Opgelost! Ga naar oplossing.
Ivo-tje wrote:
Je komt van een niet ziggo-ip, dus ze weigeren je smtp verkeer.
Normaal kon je een andere smtp server instellen met authenticatie, maar sinds ziggo poort 25 naar buiten hun netwerk heeft afgesloten is ook dit geen optie meer. (was ideaal voor mensen die veel onderweg waren)
De enige optie die nu nog verblijft is mailen via een server die (ook) op andere poorten dan 25 luisteren.
Of niet mailen over je vpn...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
mguzz wrote:
Ik gebruik al jaren PIA Private Internet Access en Thunderbird met Gmail en Ziggo accounts zonder problemen, de meeste VPN providers hebben alle bekende SMTP servers op de whitelist staan dus daar ligt het volgens mij niet aan
Mijn uitgaande mail instelling: smtp.ziggo.nl:587:0
mguzz wrote:
N.N. Ik herhaal, ik gebruik al jaren VPN en kan gewoon mail versturen vanaf welk adres naar welk adres ook met bij Ziggo bekende ip-adres 1.2.3.4 en mail verzenden via ip-adres 5.6.7.8,
mguzz wrote:
N.N. Net als ik nu? Ik schrijf toch dat ik met een VPN verbinding gewoon mail kan verzenden vanuit Thunderbird en Windows mail, wat is het probleem, geloof je me niet?
Ivo-tje wrote:
Je komt van een niet ziggo-ip, dus ze weigeren je smtp verkeer.
Normaal kon je een andere smtp server instellen met authenticatie, maar sinds ziggo poort 25 naar buiten hun netwerk heeft afgesloten is ook dit geen optie meer. (was ideaal voor mensen die veel onderweg waren)
De enige optie die nu nog verblijft is mailen via een server die (ook) op andere poorten dan 25 luisteren.
Of niet mailen over je vpn...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.