Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Okay, ik heb gespeurd en een iPad gevonden op kantoor (dankjewel collega die hem aan mij uit wilde lenen).
In tegenstelling tot de Android versie heeft de iOS versie van Safe Online geen aparte Safe Browsing app. Je gebruikt Safari wat standaard onderdeel is van iOS.
De Safari versie is gelijk aan de iOS versie, dus als je iOS versie 13.huppeldepup hebt geïnstalleerd dan heb je ook Safari 13. Waarom zie jij dan een pop-up dat Safari 8(!) binnenkort niet meer ondersteund wordt?! Dat klopt niet…
Ik verwacht dat dit niet met Safe Online te maken heeft, als je die van de iPad verwijderd en opnieuw naar deze website toe gaat, zie je waarschijnlijk dezelfde foutmelding. Of niet?
Het klopt dat er bij iOS geen aparte browser is. Deze zit bij de Safe Online App ingebouwd. Je kunt dit zien bij “Status”. Daar staat dat de browsersessie is beveiligd en dat “Veilig Browsen” aan staat. Bovenaan staat er ook een url balkje met als tekst “Type hier om te browsen..”.
Met andere woorden, dit is zeker een Safe Online dingetje. Wellicht dat Ziggo contact op kan nemen met FSecure.. Want ik zie dat de laatste update stamt van een jaar geleden. Ik kan me niet voorstellen dat er binnen een jaar niet genoeg veranderingen zijn op het gebied van veiligheid dat het aanpassen waard is.
JAC00088 wrote:
Het klopt dat er bij iOS geen aparte browser is. Deze zit bij de Safe Online App ingebouwd. Je kunt dit zien bij “Status”. Daar staat dat de browsersessie is beveiligd en dat “Veilig Browsen” aan staat. Bovenaan staat er ook een url balkje met als tekst “Type hier om te browsen..”.
Met andere woorden, dit is zeker een Safe Online dingetje. Wellicht dat Ziggo contact op kan nemen met FSecure.. Want ik zie dat de laatste update stamt van een jaar geleden. Ik kan me niet voorstellen dat er binnen een jaar niet genoeg veranderingen zijn op het gebied van veiligheid dat het aanpassen waard is.
Ah, daar zit ie verstopt!
Maar ik heb de websites die jij hebt bezocht nu ook bekeken op onze iPad 6de generatie (iOS 13.3) met Safe Online (Versie 17.2.240502) via de ‘veilig browsen’ balk en daar zie ik geen melding van een verouderde browser.
Is dit bij jou nu ook verdwenen?
Zo nee, wat is er anders tussen mijn test die van jou?
Ik heb het net weer getest. Bij mij zijn ze er nog steeds. Bij Facebook moet ik wel eerst inloggen en krijg ik de melding bij het scherm waar ik de de code moet invullen van de codegenerator.
JAC00088 wrote:
Ik heb het net weer getest. Bij mij zijn ze er nog steeds. Bij Facebook moet ik wel eerst inloggen en krijg ik de melding bij het scherm waar ik de de code moet invullen van de codegenerator.
^^ Hier ook getest, geen melding van verouderde browser.
Welke iPad heb je precies? En staat daar ook iOS 13.3 op of een andere versie?
hmmm.. vreemd. Ik heb de iPad Air 2019 met de laatste versie van iOS. Dat is inderdaad 13.3
Wellicht ten overvloede, maar ik weet zeker dat dit de eerste wedervraag gaat zijn van de specialisten. Kun je de Safe Online app eens helemaal verwijderen van de iPad en weer opnieuw installeren? Of heb je dat al gedaan in de zoektocht naar een oplossing?
Voor de zekerheid even app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Ik krijg helaas nog steeds dezelfde meldingen.
Ik heb ook Safe Online op meerdere toestellen staan. Een Samsung S7, een Samsung A50 en een Samsung Tablet.
Volgens Ziggo bestaat er geen 'eigen browser', en is alles ondergebracht onder Chrome, Dolphin of de stock Android Browser. Dit is grote onzin!
Mijn dochter krijgt binnenkort de Samsung A50 en ik heb daarom onlangs vanaf fabrieksinstelling alles opnieuw erop gezet. Het maakt niet uit of je Chrome, Dolphin of de stock Samsung browser opstart, je wordt Direct doorgeleid naar de Verouderde 'Eigen browser' van ZIGGO/F-Secure. Hoe kan ik deze onzin stoppen. Ik snap dat mijn zoon met z'n S7 regelmatig moppert. Wat een vreselijke browser is dit zeg. En regelmatig de melding dat de browser Verouderd is.
En het is jammer dat Ziggo de verantwoordelijkheid niet neemt en direct doorverwijst naar F-Secure, of 'vraag het maar in de Community'.
Hoe kom ik van die 'Eigen browser' af en toch veilig kunnen browsen?
FrLW68 wrote:
Hoe kom ik van die 'Eigen browser' af en toch veilig kunnen browsen?
Niet. Is het enige antwoord wat juist is, hoe onbevredigend ook.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.