1
Vraag
2
Reacties
Neervenj

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo safe online - Android 12

Goede middag,

Onlangs heb ik een tablet gekocht met het besturingssysteem Android 12.

Helaas werkt de Ziggo safe online hier niet op. Deze kan ik al niet vinden in de play store. Via de website van Ziggo kan ik deze wel vinden (als je Ziggo safe online wil activeren op dit apparaat kom je bij de laatste stap uit bij de play store).

Hierbij geeft de play store al direct aan dat deze app niet compatibel is met mijn apparaat. 

Hoe krijg ik de virusscanner van Ziggo safe online op dit apparaat als Android 12 niet gesupport word? De helpdesk van Ziggo verwijst me naar deze community. Ik heb zelf al geprobeerd om de instellingen op het apparaat te wijzigen zodat "vreemde" apps geïnstalleerd mogen worden. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

"Een tablet van AliExpress" lijkt me momenteel niet op Android 12 te draaien. Sterker nog, volgens mij komt de Android 12-versie voor tablets (Android 12L) pas begin volgend jaar uit. Ik heb het vermoeden dat de fabikant de Android-naam zoals in de instellingen staat, aangepast heeft.

 

Toevallig Android-kenners in de zaal die kunnen zien welke versie het daadwerkelijk is, aangaande het screenshot? Lijkt mij om Android 5 te gaan.

Bekijk in context

Neervenj
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb even wat research gedaan en het blijkt dat, als je in de instellingen een aantal keer op de versie nummer tikt dat dan de versie omhoog komen wat werkelijk geïnstalleerd staat. 

Bij deze tablet gaat het inderdaad om de Android Lollipop, die Android 5

Bekijk in context

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ai, balen maar goed om te weten @Neervenj. De verkoper heeft dus helaas iets anders verkocht dan was geadverteerd. Misschien kan je nog e.e.a. proberen te regelen bij AliExpress ter compensatie (niet ontvangen zoals aangeboden?). Maar dan zijn we er in ieder geval wel achter waarom niet alle apps werken zoals zou moeten: Android-versie van een paar jaar terug. 

Bekijk in context

16 Reacties 16
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsecure.ms.ziggo&hl=nl&gl=US

 

Android 12 is nog geen maand uit mogelijk moet ziggo de app nog aanpassen zodat het ook voor Android 12 compatible is

Neervenj
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

dat dacht ik ook, maar de Ziggo helpdesk zei me dat deze wel moest werken.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je het tablet al opnieuw opgestart ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Neervenj  schreef:

dat dacht ik ook, maar de Ziggo helpdesk zei me dat deze wel moest werken.


De helpdesk noemt wel vaker dingen die niet kloppen werken de andere Ziggo apps wel goed zoals Ziggo Go?

Neervenj
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Zeker.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Neervenj,

Ik snap dat je ook op een nieuwe tablet graag Safe Online wilt downloaden. We hebben nog geen andere meldingen ontvangen omtrent Safe Online op Android 12. Kun je me aangeven wat voor tablet je precies hebt? 

Neervenj
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Het is een tablet van AliExpress.

Neervenj
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De mijn Ziggo app werkt wel. 

Ziggo go werkt niet. Ook niet compatible.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

"Een tablet van AliExpress" lijkt me momenteel niet op Android 12 te draaien. Sterker nog, volgens mij komt de Android 12-versie voor tablets (Android 12L) pas begin volgend jaar uit. Ik heb het vermoeden dat de fabikant de Android-naam zoals in de instellingen staat, aangepast heeft.

 

Toevallig Android-kenners in de zaal die kunnen zien welke versie het daadwerkelijk is, aangaande het screenshot? Lijkt mij om Android 5 te gaan.

Neervenj
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

is er een manier om de Android versie te achterhalen? via het systeem komt er Android 12 uit maar wellicht heeft de fabrikant dit gemodificeerd. is hier een app voor die het systeem kan analyseren hierop?

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Ah dat is lastig. Ik ben opzoek gegaan, maar zie dat Android 12 inderdaad in oktober is uitgerold. Als lijkt dit nog wel een bèta versie te zijn in mijn ogen. Misschien dat iemand met veel Android kennis dit kan bevestigen of ontkrachten 😉 Hierdoor kan het dus zijn dat veel apps hierop nog niet werken. Kun je eens een foto sturen van de melding bij Ziggo Safe Online en Ziggo Go?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ik heb even rondgezocht in de Google Play-store en er zijn inderdaad een aantal apps die hier zouden kunnen helpen bij het opsporen van de échte Android-versie die draait op je apparaat ('Version Checker for Android OS', 'My Android', 'Device Info: View phone info'). Gebruik naar eigen inzicht 🙂

Neervenj
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb even wat research gedaan en het blijkt dat, als je in de instellingen een aantal keer op de versie nummer tikt dat dan de versie omhoog komen wat werkelijk geïnstalleerd staat. 

Bij deze tablet gaat het inderdaad om de Android Lollipop, die Android 5

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ai, balen maar goed om te weten @Neervenj. De verkoper heeft dus helaas iets anders verkocht dan was geadverteerd. Misschien kan je nog e.e.a. proberen te regelen bij AliExpress ter compensatie (niet ontvangen zoals aangeboden?). Maar dan zijn we er in ieder geval wel achter waarom niet alle apps werken zoals zou moeten: Android-versie van een paar jaar terug. 

Neervenj
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb reeds gereclameerd bij de verkoper (Wish in dit geval). Meestal geen probleem. 

Dank voor de tips en het in de juiste richting wijzen. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Fijn @AlexHelpt dat je even te hulp bent geschoten 🙂 Dan is het inderdaad duidelijk dat er iets is verkocht wat niet blijkt te kloppen. Hopelijk kun je het nog oplossen met Wish! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic