Tweakers.Net :
"...Ziggo voert in mei een snelheidsverhoging door van veel consumenteninternetabonnementen. De snelheidsverhoging varieert van 5 tot 50Mbit/s. Bij de meeste abonnementen gaat alleen de uploadsnelheid omhoog, maar bij Complete gaat ook downloaden vanaf mei sneller..."
Edit : link aangepast
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wel fijn dat er aan gewerkt word @Pasi , maar ik vind het nog steeds wel tegenvallen...
@Verwijderd account schreef:Wel fijn dat er aan gewerkt word @Pasi , maar ik vind het nog steeds wel tegenvallen...
Ja, ook ik blijf het weinig vinden en dit is beslist niet de verhoging die gemaakt kan worden, door de DOCSIS aanpassing en/of verwijderen van analoge & radio zenders.
Toch wel een erg magere verhoging. Ik vrees dat deze minieme 'wijziging' ook exact aangeeft hoe Ziggo over de upload verhoging denkt : ...hier heb je wat en nu niet meer zeuren...
Wie van de afdeling verzint het om een januari een mailing uit te sturen dat de verhoging in mei 2023 wordt doorgevoerd. Voor een betere klant ervaring laat je dat toch in februari 2023 in gaan. Heel bijzonder.
Nu kan er natuurlijk gezegd worden dat je tevreden moet zijn met elke bandbreedte verhoging maar dat standpunt deel ik niet, zeker als deze vooraf wordt gegaan door de periodieke abonnementsprijs verhoging.
Tevens had ik wel gehoopt dat Ziggo een vuist zou maken qua snelheidsverhoging aan de upload zijde, geen schamele 15% maar een substantiele stap van 35 naar 50/100. Het geeft maar aan hoe Ziggo nog een monopoly heeft op de markt. Het glas van de concurrent doet schijnbaar nog onvoldoende pijn.
De basis heeft 2 staat tot 1 qua verhouding down/up, de hogere abonnementen 10 staat 1 😕
@digibaro Schreef: Het glas van de concurrent doet schijnbaar nog onvoldoende pijn.
Dat gaat vanzelf wel komen, nog een half jaartje en dan ligt er bij ons de Delta snelweg met 1000/1000 voor 52,50 euro per maand (en voor 15 euro extra zelfs 8000/8000), en dan wordt de keus voor een overstap alleen maar makkelijk als Ziggo 1000/75 levert voor 62 euro. En deze keus gaan steeds meer mensen krijgen in de toekomst, die pijn gaan ze binnen een paar jaar echt wel voelen als hun prijzen of producten niet drastisch gaan aanpassen... 😉
Ik vind deze summiere verhoging van de uploadsnelheid toch wel een grote aanfluiting.
Waar op glasvezel symmetrische snelheden de norm is voor prijzen die vaak nog lager liggen als van Ziggo, loopt Ziggo maar te trutten met kleuter uploadsnelheden.
WAT EEN DOMPER !!
Je zou bijna gaan denken dat het een 1 april grap is....
@wewanl Schreef: Je zou bijna gaan denken dat het een 1 april grap is....
Dat zou dan wel een hele lange grap worden als ze schrijven "Klanten hoeven voor de verhoogde snelheden niks te doen, tenzij ze 'begin mei' nog geen verandering merken. Dan zou een modemreset nodig kunnen zijn"
Wat ik ook wel een leuk stukje vind "Ziggo zegt dat klanten ook niet extra hoeven te betalen voor de verhoogde snelheden" nee dat komt een maand later wel bij de jaarlijkse verhoging 😉
Ik zag het bericht op Tweakers.net voorbij komen. Ik zelf heb het giga abo en dit is toch wel een dieptrieste verhoging. Vorig jaar is bij het giga abo ook niets veranderd voor consumenten en nu wordt de uplaod verhoogd met 25 mbit. Ik neem aan dat personen die kiezen en betalen voor een giga abo toch al een sein afgeven dat ze meer willen anders gaan ze er niet voor betalen. Ik had meer gehoopt dat de upload naar 150 of 200 mbit zou gaan, tenminste voor dit abo. Jammer maar helaas.
Het is maar goed dat Delta hier is begonnen met graven en de glasvezel al onder het trottoir ligt. Nu nog de huizen binnen brengen en wachten tot het POP is aangesloten. Heb zelf ook al het 8000 gbps abo afgesloten bij ze. Zo zijn er tegenwoordig meerdere wegen die je kan bewandelen, maar Ziggo moet eens wakker worden.
Even buiten beschouwing laten dat synchrone upload strikt niet noodzakelijk is, blijft dit prijs technisch gezien teleurstellend. Want we zullen rond juli ook weer een prijswijziging mogen verwachten.
Het viel mij ook op dat de internet basis afnemers de beste cijfers hebben, en mogelijk merkt deze groep er nog het minste van.
Ziggo maakt zich op deze manier belachelijk.
Getuigt ook van weinig zelfrespect om hiermee je klanten te “ verblijden” ……
@Pasi Ja zag het ook. Schrok er een beetje van, het OFDMA kanaal (en die vervolgens plaatsen achter de ATDMA kanalen) was naar mijn idee toch een klein beetje ziggo andworod naar kpn... 75mbit vind ik krampachtig.
Heb ik dan hiervoor al dat netwerkonderhoud gehad XD, 4de kwartaal 2022 was het wel 4 tot 5x raak.
Ik denk dat Ziggo de naam glasvezel beter weer kan schrappen uit de benaming van zijn internet.
Dat voorkomt onnodige teleurstellingen en te hoge verwachtingen……
We worden weer blij gemaakt met een dooie mus en straks weer een leuke prijsverhoging (in het kader van de verbetering van het netwerk of de aandeelhouders)
Start XXL 200/20 naar 200/30 dat is straks qua snelheid meer dan genoeg voor ons gepensioneerden. 😉
Het prijskaartje wat er later aan komt te hangen is een ander verhaal. 🙄
Eind december overgestapt van Internet Start naar Internet XXL met een leuke korting voor 6 maanden. 😊
@wewanl , als je je goed informeert kun je toch niet teleurgesteld zijn in wat je krijgt.
Tja, een trieste uploadverhoging. Dit kost ze klanten die naar glasvezel gaan. Blijkbaar is men nog niet volledig docsis3,1 ready tegen die tijd. Spijtig hoor. Freedom lonkt zodra de glasvezel hier ligt.
Ik verwacht dat Ziggo op het duurste abonnement nog wel iets gaat doen met de prijs. De grootste groep gebruikers zal duurder worden: Start en Complete. De trend de afgelopen jaren is dat het prijsbereik tussen de abonnementen kleiner wordt terwijl de downloadsnelheden omhoog gaan van de abonnementen onder max. Giga wordt steeds goedkoper. Complete de grootste groep krijgt er 50 mbit download bij en en verder elk abonnement meer upload. Giga het meeste en had inderdaad minstens de verdubbelaar naar 100mbit verwacht.
Dat je met het goedkoopste abonnement nu zeker makkelijk kunt thuiswerken met twee personen met 30mbit upload vind ik wel een goede ontwikkeling alleen vermoed ik dat die groep het ook gaat merken in de prijs.
zou me niks verbazen als dit het wordt:
Start 45 euro
Start XL 47,50
Complete 55
Max 57,50
Giga 59,50 (psychologisch onder de 60)
Bandbreedte van 15 euro, voor elke extra euro siginificant meer download alleen geldt dit niet voor de upload.
Misschien krijgt iemand bij Ziggo nog een briljante ingeving om het aantal abonnementen eens te verminderen. Een gratis kleine suggestie van mijn kant.
Start 50/10 - 39,50
Complete 500/50 - 49,50
Giga 1000/100 - 59,50
Dat zijn marketing technische goed gekozen getallen. Want voor euro 10 meer tien keer zoveel bandbreedte, zelf lijkt mij 100 Mb een mooie basissnelheid. 100/20 is mij wel die € 39,50 waard. Voor die 50/10 is dat gewoon te veel.
@Verwijderd account het Giga abonnement is al twee keer op rij in prijs verlaagd. Dat kan natuurlijk niet de trend worden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.