1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5853Likes

Ziggo verhoogt in mei uploadsnelheid !

Tweakers.Net :

"...Ziggo voert in mei een snelheidsverhoging door van veel consumenteninternetabonnementen. De snelheidsverhoging varieert van 5 tot 50Mbit/s. Bij de meeste abonnementen gaat alleen de uploadsnelheid omhoog, maar bij Complete gaat ook downloaden vanaf mei sneller..."

111.png

Edit : link aangepast

802 Reacties 802
TonM1965

Level 5
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

@digibaro Voor een doorsnee gezin is het voor nu overbodig, maar uiteraard afhankelijk van de technologische ontwikkelingen. Ik kan nog niet buiten lineaire TV. Zal wel aan het bouwjaar liggen🤣. Ieder zijn mening wat mij betreft.

@DON PAPA Zapsnelheid is een drama, soms tot 7 seconden. Geluidissues etc. Soms minutenlang was de box aan het opstarten. Ik vond het irritant. Beeld was overigens prima.

Hatolex

Level 16
  • 1553Posts
  • 49Oplossingen
  • 1027Likes

@wewanl , en op welke plaats staat ZIGGO, je bent behoorlijk selectief moet ik zeggen. Dus weinig rede om grote wijzigingen te verwachten. Terecht dus, want ook het netwerk van ziggo is uitstekend.

wewanl

Level 16
  • 2463Posts
  • 23Oplossingen
  • 948Likes

Waar het mij om gaat is dat ik bang ben dat de achterstand ten opzichte van KPN gaat toenemen met de muizenstapjes die Ziggo maakt.

Nu is het verschil nog klein, maar ik vrees voor de toekomst als Ziggo blijft hangen aan Docsis..

MR_CHIP

Level 19
  • 12739Posts
  • 138Oplossingen
  • 4297Likes

ookal legt ziggo ftth aan hun modems gebruiken nog steeds coax aansluiting cq docsis daar kunnen ze nog niet om heen

MR_CHIP

Level 19
  • 12739Posts
  • 138Oplossingen
  • 4297Likes

@tobiastheebe  schreef:

@MR_CHIP Momenteel worden inderdaad nog geen frequenties hoger dan 1 GHz gebruikt. OFDM loopt over het algemeen van 879-973 MHz, in bepaalde wijknetten van 879-1001 MHz.

waarom zegt die directeur van vaste netwerken dat dan

beetje vreemd of het is geschikt "tot"
maar dan klopt mijn inziens niet dat je het actief gebruikt 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33296Posts
  • 2392Oplossingen
  • 16853Likes

@MR_CHIP De wijknetten zijn inderdaad voor 1,2 GHz geschikt gemaakt bij de DOCSIS 3.1-upgrade. Volgende stap kan zijn dat het bestaande OFDM-kanaal wordt uitgebreid naar 192 MHz of dat er een tweede kanaal van 96 MHz wordt toegevoegd. (De huidige DOCSIS 3.1-modems ondersteunen 2×2 bonding voor OFDM + OFDMA.)

Hatolex

Level 16
  • 1553Posts
  • 49Oplossingen
  • 1027Likes

@wewanl , misschien is het dan verstandig, om op basis van jouw angst, niet zo te tamboereren op de techniek, maar even rustig af te wachten. Angst is een slechte raadgever, en je gaat er slecht van slapen. 😉

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@wewanl waar ben je dan  bang voor, wat is je onderbouwing, Docsis kan prima mee, maar ontwikkeld zich hoe dan ook langzamer. En wat dan nog, dat verhoudings gewijs handjevol klanten wat meer nodig denkt te hebben gaat toch wel weg, en komt mogelijk toch weer terug.

Ik ben echt heel benieuwd naar hoe je denkt. De provider en het merk Ziggo zal vast wel blijven bestaan.

Ziggo kan beter mondjesmaat omhoog gaan als daarmee de algehele stabiliteit beter kan worden gewaarborgd.

Met de toekomst heb je het dan over 5 jaar of 10 jaar of langer? 

Hatolex

Level 16
  • 1553Posts
  • 49Oplossingen
  • 1027Likes

@wewanl , en overigens ging het bericht waar je naar hint over de kwaliteit van het netwerk en niet over de snelheid.

DON PAPA

Level 17
  • 3988Posts
  • 62Oplossingen
  • 3413Likes

Wat mij trouwens opvalt is dat de beste man (Leo-Geert van den Berg) van Ziggo, in het artikel op tweakers zegt "Wat we nu zien, is dat de verhouding van het verbruik van data ongeveer 10 tot 1 is, dus dat er gemiddeld tien keer meer downstreamdata wordt gebruikt dan upstream, iets dat CableLabs ook zegt." maar op dit moment staat de down/upload snelheid  (bij het giga internet) nog steeds op 10 tot 0,5 en straks gaat het naar 10 tot 0,75. Waarom zet Ziggo dit dan niet op 10 tot 1 als dat de verhouding van gebruik is? Want ze zeggen steeds dat er gekeken wordt naar de behoefte van de klant...

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Als we naar het lijstje in het start bericht kijken zijn de klanten met Internet Basic het beste af de download versus upload is voor die klanten 2 tot 1.

Daarna komen de Internet start klanten met 10 tot 3. Hoe moeten we dat dan vertalen naar die uitspraak is de upload van die groepen dan verhoudings gewijs zoveel hoger?

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

@DON PAPA 

Hij heeft het dan ook over de verhouding van gebruik, niet het maximaal haalbare ban een abbo.

DON PAPA

Level 17
  • 3988Posts
  • 62Oplossingen
  • 3413Likes

@RoWi. Schreef: Hoe moeten we dat dan vertalen naar die uitspraak is de upload van die groepen dan verhoudings gewijs zoveel hoger?

Simpel, dat er voor de groep "Internet Basic" & "Internet start" ruim schoots aan de behoefte 10 tot 1 wordt voldaan, als dat volgens Ziggo de behoefte is van de klanten. Deze groep heeft dus niks te klagen, net als de "Internet start xxl" & "Internet compleet" die straks 10 tot 1 krijgen. Alleen de groepen "Internet max" & "Internet Giga" krijgen straks nog steeds niet de 10 tot 1 verhouding wat volgens deze meneer de gemiddelde behoefte/gebruik is van de klanten...

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Prijstechnisch gezien is die 10/1 niet meer van deze tijd maar dat is een ander verhaal. Bij 1GB down vind ik persoonlijk 250 Mb up beter passen.

DON PAPA

Level 17
  • 3988Posts
  • 62Oplossingen
  • 3413Likes

@Mash_man02 Waar het mij omgaat is dat Ziggo zegt, dat ze kijken wat de behoeft is van hun klanten, en daar de snelheid op aanpassen. En vervolgens zegt deze meneer "Wat we nu zien, is dat de verhouding van het verbruik van data ongeveer 10 tot 1 is" maar vervolgens geven ze de klanten met "Internet max" & "Internet Giga" niet deze 10 tot 1 verhouding bij hun abonnement, dus blijkbaar kijkt Ziggo bij deze twee groepen helemaal niet naar de behoefte van de klant als het gemiddelde verbruik 10 tot 1 is volgens Ziggo zijn eigen gegevens 

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

@DON PAPA 

Waar mij het om gaat is dat niet iedereen een giga abbo heeft waardoor zijn uitspraak nog steeds valide zou kunnen zijn ten aanzien van de gemiddelde gebruiker.

digibaro

Level 7
  • 189Posts
  • 0Oplossingen
  • 128Likes

Met alle respect, maar het verhaal rammelt aan alle kanten. Het komt mij er op neer dat er een gegeven is (het netwerk van Ziggo) en dat op basis daarvan de zogenaamde (door Ziggo bepaalde) klant behoefte worden vermarkt in de verschillende Ziggo producten. De periodieke bandbreedte ophoog stapjes zijn met name een zoethouder(tje) voor de daarop volgende prijsverhogingen. U weet wel die prijsverhogingen omdat er flink in het netwerk geïnvesteerd moet worden (en inflatie)

Krijg inderdaad de indruk dat het voor Ziggo nog een tijdje volhouden is en dan de knoop doorhakken voor FttH of in de verkoop.

Pasi
Topicstarter
Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5853Likes

@digibaro  schreef:

...Krijg inderdaad de indruk dat het voor Ziggo nog een tijdje volhouden is en dan de knoop doorhakken voor FttH of in de verkoop.

Ik verwacht niet dat de Amerikaanse aandeelhouders ( o.a. Liberty Global ) veel geld willen investeren, wat pas na vele ( tientallen ? ) jaren kan worden terug verdiend. Dus zal FttH er ( met de Amerikanen ) nooit komen en zal bij Ziggo die coaxkabel nog vele jaren hét verdienmodel zijn.

Zo kunnen de aandeelhouders maximaal geld verdienen, omdat dat coax netwerk er toch al ligt, waardoor de extra investeringen laag ( = minimaal ) kunnen blijven. Terwijl Ziggo natuurlijk wel 'marktconforme' ( kuch )  prijzen hanteert, door ze zelf direct te vergelijken met prijzen die wél gebaseerd zijn op 100% glasvezelnetwerken.

Pas op het moment, dat er bij Ziggo weinig meer te verdienen valt zullen de aandeelhouders opstappen en wordt Ziggo aan de hoogste bieder verkocht. Pas dan zullen de glasvezel stemmers misschien de overhand krijgen in de directie, waaraan ze echter weinig aan hebben, want tegen die tijd zal Ziggo ( bijna ? )  financieel aan de grond zitten.

DON PAPA

Level 17
  • 3988Posts
  • 62Oplossingen
  • 3413Likes

@digibaro Inderdaad het zijn allemaal mooi gekozen woorden die de beste man gebruikt, en blijkbaar zijn er nog mensen die het geloven ook. Als ik alleen al even kijk naar dit stukje, daar wil de beste man door zijn uitspraak gewoon verbloemen dat er wel degelijk een aardig prijsverschil is voor gelijkwaardige producten.

----

Maar als je kijkt naar de consumentenadviesprijzen op de sites van Ziggo en glasvezelaanbieders, dan zie je wel dat Ziggo relatief duur is. Bij T-Mobile Thuis heb je voor 45 euro 1Gbit/s symmetrisch, bij Ziggo heb je daar net het goedkoopste 100Mbit/s-abonnement voor.

"Vergelijken we dan wel appels met appels? Als je bij ons een dienst afneemt, is dat in veel gevallen samen met televisie en zit er dus meer in dan alleen een bepaalde download- of uploadsnelheid. 

----

Want kijk je bij Ziggo naar het "Internet only - Giga" abonnement (dat is gewoon zonder TV) dan kost dat 62 euro per maand voor 1000/50. En bij T-Mobile kost dat 45 euro per maand voor 1000/1000. Dat is gewoon appels met appels vergelijken, met als uitslag dat het bij de concurrent 25% goedkoper is en je 95% meer upload krijgt. Dat vind ik toch een behoorlijk prijs/kwaliteit verschil, en dan zegt de beste man ook nog "En ja, het is een concurrerende markt en ja, onze marketingteams houden goed in de gaten wat er om ons heen gebeurt en hoe die prijzen zich verhouden tot elkaar." volgens mij wordt het dan hoogtijd dat ze wakker gaan worden bij Ziggo 😉

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Want kijk je bij Ziggo naar het "Internet only - Giga" abonnement (dat is gewoon zonder TV) dan kost dat 62 euro per maand voor 1000/50.

Dat klopt natuurlijk niet je hebt altijd die 50 ongecodeerde kanalen. Zonder TV kan gewoonweg niet bij Ziggo.

Dus het is zeker wel appels met peren vergelijken 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic