1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pasi

Level 18
  • 10258Posts
  • 500Oplossingen
  • 5718Likes

Ziggo verhoogt in mei uploadsnelheid !

Tweakers.Net :

"...Ziggo voert in mei een snelheidsverhoging door van veel consumenteninternetabonnementen. De snelheidsverhoging varieert van 5 tot 50Mbit/s. Bij de meeste abonnementen gaat alleen de uploadsnelheid omhoog, maar bij Complete gaat ook downloaden vanaf mei sneller..."

111.png

Edit : link aangepast

802 Reacties 802
Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 10258Posts
  • 500Oplossingen
  • 5718Likes

"...om het aantal abonnementen eens te verminderen...".

Daar is Ziggo nu ook mee bezig, want met deze upload verhoging, doen ze meer kwaad dan goed 😉 en ga waarschijnlijk weer veel klanten naar de concurrentie.

Kijk, over iets wat je krijgt, moet je niet gaan zeuren. Maar de komende prijs verhoging staat vast en zeker al gepland en die zal ( Ziggo kennende ) wel fors zijn en zo is die verhoging een sigaar uit eigen doos.

Het zal me dus niets verbazen als we die paar mb's extra upload, bij sommige abo"s als euro's erbij krijgen !!!

"...

Start 50/10 - 39,50

Complete 500/50 - 49,50

Giga 1000/100 - 59,50

..."

Nee. Ik vind het gat tussen 50 en 500 veel te groot. Een klein gezin heeft m.i. aan 250 genoeg, voor alle 'normale' internet zaken. Dus moet zo'n abo ook aanwezig zijn.

Overigens zijn al die snelheden, eenvoudig instelbaar, dus daar zitten de kosten niet in.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76342Posts
  • 5202Oplossingen
  • 22499Likes
DON PAPA

Level 17
  • 3927Posts
  • 61Oplossingen
  • 3357Likes

@Bert Schreef: Je internet groeit met je mee (ziggo.nl)

En wat wil je daar nu mee zeggen @Bert ? Dat Ziggo ver achterloopt op de concurrentie wat betreft de internetgroei? En net doet of ze deze verhoging gratis doen, terwijl we met ze alle al weten dat er een maand later weer een prijsverhoging gaat komen? Want veel meer anders dan dat, lees ik niet op de gegeven url

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 571Likes

Inderdaad, vooral de regel; "De snelheidsverhoging hoort bij het abonnement dat je hebt. De internetsnelheid groeit met je mee. Je betaalt dus niets meer door de snelheidsverhoging.".

Hoe laag schat Ziggo het IQ van de gemiddelde klant in?🙄

wewanl

Level 16
  • 2385Posts
  • 23Oplossingen
  • 905Likes

De achterstand van de internetsnelheid, zeker afgezet tegen de prijs, wordt met het jaar groter bij Ziggo ten opzichte van de FTTH aansluitingen.

Dat Ziggo zelf niet inziet hoe zielig dit staat. 

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 10258Posts
  • 500Oplossingen
  • 5718Likes

"...Je internet groeit met je mee...".

Ehhhh.... Het internet is tegenwoordig geen luxe meer, maar een noodzaak. Alle overheden en bedrijven zijn zonder internet toegang nauwelijks meer te bereiken.
Maar ook de commercie ( en reclame ) doen hun best, met dagelijkse slogans als "...niet omdat het moet, maar omdat het kan...", proberen ze ons gedrag te veranderen, naar veel meer internet gebruik dan we nu nodig vinden.

Ik heb een abonnement van 350/35 ( down/up ) en die download is m.i. meer dan genoeg voor een hele grote familie. Die upload is echt te klein, want als ik wat bestanden naar een cloud wil kopiëren, dan merkt iedereen dat.

Dat mijn abo nu verhoogd wordt naar 400/40 is leuk, maar die extra 50Mbit/s down ga ik echt niet merken ( die gebruik ik niet ) en die extra 5 Mbit/s up, zet echt geen zoden aan de dijk.
Dat zal Ziggo ook denken, maar is voor Ziggo wel weer de reden om halverwege dit jaar, de prijzen weer te verhogen. Geen idee hoeveel dat zal zijn, maar het zou mij niets verbazen als dat zo'n 5 euro zal zijn én dan zou ik zeggen "...laat deze 'gratis' verhoging maar zitten, maar dan ook geen prijsverhoging!...".
Echter, daar zullen de Amerikaanse aandeelhouders niet mee instemmen, want het maakt hun niet uit hóe, áls er maar veel geld hun kant opkomt.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 766Oplossingen
  • 6352Likes

Er vanuit gaande dat volgens de metingen en of uitspraken van de CEO de Ziggo klanten gemiddeld aan 50 Mb up genoeg hebben is dit natuurlijk al heel veel 😉 

Dat meegroeien zonder extra kosten is natuurlijk betrekkelijk wie aan Basis of Start niet genoeg heeft zal toch een hogere rekening krijgen.

Het inflatie cijfer is op gemiddeld 10% gesteld dacht ik, gaat Ziggo dat volgen dan wordt het niet leuk meer. Ik ben ook zeer benieuwd waar mijn provider dit jaar mee gaat komen.

Deels ben ik het er wel mee eens dat een internet verbinding soms een nuts voorziening is, want probeer maar iets aan te vragen. 

Voor mij persoonlijk zie ik snelheden boven 500 Mb dan toch wel als luxe, vanuit consumenten oogpunt gezien. Net zo goed dat TV Compleet en Max pure luxe is.

rick70

Level 10
  • 468Posts
  • 19Oplossingen
  • 227Likes

Vorig jaar ging het Alles-in-een Start pakket met € 3,50 omhoog. Als het dit jaar weer zo gaat dan is het echt niet leuk meer. Doe dan geen snelheidsverhoging en hou de kosten zo laag mogelijk . 

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 10258Posts
  • 500Oplossingen
  • 5718Likes

@rick70  schreef:

Vorig jaar ging het Alles-in-een Start pakket met € 3,50 omhoog. Als het dit jaar weer zo gaat dan is het echt niet leuk meer. Doe dan geen snelheidsverhoging en hou de kosten zo laag mogelijk . 

Na de prijsverhoging van vorig jaar, heb ik toen "Movies & Series XL" uit mijn abonnement gehaald. Misschien dit jaar als reactie op de prijsverhoging, wel een internet abo omlaag !

Nog even uitzingen tot er volgend jaar glasvezel in dit huis ligt !

digibaro

Level 7
  • 175Posts
  • 0Oplossingen
  • 118Likes

De abonnementen zijn ook zo gekozen dat een stapje omlaag ook voelt als een stap terug, met name door de nog lagere upload. Wat dat betreft zie ik liever een prijsverlaging dan deze micro snelheidsverhogingen.

Marinus

Level 15
  • 1180Posts
  • 34Oplossingen
  • 364Likes

Ik heb nu 600/40.

Na prijsverhoging (na mei) wordt dat waarschijnlijk 400/40.

Zelfde upload en lagere download, maar merk je dat echt? Een linux ISO komt dan in iets meer dan een minuut binnen i.p.v. onder de minuut.

Alleen als je ISO's op DVD gaat downloaden.......

De PC met de meeste downloads haalt toch niet meer dan 40MB/sec (oude J1900 CPU).

Daarna misschien eens bellen of ze een mooie "jaaraanbieding" hebben. 😉

(Glasvezelaansluiting ligt klaar in de meterkast.)

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Ik vind de voorgenomen aanpassing van de upload een grote aanfluiting. Complete blijft steken op 40 mbit/sec en MAX gaat een schamele 10 omhoog naar 50 mbit/sec. En daarvoor moest dus de totale bandbreedte analoge radio wijken! Een lachertje. 

Ziggo prijst zich nog verder uit de provider markt.

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

Ik heb giga en ga dus van 50 naar 75Mbit.

Voor wie dat weinig noemt mag het procentuele verschil van zijn maand salaris wel naar mij overmaken.

Als het dan toch micro is en tegenvalt. Verwacht ik behoorlijk wat 🙂

P.S. Bankrekening per PB opvraagbaar 🙂

Het is toch eigenlijk heel raar hoe we hier reageren.

ziggo vraagt rond 5% meer centjes voor de dienstverlening vanwege inflatie en inkoop prijs stijging : Schande !

Ziggo verhoogt upload tussen de 12,5 en 50% : ook schande !

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

@rick70 Investeringen in docsis 3.1 zijn al een tijdje lopend, zou juist raar zijn als we daar geen voordelen uit zouden krijgen.

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

Als jij de hele upload gebruikt lijkt het mij niets anders dan logisch dat er weinig voor anderen overblijft.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om je cloud services upload te shapen zodat er nog wel wat overblijft voor andere toepassingen.

Dit is bijna roepen ik heb een emmer van 5 liter en ik krijg natte voeten als ik er 6 liter in dump.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76342Posts
  • 5202Oplossingen
  • 22499Likes

@DON PAPA  schreef:

@Bert Schreef: Je internet groeit met je mee (ziggo.nl)

En wat wil je daar nu mee zeggen @Bert ? Dat Ziggo ver achterloopt op de concurrentie wat betreft de internetgroei? En net doet of ze deze verhoging gratis doen, terwijl we met ze alle al weten dat er een maand later weer een prijsverhoging gaat komen? Want veel meer anders dan dat, lees ik niet op de gegeven url

@DON PAPA Je stelt allemaal vragen aan mij, die niet voor mij zijn, maar vragen zijn voor Ziggo.

Ik schreef helemaal niets, ik kopieerde een link uit de browserbalk en plakte hier die link van die pagina ter informatie, die tekst is de titel van die pagina die weergegeven wordt met ctrl v

Duidelijk zo? Of is er nog meer uitleg nodig?

Ik las het bericht van de upload voor de 1e keer op Tweakers, dat er een verhoging kwam en dacht dat die minimale verhoging een vergissing was of een 1 april grap, zeker als je links en rechts leest dat er tijdelijk uploads gemeten zijn van 150 Mbit/s.

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

@Mash_man02 

De bekende appels met peren-vergelijking.

Maar op de communicatieafdeling van Ziggo zou je een goed figuur slaan met je slogans😀

digibaro

Level 7
  • 175Posts
  • 0Oplossingen
  • 118Likes

ziggo vraagt rond 5% meer centjes voor de dienstverlening vanwege inflatie en inkoop prijs stijging : Schande !

Ziggo verhoogt upload tussen de 12,5 en 50% : ook schande !

Sommige mensen zijn snel tevreden. De rest van de mensen vergelijkt de dienstverlening in 2023 met bijbehorende prijsstelling met het huidige aanbod van de concurrentie.

Daar vallen duidelijk 2 dingen op dat de prijzen aan de hoge kant zijn en dat de assymetrische upload niet meer aansluit bij de klantwens en wat de concurrentie aanbiedt via glas. Ziggo is nog steeds van mening dat klanten de keuze tussen 200/400/1000 qua download snelheid doorslaggevend vinden maar de praktijk is dat ik en vele andere een symmetrische upload willen. Liever 200/200 dan 400/40 als voorbeeld.

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

@digibaro De asymetrische upload is een eigenschap van docsis dat is zo en dat zal ook nog wel een tijdje zo blijven.

En dat gaat hier mopperen helpen ?

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

@Zeeburgia OK, voor jou dan  :

Als je 5 appels koopt en je probeert er 6 op te eten.......

En dat werkt ook zo voor peren 🙂

Op is Op, dan kun je beter wat reserveren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic