je upload oversubscription doet bij een gelijke segment grote ?

Ze hoeven het alleen beschikbaar te stellen aan mensen die waarde hechten aan uploadsnelheid en ervoor willen betalen. De meeste mensen zullen er niets om geven en zullen het niet gebruiken.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 766Oplossingen
  • 6352Likes

Maar dan nog waar ga je dan vanuit als je glasvezel roept en waarom .

Geen ellende met werken op frequenties waar de mobiele netwerken duur voor betalen. Want dat is het probleem met Docsis. Geen goed afgeschermde kabels en het is vragen om ellende.

De techneuten hier weten dat dit de wezenlijke uitdaging is, Ziggo is bewust in frequentie gebieden gaan werken waarvan men al wist dat die problemen zou gaan opleveren.

Internet via glasvezel is ook niet heilig zeker niet en ook daar moet je bij voorkeur goed afgeschermde kabels gebruiken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic