Tweakers.Net :
"...Ziggo voert in mei een snelheidsverhoging door van veel consumenteninternetabonnementen. De snelheidsverhoging varieert van 5 tot 50Mbit/s. Bij de meeste abonnementen gaat alleen de uploadsnelheid omhoog, maar bij Complete gaat ook downloaden vanaf mei sneller..."
Edit : link aangepast
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
AUB geen klimaatactivisme hier. Wat heb ik mij dit weekend zitten ergeren aan een groep losgeslagen mensen die willens en wetens zelfs nog vooraf getoetst door een rechter de wet moedwillig overtreed. En dan ook nog eens doodleuk op de televisie mogen zeggen dat Nederland vergelijkbaar of nog erger is dan Iran.
Wat heeft dit met de upload bij Ziggo te maken? Eigenlijk helemaal niets. De enige gemeendelige factor is snelweg. Die stroomde bij Ziggo, welliswaar volgens sommigen met langzame snelheid, toch door. En stond op de A12 helemaal stil. En ook al hebben die mannetjes en vrouwtjes wel een punt dat klimaat onze aandacht nodig heeft, is dit en zeker met een vergelijk naar Iran niet nodig.
De aarde doet er tientallen jaren over om een graad warmer te worden maar deze meute lukte het om bij mij het kookpunt al binnen enkele uren te laten bereiken. Is dit off topic? Ja, maar gezien het bereikte kookpunt is het beter als toetsenbordridder op deze manier stoom af te blazen.
Eindelijk is iemand die het gedram over Ketnet en upload in het juiste perspectief plaatst. Hulde, hulde. Denk ook even aan de Ukraine
@Hatolex Schreef: Eindelijk is iemand die het gedram over Ketnet en upload in het juiste perspectief plaatst.
Je zou ook de topics waar je zelf niks inziet is kunnen overslaan, dan hoef je ook niet steeds tegen iedereen te drammen die daar wel wat inzien, want inmiddels is het wel duidelijk genoeg hoe JIJ over Ketnet en de upload denkt.
@Verwijderd account schreef:En ondertussen gaat de zon toch echt ooit de aarde consumeren als hij opzwelt, samen met alle glas, coax kabels en technieken
Hoe mooi is het toch dat dit wezens zoals wij op een planeet kan bezig houden. 😃
Andere wezens: “down en uploaden op 1000mbit? Ik geloof dat ze wat portalen vergeten zijn. Zullen we andere “techniek”naar ze uploaden?”
Dat eerste zullen we nooit meemaken, dat duurt nog miljarden jaren, die de aarde moeiteloos doorstaat, maar voor ons mensen zal het ( in dat opzicht ) binnenkort in een oogwenk voorbij zijn.
Ja, laten we een andere techniek uploaden ..... ehhh 🤔, uploaden zei je 😯....., wat was daar nu toch maar weer mee 😒 ? ..... zullen we dan maar diskettes opsturen 🤡 ?
Wat jij nu doet is alles wegkijken vanwege andere vreselijke dingen die gebeuren in de wereld, Halotex.
Als je dingen op deze manier benadert, prima.
Maar dring dat wegkijken niet op aan anderen.
Het “juiste” perspectief is een illusie en is een schijnbare tegenstelling tussen juist en onjuist.
Ik vind hoge upload fijn en goed om wat van de techniek en afwegingen te begrijpen. Ook ben ik geïnteresseerd in ieders argumentatie. Juist omdat ik het perspectief van een ander wil begrijpen en mijn eigen perspectief misschien kan bijstellen. Een ieder bedankt voor de inzichten.
Tegelijkertijd: uitzoomen geeft ook een andere kijk op dingen. De aarde en mensheid bestaat al heel lang zonder internet, auto’s en andere techniek (voor zover we dat denken te weten), wat niet wegneemt dat dit topic voor mensen relevant is. Dus laten we respectvol met elkaar omgaan ongeacht iemands perspectief.
En eens oorlogen moeten in algemene zin stoppen 😊 History repeating.
Als we het toch over Oekraïne hebben, je moet eens weten hoe belangrijk UPLOAD voor deze mensen daar is om contact te blijven met familie/vrienden en zodat wij in het westen niet de oorlog (plus slachtoffers) vergeten.
Hey allen!
Inderdaad. Er was nog geen reactie vanuit ons. Simpel gezegd (zoals hier ook al geopperd werd door iemand), omdat ik ook geen idee heb. Wij worden niet meegenomen in de besluitvorming van deze zaken ^^. Maar ik heb de vraag wel uitgezet en hoop binnenkort met iets meer informatie voor jullie te komen.
Ik wil hierbij ook meteen even oproepen of iedereen elkaar alsjeblieft in hun waarde wil laten. Niemand schiet er hier iets mee op als we elkaar gaan aanvallen, afvallen en bekritiseren. Vergeet niet dat vrijwel iedereen hier met dezelfde reden is; andere klanten helpen. Bij deze dus aan iedereen; heb respect voor elkaar. Meng je niet in de discussie als je niets toe te voegen hebt en houd het gesprek hier on-topic. Zo niet dan moeten we waarschuwingen gaan uitdelen.
Een veeg uit de pan kan ook spannend zijn. 🤭
@Lycke schreef:Maar ik heb de vraag wel uitgezet en hoop binnenkort met iets meer informatie voor jullie te komen.
Dit kan ik wel waarderen, dank .. !
Dank voor jullie geduld! Inmiddels hebben we een terugkoppeling. We onderzoeken en meten jaarlijks hoe het gebruik van zowel up- als downloadsnelheid zich ontwikkelt. Hierbij kijken we dus ook naar het gemiddelde gebruik. Op basis daarvan bepalen we welke nieuwe snelheden voor onze klanten nodig zijn.
@Vincent schreef:Dank voor jullie geduld! Inmiddels hebben we een terugkoppeling. We onderzoeken en meten jaarlijks hoe het gebruik van zowel up- als downloadsnelheid zich ontwikkelt. Hierbij kijken we dus ook naar het gemiddelde gebruik. Op basis daarvan bepalen we welke nieuwe snelheden voor onze klanten nodig zijn.
Hoe kan het dan dat jullie zo enorm op dat Giganet "drammen" want je maakt mij niet wijs dat metingen uitwijzen dat er een grote behoefte is aan 1Gbps verbindingen.
@Vincent schreef:Dank voor jullie geduld! Inmiddels hebben we een terugkoppeling. We onderzoeken en meten jaarlijks hoe het gebruik van zowel up- als downloadsnelheid zich ontwikkelt. Hierbij kijken we dus ook naar het gemiddelde gebruik. Op basis daarvan bepalen we welke nieuwe snelheden voor onze klanten nodig zijn.
Ik zou deze methodiek logisch vinden vanuit het oogpunt van een zakelijke klant of een consument. Deze kiest een product/dienst op basis van zijn (verwachte) verbruik. Een telecom provider zou mijn inziens beter kunnen acteren op basis van de marktvraag en niet het gemiddelde bandbreedte verbruik van zijn bestaande klantenbestand. Het bevestigd in ieder geval het scheve beeld waarbij download snelheden hoog zijn (op basis van concurreren met glas) en upload snelheden laag gehouden worden (op basis van gemiddeld verbruik). Jammer!
leuk weetje :
in een wijk wordt qua capacteit meer prio gegeven aan mensen met een zakelijk abbonement qua traffic management
dat staat zo ingesteld op de cmts
@MR_CHIP Mag dat zomaar?
ik hoorde van van een monteur dat de gehele capaciteit op ofdma nu nog maar 65Mbit is voor een gehele wijk en mocht daar niks meer over zijn schakelt het modem automatisch over op docsis 3.0 upload
hij zei ook dat het nog lang gaat duren vanwege allemaal politieke dingen voordat ofdma kanaal wordt verplaatst
en dit verhaal hierboven dat klanten met zakelijk abbo vanuit cmts meer prio gekregen hoorde ik ook van de monteur
Dat krijg je als je de investeringen zo laag mogelijk wil houden. Is niet erg. Maar dan moet je ook gaan afstappen van premium tarieven. Wat Ziggo nu levert is echt voor heel veel klanten ruim voldoende. Maar de prijs en kwaliteit verhouding hangt heel erg scheef naar prijs.
@MR_CHIP schreef:leuk weetje :
in een wijk wordt qua capacteit meer prio gegeven aan mensen met een zakelijk abbonement qua traffic management
dat staat zo ingesteld op de cmts
👍
Ziggo zal dit natuurlijk niet hardop zeggen, maar dat is toch logisch !
Dat zo particuliere klanten meer lucht wordt verkocht ( t.o.v. zakelijk klanten ), is een algemeen commercieel feit.
Ziggo mag zijn tarieven weleens drastisch naar beneden bijstellen als dit zo doorgaat.
Ze wordt ingehaald op internetsnelheid door de glasvezelboeren en op beeldkwaliteit door KPN met 14 Mbit/s beeldkwaliteit.
Ziggo hanteert tarieven alsof ze een premium product leveren, maar dat is allang niet meer zo.
@wewanl schreef:Ze wordt ingehaald op internetsnelheid door de glasvezelboeren en op beeldkwaliteit door KPN met 14 Mbit/s beeldkwaliteit.
En dat terwijl Ziggo op de Next mini, als ik deze review mag geloven, maximaal nog maar zo'n 7,3Mbps levert voor HD uitzendingen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.