1
Vraag
2
Reacties
Murris

Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo uitgaande mail SMTP werkt niet met ExpressVPN aan

Al eerder gezien in een topic, maar toen geen antwoord gezien.
Sinds ik VPN Express heb geïnstalleerd werkt mijn uitgaande Email niet meer.
Hij vraagt dan om het wachtwoord. Na invullen zelfde resultaat.
Zet de VPN uit dan gaat het wel goed.
Ik werk met Thunderbird Email en met meerdere Gmail accounts ... geen probleem.
Moet ik het anders instellen???
Gr Roel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ivo-tje wrote:
Je komt van een niet ziggo-ip, dus ze weigeren je smtp verkeer.
Normaal kon je een andere smtp server instellen met authenticatie, maar sinds ziggo poort 25 naar buiten hun netwerk heeft afgesloten is ook dit geen optie meer. (was ideaal voor mensen die veel onderweg waren)
De enige optie die nu nog verblijft is mailen via een server die (ook) op andere poorten dan 25 luisteren.
Of niet mailen over je vpn...


Ik breek hier even in.

Poort 25 wordt gebruikt voor onversleuteld emailverkeer en onze smtp server kun je via die poort inderdaad alléén vanaf een Ziggo IP benaderen.
Via VPN is in feite niets anders dan elke andere externe provider en dan zal de mailserver smtp.ziggo.nl inderdaad niet werken via poort 25.

Stel je de smtp server echter versleuteld in met SSL via poort 587 (zoals mguzz heeft gedaan) kun je vanaf elke provider (ook je VPN) gewoon email versturen via smtp.ziggo.nl.
Zie het kopje "uitgaande serverinstellingen" op onze website.

Bekijk in context

61 Reacties 61
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Hallo Murris ,

ik vermoed dat Ziggo een check doet of de email verzonden word uit het Ziggo-netwerk.
Murris
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ja ik denk het ook, maar dat is m.i. niet echt handig want mijn VPN is me wel heilig.
Voordeel van VPN is wel dat ik gewoon Ziggo TV kan kijken in het buitenland!!!
Dank voor de snelle reaktie!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Aangezien de uitgaande mail via Ziggo, mits goed ingesteld, optimaal beveiligd is is VPN voor mail niet nodig en gaat ook niet werken via VPN omdat, zoals eerder geschreven, mail via VPN door de mailservers beschouwd wordt als niet via Ziggo en gaat dus niet werken.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik gebruik al jaren PIA Private Internet Access en Thunderbird met Gmail en Ziggo accounts zonder problemen, de meeste VPN providers hebben alle bekende SMTP servers op de whitelist staan dus daar ligt het volgens mij niet aan

Mijn uitgaande mail instelling: smtp.ziggo.nl:587:0
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Murris
Gebruik Ziggo Web Mail.
Dat moet volgens mij wel goed gaan.
Gr Han
Verwijderd account
Niet van toepassing
mguzz wrote:
Ik gebruik al jaren PIA Private Internet Access en Thunderbird met Gmail en Ziggo accounts zonder problemen, de meeste VPN providers hebben alle bekende SMTP servers op de whitelist staan dus daar ligt het volgens mij niet aan

Mijn uitgaande mail instelling: smtp.ziggo.nl:587:0

Het gaat niet om de VPN-provider, of die dat toestaat, maar om Ziggo, als jij bij Ziggo bekend bent met ip-adres 1.2.3.4 en jij gaat mail verzenden via ip-adres 5.6.7.8, dat geen ip adres is uitgegeven door Ziggo, wordt dat logischerwijs geblokkeerd door de SMTP-servers van Ziggo.
Verwijderd account
Niet van toepassing
N.N. Ik herhaal, ik gebruik al jaren VPN en kan gewoon mail versturen vanaf welk adres naar welk adres ook met bij Ziggo bekende ip-adres 1.2.3.4 en mail verzenden via ip-adres 5.6.7.8,
Verwijderd account
Niet van toepassing
mguzz wrote:
N.N. Ik herhaal, ik gebruik al jaren VPN en kan gewoon mail versturen vanaf welk adres naar welk adres ook met bij Ziggo bekende ip-adres 1.2.3.4 en mail verzenden via ip-adres 5.6.7.8,

Ziggo staat dat blijkbaar niet toe via VPN, heb ik zelf ook eens ervaren, net zoals jij nu.
Verder kan ik je helaas niet helpen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
N.N. Net als ik nu? Ik schrijf toch dat ik met een VPN verbinding gewoon mail kan verzenden vanuit Thunderbird en Windows mail, wat is het probleem, geloof je me niet?
Verwijderd account
Niet van toepassing
mguzz wrote:
N.N. Net als ik nu? Ik schrijf toch dat ik met een VPN verbinding gewoon mail kan verzenden vanuit Thunderbird en Windows mail, wat is het probleem, geloof je me niet?

