Mennog1

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo verbinding valt regelmatig weg (gebruik PFsense)

Heb deze vraag al eerder erop gehad maar probleem blijft maar terug komen.
Heb 5 locaties bij ons in de regio waar dit steeds optreed zo uit het niets.
2 locaties zijn inmiddels overgezet op Glas en sindsdien problemen weg.
 
Ziggo verbinding valt regelmatig weg (gebruik PFsense) (ziggo modem staat in Bridge)

Ik heb nu al een tijdje dat mijn verbinding helemaal wegvalt. soms elke week dan weer een maand.

Ik heb dan in pfsense ook geen ip adres meer bij WAN staat dan N/A soms helpt een modem reset.

(dit gebeurd eens per 2 weken soms iets eerder is geen touw aan vast te knopen)

 

Maar vaak moet ik me mac adres van de wanport clonen om weer verbinding te krijgen.

Er moet wel iets bij Ziggo veranderd zijn aangezien de PFsense niks aan veranderd is en op het moment een uptime heeft van 390 dagen.

 

Ik heb vanuit Ziggo al 3 keer nieuw modem gehad maar probleem blijft bestaan.

Alleen krijg ik elke keer het zelfde modem als ik al heb ik heb vermoeden dat het daar aan ligt.

 

Monteur van ZIggo gaf aan dat het signaal en modem prima zijn.

 

Ik beheer namelijk nog 3 locaties waarvan 2 met ziggo en 1 met glasvezel allemaal zelfde config en die werken wel alleen hebben die een ander modem.

 

Op deze locatie heb ik een ConnectBox | Compal  Type: CH7465LG

Op de 2 andere locaties heb ik Compal Type: CH7465LG-ZG

 

Hieronder een paar screenshots van het modem.

Mennog1_1-1664710942251.pngMennog1_2-1664710973062.pngMennog1_3-1664710988956.png

 

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

In de downstream is het vermogen iets aan de lage kant, zelf kan ik het signaal dus niet 'prima' noemen. Kun je de volledige downstream alsook de historie (event log) plaatsen?

 

Voor zakelijk gebruik is de UBC1318ZG een betere optie.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Mennog1,

Laten we het nog even onder de loep nemen hier. Kun je nog de door @tobiastheebe gevraagde info hier delen? 

Mennog1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IMG_0492.jpg

Zie bijgevoegde foto dit is zo aangelegd door Ziggo zelf.

Net wederom problemen gehad ze zijn hierbezig met de ombouw naar giganet en lag er voor zoveelste keer uit.

 

En wederom nieuw ip adres.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het lijkt erop dat het modem op tap 1 van de versterker aangesloten is? Zo ja, dat is niet meer de hedendaagse aansluitwijze. Het modem zou direct op de splitter aangesloten moeten zijn.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Mennog1! Heb je de reactie van @tobiastheebe nog gezien om je modem op de splitter aan te sluiten? Ik ben benieuwd hoe het daarna gaat met je verbinding. 

Mennog1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zeker gezien maar aangezien de monteur van Ziggo dit zelf zo aansluit ging ik er vanuit dat het goed zit.

heeft namelijk altijd gewerkt totdat ze hier in Schagen zijn gaan rommelen aan het net.

 

Ik heb hem ook getest op een port van die 2 weg splitter maar dan maakt ook niet uit viel hij ook weg.

Heb ook al een nieuw modem gehad zonder succes helaas.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Kun je de gegevens van het tabblad 'Netwerk historie' plaatsen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19171Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Mennog1 Zojuist heb ik even een blik geworpen op de verbinding en daar zie ik zo op het oog geen ongeregeldheden terug die de uitval op de verbinding doen verklaren. Wil je anders de komende dagen eventuele storingsmomenten bij houden? Noteer dan de datum en tijd waarop dit gebeurd. Ik heb in ieder geval even een nauwkeurige meting gestart om de komende dagen grondig te monitoren. Dit kunnen wij dan vergelijken met jouw eigen constateringen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19171Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Mennog1 We zijn heel benieuwd hoe het nu gaat met de verbinding. Ervaar je op dit moment nog problemen met de connectie? 

Uitgelicht topic