Knakworst wrote:
Wat mij toch iets doet twijfelen aan de uitspraak dat Ziggo geen verkeer blockt op poort 587 naar de SMTP. Want het heeft er de schijn van dat er toch iets wordt tegengehouden.
Dus nogmaals de vraag: exact welke settings zouden wel moeten werken?
En kun je misschien iets intern terugkoppelen naar de afdeling die de mail beheert oid, of de blacklists/whitelists, en vragen of daar toch niet iets in is veranderd vorige week?
We blokkeren geen verkeer op poort 587,
hier een lijstje van alle poorten die wel geblokkeerd worden.
De juiste settings
heb je al, die werken ook zodra je VPN uitschakelt.
Aangezien we geen problemen zien vanaf andere verbindingen (één van de andere melders heeft ook geen problemen meer nu hij een andere VPN provider gebruikt) zal de oorzaak ergens in de connectie van PIA of tussen PIA en Ziggo gezocht moeten worden. Je zou dit nog verder kunnen bevestigen door een e-mail te versturen via 4G (maak even een mobiele hotspot van je telefoon). Als dat zonder problemen verloopt wijst dat wederom op een probleem bij PIA of tussen PIA en Ziggo.
Of er in ons netwerk aanpassingen op dit niveau geweest zijn weet ik niet, ik ga mijn best doen om daar achter te komen maar kan niets beloven.