Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Pasi
Level 19

Ziggo verhoogt in mei uploadsnelheid !

Tweakers.Net :

"...Ziggo voert in mei een snelheidsverhoging door van veel consumenteninternetabonnementen. De snelheidsverhoging varieert van 5 tot 50Mbit/s. Bij de meeste abonnementen gaat alleen de uploadsnelheid omhoog, maar bij Complete gaat ook downloaden vanaf mei sneller..."

111.png

Edit : link aangepast

e-mail meldingen
Aan Uit
802 Reacties 802
RoWi.
Level 20

Is dat verplaatsen van zon ofdma kanaal dan zo kostbaar dat dit nog niet is gebeurd

Kostbaar hooguit vanwege de personeelskosten.  Het zal eerder tijdrovend zijn, daar is mijn kennis te beperkt voor.

Houdt dit tevens in dat de Ziggoklanten nog jaren tevreden moeten zijn met verhogingen van de uploadsnelheid ten grootte van een zandkorrel

Dat is niet te hopen voor de huidige en toekomstige klanten. De vraag is gewoonweg wat moet er daadwerkelijk veranderen zodat het makkelijker of sneller kan worden uitgevoerd. Alle Eurodocsis 3.0 modems uitfaseren zodat de aandacht volledig op Docsis 3.1 kan worden gericht. Dat is wel een kostenpost.

w.j.b
Level 14

@RoWi.  schreef:

De vraag is gewoonweg wat moet er daadwerkelijk veranderen. Alle Eurodocsis modems uitfaseren zodat de aandacht volledig op Docsis 3.1 kan worden gericht.

Dat heeft denk ik best nog wel wat voeten in de aarde.

Zelf heb ik nog altijd een Cisco EPG3008 EuroDocsis 3.0 modem van Ziggo op mijn zakelijke aansluiting.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

@RoWi. De investering in nieuwe modems moet sowieso gedaan worden en de deal is denk ik al gesloten (de vraag is hoe de levering gaat met schaarste van chips e.d.).

Gaan klanten alsnog weg sturen ze het terug en komen ze uiteindelijk ook bij nieuwe klanten terecht.

@w.j.b  En je hebt inderdaad ook nog de zakelijke kant die meegenomen moet worden.

Blijft hoe dan ook een kostenpost inderdaad, sowieso voor alle PostNL kosten.

Door de appel moet hoe dan ook heengebeten worden. Ik denk dat het voor Ziggo vooral spannend is hoe alles samenvalt qua planning. Zijn allemaal losse projecten op allerlei deelgebieden die min of meer synchroon moeten lopen. De projecten moeten in de juiste volgorde op tijd afgerond zijn. Het ene is voorwaardelijk voor het andere.

VZWatcher
Level 13

@Bert schreef: Ook is het inmiddels wel duidelijk, dat als @VZWatcher geen inhoudelijke argumenten meer heeft, hij persoonlijk wordt met een onjuiste weergave van de werkelijkheid en dat dit gedrag zijn geloofwaardigheid bij mij niet sterker maakt.

Het was een grapje beste Bert. Er stond niets voor niets een smiley achter. 

Maar over persoonlijk worden gesproken. En dat in jouw geval zonder smiley. En ik hoef geen inhoudelijke argumenten aan te voeren omdat ik geen onderdeel van de technische discussie bent over Kaap Hoorn, docsis, OFDMA of wat dan ook die zich vandaag in dit topic in dit forum afspeelt. 

0 Kudos
Mash_man02
Level 8

@VZWatcher 

Niet om het een of anders maar een paar pagina's terug was je daar toch echt wat serieuzer over :

" Het wordt hier weer aardig persoonlijk gemaakt door, grap of geen grap, de hinten dat een gebruiker of persoon een discussie over hogere upload hier aan de gang houdt." 

Dan is nu stellen dat je grapjes maakt is dan ook in die context niet heel gepast imho.

VZWatcher
Level 13

Daar heb je een punt @Mash_man02 

Alleen was de context toen echt iets anders in mijn opinie.

Pasi
Level 19
Topicstarter

Algemeen:

het is inderdaad soms erg moeilijk te achterhalen of iemand nu een grapje maakt en/of cynisch is of juist erg serieus is. Wat de schrijver met een glimlach op zijn/haar gezicht schrijft, kan de lezer wel opvatten als een regelrechte belediging, omdat die de glimlach van de schrijver natuurlijk niet ziet. Tevens is niet iedereen hier dagelijks aanwezig en weet dus ook niet hoe de onderlinge verstandhouding is en kan dus sneller beledigd of verbaasd zijn.

Het gebruik van ( veel ) smiley's, geeft vaak wel hoe serieus het geschrevene.

MR_CHIP
Level 19

laat ik zeggen in ieder geval dat mijn uitspraken/berichten gebaseerd zijn op mijn kijk/mening op dingen en niet altijd geheel overeenkomen met wat andere voor de waarheid aanzien/vinden

Mash_man02
Level 8

Zo lang het over je persoonlijke mening gaat moet het gezegd kunnen worden tenzij het natuurlijk wettelijk niet toegetaan is.

Daar kan en mag in mijn beleving over gediscuseerd worden, maar er komt een punt dat je het met elkaar eens moet worden over dat je het niet met elkaar eens wordt en het daarbij laten.

Verder uiteraard vanuit mijn mening en opinie, respect naar jullie allen !

Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@MR_CHIP  schreef:

laat ik zeggen in ieder geval dat mijn uitspraken/berichten gebaseerd zijn op mijn kijk/mening op dingen en niet altijd geheel overeenkomen met wat andere voor de waarheid aanzien/vinden

Iedereen mag en kan zijn of haar mening opschrijven. Gelukkig maar!

Maar in berichten kom ik ook een regelmatig een zekere stelligheid tegen die niet op feiten zijn gebaseerd maar op aannames.

tregbe
Level 8

Het wordt tijd deze draad af te sluiten. Draaien in cirkels. Dwalen af van het oorspronkelijke topic. Dit kan nog dagen doorgaan. Ik stel voor om te verplaatsen naar “off topic”

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@tregbe  schreef:

Het wordt tijd deze draad af te sluiten. Draaien in cirkels. Dwalen af van het oorspronkelijke topic. Dit kan nog dagen doorgaan. Ik stel voor om te verplaatsen naar “off topic”

@Pasi is in dit geval de starter van dit topic en heeft volgens mij de eerste stem.

digibaro
Level 9

Levert meer reacties / pagina's niet meer aandacht op bij de Ziggo "directie" ?

0 Kudos
tregbe
Level 8

Prima, maar vervuil dit “internet” topic niet met al deze welles/nietes argumenten.

Ik denk niet dat Ziggo hier wakker van ligt. Die hebben waarschijnlijk hun eigen “juiste” strategie al uitgestippeld of je het nu leuk vindt of niet. Ik denk dat iedereen zijn punt hier nu wel gemaakt heeft. Dit kan je nog weken voort laten slepen….

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Dit kan je nog weken voort laten slepen….

Die kans is aanwezig mooie kans om een level te stijgen dit soort topics 😝😉

Pasi
Level 19
Topicstarter

@Wim C.  schreef:

@tregbe  schreef:

@Pasi is in dit geval de starter van dit topic en heeft volgens mij de eerste stem.

Is het een teleurstelling 😲, dat jullie van mij hier rustig mogen doorgaan met ..... ?

Beter hier, dan andere draadjes vervuilen 😉 🤔 🤡.

Pasi
Level 19
Topicstarter

@tregbe  schreef:

Prima, maar vervuil dit “internet” topic niet met al deze welles/nietes argumenten.

Ik denk niet dat Ziggo hier wakker van ligt. Die hebben waarschijnlijk hun eigen “juiste” strategie al uitgestippeld of je het nu leuk vindt of niet. Ik denk dat iedereen zijn punt hier nu wel gemaakt heeft. Dit kan je nog weken voort laten slepen….

Ik denk dat Ziggo zich geen dröl aantrekt van wat hier geschreven wordt, echter als maar genoeg neuzen dezelfde kant op staan, dan ... misschien ... t.z.t. ...

We hebben hier tenslotte ook een lezer, die soms wat publiceert en dan wordt het publiek/invloed direct groter.

wewanl
Level 17

Steeds sneller wordt glasvezel aangelegd door diverse partijen. Ik kan me niet voorstellen dat het nog lang duurt voordat Ziggo in paniek raakt met zo’n lage upload snelheid. 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Het zou in ieder geval fijn zijn als er iets meer informatie wordt gegeven waarom deze 'kleine' stappen. 

Genoeg klanten zullen dit draadje in Mei allang vergeten zijn. Net als de aankondiging die de Ziggo klanten via email hebben gekregen.

Tja die mogelijke overstappers, dat zal toch voor een groot deel vanwege de prijs zijn. En andere afwegingen. Een kleiner deel zal bewust vanwege de upload overstappen.

Net zo goed met de eigen kabelmodems procentueel en in werkelijke cijfers zal dat aantal niet heel hoog zijn.

Een eigen router en de ZMR in bridge is een ander verhaal maar dat kon altijd al.

MR_CHIP
Level 19

@tobiastheebe misschien kan jij ons voorzien in duidelijkheid waarom ziggo deze kleine muizenstapjes zet

0 Kudos