Hallo mguzz,
sorry voor de verwarring maar ik bedoel te reageren op topicstarter en niet op jouw, excuses.
Natuurlijk geloof ik je.
Jij gebruikt misschien een ander soort VPN waarbij het wèl werkt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het komt subtiel/ingewikkeld op mij over. Gebruik zelf geen VPN.

PIA heeft een procedure om zonodig whitelisting te regelen.
https://www.privateinternetaccess.com/forum/discussion/24560/cannot-send-email-while-on-vpn-solved
mguzz deed je zoiets ooit?

Express VPN laat het hierbij:
https://www.expressvpn.com/support/troubleshooting/email-problem/

HideMyAss geeft ook allerlei suggesties w.o. een whitelisting request en zelfs
unrouting (advanced;onderaan), als het allemaal niet lukt.
https://support.hidemyass.com/hc/en-us/articles/202720546-SMTP-Sending-emails-while-connected-to-VPN

Laten we vaststellen: het gaat zo te zien niet altijd 'zomaar'.

Gr Han
Murris
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank superuser en andere voor de reacties.
Webmail is wel een optie, maar ik heb ook nog 4 Gmail- en een aantal prive accounts en Thunderbird is een prima emailprogramma. Wel gek dat de PIA VPN het wel doet.
Ik zet nu gewoon VPN uit voor uitgaande email.
Dank
Verwijderd account
Niet van toepassing
hanh Ik heb PIA destijds geinstalleerd en niets hoeven doen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Murris Ik lees nog wel het volgende: Widely used mail-services are already whitelisted, you just may need to use the mailservers IP instead of its hostname.
Dus ip adres van de SMPT server invullen ipv smtp.ziggo.nl
Murris
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
@Han Zal eens kijken of de Express VPN opties iets opleveren.
Dank voor de link
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mguzz Ja, dan heb ik nu de indruk dat PIA
een fraaie oplossing hiervoor heeft en de anderen misschien wat minder.
Maar: weet ik veel? Gebruik zelf alleen een Gmail account en daarmee
gaat het ook over VPN goed natuurlijk. smtp.gmail.com is niet
in het Ip van de afzender geinteresseerd.
(Heb ook nog wel een Account bij Ziggo, maar dat krijgt een
een automatische Forward. Komt niks meer op binnen).
Gr Han
Ivo-tje

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Je komt van een niet ziggo-ip, dus ze weigeren je smtp verkeer.
Normaal kon je een andere smtp server instellen met authenticatie, maar sinds ziggo poort 25 naar buiten hun netwerk heeft afgesloten is ook dit geen optie meer. (was ideaal voor mensen die veel onderweg waren)
De enige optie die nu nog verblijft is mailen via een server die (ook) op andere poorten dan 25 luisteren.
Of niet mailen over je vpn...
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ivo-tje wrote:
Je komt van een niet ziggo-ip, dus ze weigeren je smtp verkeer.
Normaal kon je een andere smtp server instellen met authenticatie, maar sinds ziggo poort 25 naar buiten hun netwerk heeft afgesloten is ook dit geen optie meer. (was ideaal voor mensen die veel onderweg waren)
De enige optie die nu nog verblijft is mailen via een server die (ook) op andere poorten dan 25 luisteren.
Of niet mailen over je vpn...


Ik breek hier even in.

Poort 25 wordt gebruikt voor onversleuteld emailverkeer en onze smtp server kun je via die poort inderdaad alléén vanaf een Ziggo IP benaderen.
Via VPN is in feite niets anders dan elke andere externe provider en dan zal de mailserver smtp.ziggo.nl inderdaad niet werken via poort 25.

Stel je de smtp server echter versleuteld in met SSL via poort 587 (zoals mguzz heeft gedaan) kun je vanaf elke provider (ook je VPN) gewoon email versturen via smtp.ziggo.nl.
Zie het kopje "uitgaande serverinstellingen" op onze website.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mark Ziggo
Ik geloof dat je iets mist.
TS kan email verzenden, behalve als VPN aan staat.
Een port 25 probleem kan het dus niet zijn.
Ik liet in een reaktie al zien dat het geen onbekend probleem is bij VPN providers.
mguzz heeft er kennelijk een die vlekkeloos lijkt te kunnen werken.
Gr Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic