@potua00 schreef:
Versterken pods alleen het signaal van het ziggo modem? Ik heb er nog een linksys router tussen zitten.
Sorry ik kan het niet laten.
Toch een klein lesje er wordt helemaal niks versterkt!! In de letterlijke betekenis van de term versterken. De totale dekking wordt vergroot elk wifipunt moet aan eisen voldoen wat de maximale zend kracht betreft.
Elk wifi toegangspunt wat de enige juiste aanduiding is heeft zijn eigen bereik. Door meerdere wifi toegangspunten te plaatsen die elkaar overlappen met hun eigen bereik krijgt men een betere totale dekking.
De zeshoekige pods worden door een extern systeem aangestuurd dit systeem stuurt zover ik weet ook de modem/ router van Ziggo aan.
Wat Bert schrijft klopt, maar dat heeft onder andere met het specifieke deel fast roaming te maken waarbij toegangspunt X toestel Y overdraagt naar toegangspunt Z als die een sterker/beter signaal heeft op de positie waar dat toestel zich bevindt.
Nieuwere clients zoals smartphone's of tablets zijn van dezelfde techniek voorzien waardoor deze zelf die keuze kunnen maken. Als u dan de wifi van de Linksys voorziet van dezelfde wachtwoord en netwernaam vergroot u de totale dekking. Deze kan dus naast de andere toegangspunten werken maar niets naadloos samenwerken. De kans bestaat dat een cliënt te lang met de Linksys verbonden blijft als u zich door de woning verplaatst.
Mesh bepaald de beste weg naar de gateway de weg naar buiten toe. Dan komt de samenwerking van de Pods met de ziggo modem/router om de hoek kijken, vooral als alle pods draadloos worden verbonden aan de Smart wifi modem.

Als een toegangspunt bekabeld is aangesloten dan is het te verwachten dat de data direct via die kabel gaat. Maar een combinatie van bedraad en draadloos kan ook.