Ik heb een UDM pro neergezet. Op de UDM pro zijn 2 U6 Lite AP aangesloten. De APs zijn adopted in de UDM pro. Nu krijg ik geen wifi door, waarschijnlijk omdat er 2 routers achter elkaar staan.
Weet iemand wat in het Ziggo modem en wat in de UDM pro geconfigureerd moet worden om de APs te laten werken?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik zou ook inderdaad voor bridge mode gaan.
Voor ipv4 is dat niet strikt noodzakelijk maar waarom schaf je anders een eigen router aan nietwaar.
En dan inderdaad een draadloos netwerk aanmaken en configureren.
Je bent er bijna.
De DMZ optie kan je eventueel gebruiken om je wifi gebruikers in een ander netwerk te zetten.
Maar dat kan je altijd nog doen als je wifi werkt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb er overigens wel een PoE switch tussen staan om de APs te voeden
Ik zou zeggen stel je vraag hier:
En je moet je modem in Bridge laten zetten.
Ok bedankt. Kan ik het Ziggo modem ook nog als wifi punt gebruiken?
Ik heb een vergelijkbare omgeving.
Mijn router is echter pfSense in bridge mode.
Ik heb 2 al wat oudere UAP pro's (1ste gen) en ook een poe switch.
Wat ik zou doen is stapsgewijs te werk gaan.
Zorg eerst dat je router goed werkt.
Bekabelde systemen goed werken en je daar dus goed werkend internet op hebt.
Dan je switch configureren en testen zodat dat naar wens werkt.
En zo richting je AP's gaan.
In de controller zijn de AP's al aanwezig schrijf je ik lees verder niet wat je al wel of niet gedaan hebt.
Je moet in de controller een wifi netwerk aanmaken en configureren.
Heel erg bedankt. Bedraad werkt alles prima, probleem zit alleen in de wifi en dan metname de APs die op de unmanaged netgear switch zijn aangesloten met PoE uitgang. Ik heb in de controller nog geen netwerk aangemaakt. Zal dit eerst eens doen. Is bridge modus dan nog steeds nodig? Las ook ergens iets over DMZ op de Ziggo router instellen.
Dat zou ik dus niet doen. Dan had je geen Unifi moeten kopen.
Let op dat Unifi geen consumer spul is en wat meer kennis vraagt dan die zogenaamde smart dingen.
Ga nu maar naar Unifi forum daar zit meer expertise dan hier.
Ik zou ook inderdaad voor bridge mode gaan.
Voor ipv4 is dat niet strikt noodzakelijk maar waarom schaf je anders een eigen router aan nietwaar.
En dan inderdaad een draadloos netwerk aanmaken en configureren.
Je bent er bijna.
De DMZ optie kan je eventueel gebruiken om je wifi gebruikers in een ander netwerk te zetten.
Maar dat kan je altijd nog doen als je wifi werkt.
Bedankt weer. Laat het resultaat nog weten.
Mijn advies: Ziggo modem in bridge, UDM als mail router en daar de U6lites op. Als je ze wel hebt geadopteerd moet het toch mogelijk zijn om de WiFi juist te configureren. Hoe heb je dat nu ingesteld?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.