Niks verandert aan mijn instellingen, maar plots weigert de ziggo server sinds gisteren mijn mails meer te versturen via mijn computer. (via ipad lukt wel: zelfde instellingen niks gewijzigd)
Bericht:
De inhoud van het bericht kan niet naar de server worden verstuurd.
De reactie van de server was: SMTP602 Message contains Spam Content ;id=3vZ7ohVgDCeb33vZ7oTr0O;sid=3vZ7ohVgDCeb3;mta=smtp1.tb;d=20220622;t=101821[CET];ipsrc=77.248.176.194;
Iemand een idee wat ik moet doen? Dank!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit is een recente wijziging die alle providers stap voor stap aan het uitrollen zijn tegen spam.
Ook mail poort 25 naar buiten wordt overal afgesloten bij Ziggo.
Meer informatie hierover: Protectie tegen e-mailphishing (DMARC, DKIM en SPF) (internet.nl)
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke computer met welke systeemsoftware en versie met welk e-mailprogramma en welke versie?
Met POP of IMAP?
Gebruik je een ander afzender domein als de Ziggo domeinnamen zoals ziggo.nl home.nl enz.
Gebruik je deze instellingen?
Hoi Bert, het stond altijd precies zoals het moest staan. Ik heb daar echt niets aan verandert.
Feit is wel dat ik sinds een week een nieuwe computer heb: Mac Mini (M1) Mac OS Monterey 12.4.
Via Mail programma werk ik. En ik heb idd een eigen ellascholtens.nl mail (bedoel je dat?) mail.ellascholtens.nl
inkomend: werkt en dat is via pop
uitgaand via smtp.ziggo.nl (beheer verbindingsinstellingen automatisch staat aangevinkt)
(op de ipad staan dezelfde instellingen en daar werkt de uitgaande mail wel.)
Ik hoop dat ik antwoord op alle vragen heb kunnen geven?
Als je met een eigen emailadres een mail wilt verzenden, dan kun je niet via de smtp server van Ziggo meer verzenden, dat wordt gezien als spam.
Gebruik dan de eigen smtp server van je eigen domein.
Wow is dat sinds kort? ik doe dit al 15 jaar?
PS Hartelijk dank Bert voor je aandacht en antwoorden!
(het enige dat ik me nog afvraag is of dit een recente wijziging is? Omdat ik dit idd al jaren zo doe)
Dit is een recente wijziging die alle providers stap voor stap aan het uitrollen zijn tegen spam.
Ook mail poort 25 naar buiten wordt overal afgesloten bij Ziggo.
Meer informatie hierover: Protectie tegen e-mailphishing (DMARC, DKIM en SPF) (internet.nl)
Nogmaals bedankt Bert, ik was hier zelf niet makkelijk achter gekomen! Merci!
Hoi @Bert ,
Ik heb dezelfde inloggegevens gebruikt als voor mijn Ziggo; dan krijg ik dit:
Failure Reason: Error: 535 5.7.0 SMTP301 Authentication failed for user xxxxx@live.nl ;id=XPnjoeUt4pexV;sid=XPnjoeUt4pexV;mta=smtp1.tb;d=20220911;t=182729[CET];ipsrc=xx.xx.xx.xxx;
Ik heb het wachtwoord gecontroleerd dit is goed. Weet jij toevallig wat ik fout doe?
Alvast bedankt!
@thomasb14 Ieder mailadres, je kunt er meerdere hebben, heeft een eigen wachtwoord, wat niet hetzelfde is of hoeft te zijn als je Mijn Ziggo.
Dus de inlog gegevens zijn als volgt: het mailadres wat je gebruikt en het wachtwoord wat daarbij hoort.
Weet je het wachtwoord niet meer, wijzig dan het wachtwoord in Mijn Ziggo => Producten => Internet - naar beneden scrollen tot onder Emailadressen en klik achter het emailadres op de link.
Hey @thomasb14
Is het nog gelukt met de stappen van @Bert ?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.