Vraag
Reacties
caesar
Level 17

Ziggo routers en TP-Link Deco M4

Met welke Ziggo routers werken de TP-Link Deco M4 accesspoints samen in mesh? Daarmee bedoel ik dus dat het WiFi deel van de router ook meedoet in de mesh opzet.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
10 Reacties 10
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Geen, alleen de SmartWifi pods werken samen met het SmartWifi modem.

caesar
Level 17
Topicstarter

@tobiastheebe 

Als je die TP-Link Deco M4 accesspoints in huur hebt, kun je die dan omruilen voor die SmartWifi pods als je een SmartWiFi router krijgt?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Volgens mij wel, maar ik laat mij graag corrigeren.

0 Kudos
Doman
Level 11

@caesar  schreef:

Met welke Ziggo routers werken de TP-Link Deco M4 accesspoints samen in mesh? Daarmee bedoel ik dus dat het WiFi deel van de router ook meedoet in de mesh opzet.

Je kan de Deco's  toch in AP mode gebruiken met je modem/router WiFi?
Of moet het per se mesh zijn?

0 Kudos
Garihd
Level 18

Als een Ziggo modem/router in Bridge wordt gezet en de Deco's in router mode is het wezenlijk al opgelost. Hierbij moet de Master Deco unit wel bedraad zijn aangesloten. Als dat bekabelen een probleem is dan inderdaad de Ziggo pods kiezen waarbij de Ziggo modem/router de master wordt, hoewel wat Ziggo Smart Wifi noemt wordt aangestuurd door een extern systeem.

Verder als een M4 set wordt gehuurd is het een kwestie van de huur hiervan beeindigen en de gewenste Ziggo Pods huren.

Als het abonnement wordt omgezet naar de nieuwe portfolio krijgt men standaard de Ziggo Pods.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Deco 1 moet ook bij AP mode altijd bekabeld aangesloten zijn.

0 Kudos
PeterH2020
Level 12

Als je jou pakket omzet naar de nieuwe norm kan je dus gebruik maken van de wifi garantie. 

Dat betekent huur opzeggen van de deco set en bijvoorbeeld bij wifi middel krijg je 1 pod en 2e als dat nodig is. De 2e gaat wel op controle door de wificrew of wordt door een monteur uitgeleverd. 

Naast  de 2 kan je natuurlijk ook nog huren.

0 Kudos
Garihd
Level 18

@tobiastheebe  schreef:

Deco 1 moet ook bij AP mode altijd bekabeld aangesloten zijn.

Klopt. Dan is het aan te raden de wifi van de Ziggo modem/router uit te zetten en met de Deco in AP werken zover mij bekend bepaalde functies niet. Dan verliest een dergelijke set meteen de meerwaarde.

De vraag is dan ook moet de Ziggo modem router als master fungeren voor beheers gemak en kunnen extra wifi punten niet of lastig bedraad worden aangesloten.  En welke overige wensen zijn er zoals een  gast netwerk dan vallen de Ziggo pods meteen af want die functie is (nog) niet aanwezig.

Nu weet ik dat Ceasar een Fritz!box gebruikt dus het zal niet voor hem zelf zijn. Het zal verband houden met de vraag betreffende de kennis die nog een Technicolor heeft.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Bij AP mode zijn router-gerelateerde functies zoals de parental controls inderdaad logischerwijs niet meer beschikbaar. Persoonlijk zou ik de Deco M4's echter alleen als access points gebruiken. We missen inderdaad nog wel wat eisen en wensen.

0 Kudos
efok
Level 17

ik blijf me erover verbazen dat het wifi deel van je netwerk zo provider afhankelijk is/wordt gemaakt. Je huurt toch ook geen switch van je provider? Of uto kabels in je woning? Maar zodra het draadloos moet is opeens de provider verantwoordelijk. Heel vreemd. Koop je eigen access points denk ik dan. Mocht je dan van provider switchen, dan is er ook niks aan de hand. Al die marketing ook eromheen “smartwifi” “wifi-optimalisatie” Ik zal dan wel stupide niet geoptimaliseerde wifi of zo  hebben, maar het werkt als een tierelier.