1
Vraag
2
Reacties
jverbeek22

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo safe online: "Er is een .exe bestand gewijzigd"

Op mijn ziggo safe online is waarschijnlijk ingebroken. Tijdens het werken kwam het beginscherm knipperend op en daarna een eveneens knipperende pop-up. Er is een " .exe bestand" gewijzigd. Helaas heb ik toen niet goed gereageerd. Nu wordt er geen volledige scan meer gemaakt. Er komt wel een bericht: "Een geplande scan is gestart". Bij de gebeurtenissen wordt dat ook aangegeven, maar enkele uren is dat verdwenen en ook geen raspport te vinden. Verwijderen en opnieuw installeren, op aanraden van een ziggo-medewerker, heeft niet tot een ander resultaat geleid.

Hoe los ik dit op?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arjan25

Level 9
  • 280Posts
  • 7Oplossingen
  • 64Likes

@jverbeek22 

 

Een keygen wordt meestal door een gebruiker er zelf op gezet, om een programma met licentie illegaal te gebruiken, ipv er voor te betalen. Vaak is een gebruikte keygen een onveilige tool, waardoor kwaadwillende toegang kunnen krijgen of virussen doorgeven.

 

Scan eens met de volgende 2 tools, kies voor gratis downloaden.

https://nl.malwarebytes.com/

https://nl.malwarebytes.com/adwcleaner/

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als dit op een Windows machine is, draai dit programma eens: Microsoft Safety Scanner Download - Windows security | Microsoft Docs

jverbeek22
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het rapport heeft twee onderdelen behandeld. 

Verwijderd:  ...Defender/Tram????

Gedeeltelijk verwijderd:  Tool /  ??? ? Keygen

Helaas heb er niet aan gedacht om deze gegevens te noteren.

Alvast hartelijk bedankt. 

Denk je dat het probleem hiermee is opgelost? Of moet ik Ziggo Safe Online  nog eens verwijderen en opnieuw installeren ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zou Safe Online zeker nog een keer verwijderen met deze tool: VERWIJDERPROGRAMMA VOOR WINDOWS

Op deze pagina te downloaden: Ondersteuningsprogramma's | F-Secure

Microsoft Defender neemt je bescherming dan over.

 

En dan nog een keer te scannen met een verse download: Microsoft Safety Scanner Download - Windows security | Microsoft Docs

 

Hierna kun je Safe Online weer installeren als je wilt.

 

Microsoft Safety Scanner is vergelijkbaar met Windows Defender.

Ik gebruik Windows Defender, eerder onder andere Microsoft bedrijfsantivirus namen, al sinds 2006 tot volle tevredenheid, ook bij de vele computers die ik in jaren in onderhoud had/heb.

 

Kies vooral een antivirus waar je je veilig bij voelt.

abbs12

Level 4
  • 59Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Hallo

 

Microsoft Safety Scanner heeft een log gemaakt die je kan vinden via de volgende stappen.

Klik Windows knop plus R tegelijk in, "Uitvoeren" opent vul daarin: %SYSTEMROOT%\debug\msert.log

En klik op OK, plaats de inhoud in je volgende antwoord.

Is het te lang upload het logje via https://gofile.io/uploadFiles

 

Arjan25

Level 9
  • 280Posts
  • 7Oplossingen
  • 64Likes

@jverbeek22 

 

Een keygen wordt meestal door een gebruiker er zelf op gezet, om een programma met licentie illegaal te gebruiken, ipv er voor te betalen. Vaak is een gebruikte keygen een onveilige tool, waardoor kwaadwillende toegang kunnen krijgen of virussen doorgeven.

 

Scan eens met de volgende 2 tools, kies voor gratis downloaden.

https://nl.malwarebytes.com/

https://nl.malwarebytes.com/adwcleaner/

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @jverbeek22! Het is al eventjes geleden, maar is alles helemaal opgelost met Safe Online? 🙂 

jverbeek22
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik denk dat mijn computer, na de tweede keer scannen, op orde was. Gisteren heb ik echter een app die in quarantaine was geplaatst per ongeluk weer geactiveerd. (Bij een poging om hem te verwijderen.)

Dus morgen draai ik het door jou aangegeven programma nog eens.

 

jverbeek22
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Maud,

Soms duurt het wel eens wat langer voordat ik mijn computer weer gebruik. Het probleem leek mij opgelost, maar door een vergissing is er opnieuw iets mis. Morgen ga ik opnieuw scannen. (zie mijn reactie bij Bert.) 

Arjan25

Level 9
  • 280Posts
  • 7Oplossingen
  • 64Likes

@Jverbeek22,

 

Is het probleem opgelost?

Want ik neem aan dat Malwarebytes meerdere keygen in quantairne heeft gezet?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic