Hans de Ligt

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo safe online zegt niet beveiligd

Sinds de update naar macOS Big Sur 11,4 geeft de ziggo safe online app aan dat mijn mac niet beveiligd is omdat ik geen volledige schijf toegang heb gegeven (zie screenshot). 

 

Die toegang heb ik wel gegeven, maar de melding blijft (zie screenshot).

 

App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (ook de licentie verwijderd), opnieuw opgestart, maar de melding blijft. Vreemde is wel dat de tekst onder het oranje icoontje in de balk aangeeft dat de bescherming wel actief is.

 

Hoor graag of dit op te lossen valt

 

Hans 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo safe online is f-secure in een ziggo jasje.

 

Kijk hier eens. https://community.f-secure.com/en/discussion/124107/big-sur-11-4

 

Hier de vertaling .

 

Houd er rekening mee dat na het upgraden van het Mac OS naar Big Sur 11.4,het F-Secure SAFE hoofd-UI-venster ten onrechte meldt dat Volledige schijftoegang ontbreekt. Dit probleem treft alleen klanten die de nieuwste release van Big Sur 11.4 uitvoeren als gevolg van wijzigingen die door Apple zijn aangebracht.

Er is geen verslechtering van de beschermende mogelijkheden van SAFE. Dit is slechts een cosmetisch probleem dat alleen zichtbaar is in het hoofdvenster van de gebruikersinterface ("false positive" waarschuwing).

Dit probleem is opgelost in SAFE voor Mac versie 17.10 MR2 (build 37976), die werd uitgebracht voor productie op 2021-05-25. Deze upgrade vindt automatisch plaats en er zijn geen acties nodig voor klanten.

Ik hoop dat het bovenstaande nuttig was.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Nasibal

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier exact hetzelfde probleem na het updaten naar macOS Big Sur 11,4 ( op twee Mac's uitgeprobeerd) beiden probleem zoals hierboven beschreven door TS.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo safe online is f-secure in een ziggo jasje.

 

Kijk hier eens. https://community.f-secure.com/en/discussion/124107/big-sur-11-4

 

Hier de vertaling .

 

Houd er rekening mee dat na het upgraden van het Mac OS naar Big Sur 11.4,het F-Secure SAFE hoofd-UI-venster ten onrechte meldt dat Volledige schijftoegang ontbreekt. Dit probleem treft alleen klanten die de nieuwste release van Big Sur 11.4 uitvoeren als gevolg van wijzigingen die door Apple zijn aangebracht.

Er is geen verslechtering van de beschermende mogelijkheden van SAFE. Dit is slechts een cosmetisch probleem dat alleen zichtbaar is in het hoofdvenster van de gebruikersinterface ("false positive" waarschuwing).

Dit probleem is opgelost in SAFE voor Mac versie 17.10 MR2 (build 37976), die werd uitgebracht voor productie op 2021-05-25. Deze upgrade vindt automatisch plaats en er zijn geen acties nodig voor klanten.

Ik hoop dat het bovenstaande nuttig was.

Hans de Ligt
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de snelle reactie, topic mag op slot van mij.

Uitgelicht topic