1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pasi

Level 18
  • 8109Posts
  • 446Oplossingen
  • 4283Likes

Ziggo verhoogt in mei uploadsnelheid !

Tweakers.Net :

"...Ziggo voert in mei een snelheidsverhoging door van veel consumenteninternetabonnementen. De snelheidsverhoging varieert van 5 tot 50Mbit/s. Bij de meeste abonnementen gaat alleen de uploadsnelheid omhoog, maar bij Complete gaat ook downloaden vanaf mei sneller..."

111.png

Edit : link aangepast

802 Reacties 802
RoWi.

Level 20
  • 17420Posts
  • 739Oplossingen
  • 5788Likes

Alles raakt elkaar dus is het dan wel off- topic of niet 🤔

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5581Posts
  • 225Oplossingen
  • 4272Likes

@RoWi.  schreef:

Ach in de depériphérie van dit topic speelt de bekabeling óók een rol. Dus volgens mij is dit on-topic. 

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 8109Posts
  • 446Oplossingen
  • 4283Likes

@Wim C.  schreef:

@RoWi.  schreef:

Ach in de depériphérie van dit topic speelt de bekabeling óók een rol. Dus volgens mij is dit on-topic. 

Inderdaad 👍 😂

@Pasi  schreef:

...In dit draadje Off-Topic gaan is niet zo erg, want alle 'smaken' hebben we nu wel gehad ( denk ik ) en dus kunnen we het ook rustig over wat anders hebben, daar zal de TS beslist geen probleem mee hebben 😉 ...

Blijkbaar hebben we toch meerdere draadjes gemist, zo'n 8 stuks, namelijk een _.png

DON PAPA

Level 17
  • 3508Posts
  • 57Oplossingen
  • 2829Likes

@RoWi. Schreef: Ik heb wel een dejavu, dit is in een ander topic ook al besproken.

Dat zal alleen maar erger worden, namaten er steeds meer kabels zo uit gaan zien vanbinnen 😂 
Schermafbeelding 2023-01-23 105141.png
Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 8109Posts
  • 446Oplossingen
  • 4283Likes

@DON PAPA  schreef:

....
Dat zal alleen maar erger worden, namaten er steeds meer kabels zo uit gaan zien vanbinnen 😂 

Schermafbeelding 2023-01-23 105141.png

Die kan de prullenbak in 😱 !

Geen idee wanneer men in onze wijk coax heeft gelegd, maar dat zal waarschijnlijk wel zijn toen de huizen zijn gebouwd. Dus die coax ligt nu dik 40 jaar in de natte grond en wordt de kans op verval steeds groter !

wewanl

Level 16
  • 2047Posts
  • 21Oplossingen
  • 779Likes

Gezien het verval van coax wordt het toch snel tijd voor FTTH, Ziggo! 

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 8109Posts
  • 446Oplossingen
  • 4283Likes

@wewanl  schreef:

...

Blijft je van avatar wijzigen 🤣🤣🤣 ? Maar deze stopt gelukkig na een tijdje !! 👍👍👍

Ps. ook deze wel weer heel mooi !!

w.j.b

Level 14
  • 1611Posts
  • 2Oplossingen
  • 304Likes

Off-topic:

Schermafbeelding 2023-01-23 122324.png

Schermafbeelding 2023-01-23 122401.png

Schermafbeelding 2023-01-23 122631.png

Bron 

Mash_man02

Level 8
  • 197Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

Onverwoestbaar ???

Duidelijk geen objectief artikel.

En aangaande coax kabel, de kleur zegt nog niet zo veel over de elelctrische eigenschappen. Als de kern van de buitenmantel galvanisch nog goed is evenals het contact met de connector is de kleur alleen een cosmetisch dingetje.

De kwaliteit van verwerken is net zoals met glasvezel evengoed van belang.

MR_CHIP

Level 18
  • 9504Posts
  • 119Oplossingen
  • 3262Likes

hahaha wat een onzin

RoWi.

Level 20
  • 17420Posts
  • 739Oplossingen
  • 5788Likes

Onder normale omstandigheden, kan dit kloppen. Maar coax of glasvezel een goede steek spade gaat er wel doorheen. Dus inderdaad niet echt onverwoestbaar.

Het produceren is ook niet heel milieuvriendelijk, er zijn hoge temperaturen nodig om glas te maken.

Het enige relevante is het delf verhaal.

MR_CHIP

Level 18
  • 9504Posts
  • 119Oplossingen
  • 3262Likes

2 man sterk qua monteurs zijn geweest in totaal dik 2 uur bezig geweest alles up2date maken bij de inpandige EV en bij mijn AOP 

echter de snelheidsproblemen (upload hoort 50Mbps te zijn is vaak 30 met dalingen naar 18) met daarbij CER/CCER als er geupload wordt blijven, ze gingen een netwerkticket aanmaken voor de wijk, wordt vervolgd dus 

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 8109Posts
  • 446Oplossingen
  • 4283Likes

@MR_CHIP  schreef:

2 man sterk qua monteurs zijn geweest in totaal dik 2 uur bezig geweest alles up2date maken bij de inpandige EV en bij mijn AOP 

echter de snelheidsproblemen (upload hoort 50Mbps te zijn is vaak 30 met dalingen naar 18) met daarbij CER/CCER als er geupload wordt blijven, ze gingen een netwerkticket aanmaken voor de wijk, wordt vervolgd dus 

Dat wordt een duur probleempje voor Ziggo.

Maar dat zou dus ook kunnen betekenen, dat die problemen in de wijk aanwezig zijn.

MR_CHIP

Level 18
  • 9504Posts
  • 119Oplossingen
  • 3262Likes

of het duur wordt voor ziggo maakt mij als klant weinig ik wil gewoon de upload waar ik voor betaal

monteur

"dat je af en toe de upload niet haalt is normaal (40/45 heeft die het dan over) maar inzakingen naar 18 horen niet voor te komen"

monteur 2

"er staat ook een wijkstoring open sinds OKT 2022" wat hij ook zeer vreemd vond 

dus hopen dat is snel weer wat hoor vanuit Serkan (al ben ik bang dat ik een lange adem moet hebben ) 

en hij zei ook dat er upload problemen bekend was bij de sagecom maar NVT op mijn aangezien ik deze problemen ook had met een UBEE (wat de monteurs konden zien in de systemen)

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 8109Posts
  • 446Oplossingen
  • 4283Likes

@MR_CHIP  schreef:

.....al ben ik bang dat ik een lange adem moet hebben...

Rustig blijven door ademen 😉 ! 4-7-8 ....

Adem 4 seconden rustig en diep via je neus in, hou die adem 7 seconden lang vast, adem 8 seconden lang via je mond weer uit....

MR_CHIP

Level 18
  • 9504Posts
  • 119Oplossingen
  • 3262Likes

ik denk dat het netwerkticket is geaccepteerd

zie nu dit staan op hoop van zegen

robinjoo19_0-1674476500846.png

RoWi.

Level 20
  • 17420Posts
  • 739Oplossingen
  • 5788Likes

"upload hoort 50Mbps te zijn"

Garandeert Ziggo die upload ergens is hier niet sprake van het magische woordje TOT 50 Mb?

Als ik naar de bestel site ga lees ik daar ook TOT 1 Gb bij de download.

Zover ik weet houd elke provider een zeker marge aan.

Ah @MR_CHIP beantwoord het zelf al.

"dat je af en toe de upload niet haalt is normaal (40/45 heeft die het dan over) 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@RoWi. Volgens mij is de garantie dat het in bijvoorbeeld 95% van de gevallen gehaald wordt of zelfs iets meer, en in ieder geval niet lager dan 80% van de toegekende bandbreedte als het niet gehaald wordt. Puur door de piekmomenten.

MR_CHIP

Level 18
  • 9504Posts
  • 119Oplossingen
  • 3262Likes

digibaro

Level 6
  • 99Posts
  • 0Oplossingen
  • 67Likes

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic