1
Vraag
2
Reageer en help mee
annroo911

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo safe online heeft een bestand verwijderd en daarmee ook mijn gehele calibre-app

Ziggo safe online heeft een bestand verwijderd en daarmee ook mijn gehele calibre-app incl. Bibliotheek. Het gaat om TR/Crypt.Xpack. Het is onduidelijk of dit een vals-posotief is. Weten jullie Meer? En wat kan ik doen om mijn calibre terug te krijgen? Opnieuw installeren lukt niet meer.

6 Reacties 6
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


Ik heb geen Safe online, maar volgens mij heeft dit pakket wel een quarantaine bak, misschien staat u bestand daarin en kan u vandaar het bestand terug zetten.

Leest u dit eens: Ziggo Safe Online

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
annroo911
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De melding van ziggo safe online luidt voluit; Systeeminfectie: Trojan.TR/Crypt.XPACK en kwam in beeld toen ik de laatste versie van Calibre had gedownload. Er staat dus geen Gen2 achter. Is het dan toch een trojan? Of kan dit een fout-positievemelding zijn?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Of kan dit een fout-positievemelding zijn?

Dat is zeker mogelijk. Wat is Callibre? Ik weet het ik ben lui  ah gevonden E book bibliotheek.

annroo911
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb bij mobileread forum hetzelfde probleem gelezen en de adviezen opgevolgd: ziggo safe online verwijderd, calibre gedownload en zie: alles weer terug, ook de bibliotheek (die was blijkbaar blijven staan). Dag ziggo safe online, ik ga een andere oplossing zoeken. Bedankt voor jullie meedenken!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik heb iets soortgelijks ooit met Norton mee gemaakt soms zijn die virus scanners te strict.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic