1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
potua00

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo pods met linksys router?

Versterken pods alleen het signaal van het ziggo modem? Ik heb er nog een linksys router tussen zitten.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Garihd

Level 17
  • 3137Posts
  • 103Oplossingen
  • 1801Likes

@potua00  schreef:

Versterken pods alleen het signaal van het ziggo modem? Ik heb er nog een linksys router tussen zitten.

Sorry ik kan het niet laten.

Toch een klein lesje er wordt helemaal niks versterkt!! In de letterlijke betekenis van de term versterken. De totale dekking wordt vergroot elk wifipunt moet aan eisen voldoen wat de maximale zend kracht betreft.

Elk wifi toegangspunt wat de enige juiste aanduiding is heeft zijn eigen bereik.  Door meerdere wifi toegangspunten te plaatsen die elkaar overlappen met hun  eigen bereik krijgt men een betere totale dekking.

De zeshoekige pods worden door een extern systeem aangestuurd dit systeem stuurt zover ik weet ook de modem/ router van Ziggo aan.

Wat Bert schrijft klopt, maar dat heeft onder andere met het specifieke deel fast roaming te maken waarbij toegangspunt X toestel Y overdraagt naar toegangspunt Z als die een sterker/beter signaal heeft op de positie waar dat toestel zich bevindt.

Nieuwere clients zoals smartphone's of tablets zijn van dezelfde techniek voorzien waardoor deze zelf die keuze kunnen maken. Als u dan de wifi van de Linksys voorziet van dezelfde wachtwoord en netwernaam  vergroot u de totale dekking. Deze kan dus naast de andere toegangspunten werken maar niets naadloos samenwerken. De kans bestaat dat een cliënt te lang met de Linksys verbonden blijft als u zich door de woning verplaatst.

Mesh bepaald de beste weg naar de gateway de weg naar buiten toe. Dan komt de samenwerking van de Pods met de ziggo modem/router om de hoek kijken, vooral als alle pods draadloos worden verbonden aan de Smart wifi modem.

022811_mesh-path2.jpg

Als een toegangspunt bekabeld is aangesloten dan is het te verwachten dat de data direct via die kabel gaat. Maar een combinatie van bedraad en draadloos kan ook. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78276Posts
  • 5293Oplossingen
  • 23328Likes

Als je het over de zeshoekige pods hebt, dan werken die alleen samen met het Ziggo modem in 1 mesh systeem als de SmartWifi optimalisatie aanstaat in het modem en de wifi aan van het modem.

Als je een eigen router hebt die in bridge staat of als access point met de wifi uit, dan kunnen de pods er op aangesloten worden en werken ze nog met het modem samen, de pods werken niet met een andere router die als router ingeschakeld staat en waar de wifi van aan is.

Tjeerd85

Level 13
  • 845Posts
  • 77Oplossingen
  • 482Likes

@Bert de 6 hoekige pods werken alléén met het smartwifi modem.

Garihd

Level 17
  • 3137Posts
  • 103Oplossingen
  • 1801Likes

@potua00  schreef:

Sorry ik kan het niet laten.

Toch een klein lesje er wordt helemaal niks versterkt!! In de letterlijke betekenis van de term versterken. De totale dekking wordt vergroot elk wifipunt moet aan eisen voldoen wat de maximale zend kracht betreft.

Elk wifi toegangspunt wat de enige juiste aanduiding is heeft zijn eigen bereik.  Door meerdere wifi toegangspunten te plaatsen die elkaar overlappen met hun  eigen bereik krijgt men een betere totale dekking.

De zeshoekige pods worden door een extern systeem aangestuurd dit systeem stuurt zover ik weet ook de modem/ router van Ziggo aan.

Wat Bert schrijft klopt, maar dat heeft onder andere met het specifieke deel fast roaming te maken waarbij toegangspunt X toestel Y overdraagt naar toegangspunt Z als die een sterker/beter signaal heeft op de positie waar dat toestel zich bevindt.

Nieuwere clients zoals smartphone's of tablets zijn van dezelfde techniek voorzien waardoor deze zelf die keuze kunnen maken. Als u dan de wifi van de Linksys voorziet van dezelfde wachtwoord en netwernaam  vergroot u de totale dekking. Deze kan dus naast de andere toegangspunten werken maar niets naadloos samenwerken. De kans bestaat dat een cliënt te lang met de Linksys verbonden blijft als u zich door de woning verplaatst.

Mesh bepaald de beste weg naar de gateway de weg naar buiten toe. Dan komt de samenwerking van de Pods met de ziggo modem/router om de hoek kijken, vooral als alle pods draadloos worden verbonden aan de Smart wifi modem.

022811_mesh-path2.jpg

Als een toegangspunt bekabeld is aangesloten dan is het te verwachten dat de data direct via die kabel gaat. Maar een combinatie van bedraad en draadloos kan ook. 

Pasi

Level 19
  • 10559Posts
  • 508Oplossingen
  • 5833Likes

@potua00  schreef:

Misschien vanuit een ander zichtpunt : ....

Alles wat via de Ziggo router gaat, wordt ook verstuurd door de pods. Alles wat de pods ontvangen, gaat ook naar de Ziggo router. In principe wordt alles 1 op 1 doorgezet.

Uw eigen LinkSys router kan wel een probleem zijn. Want de firewall in de router, houdt ongevraagd verkeer aan de voorkant van de router tegen, terwijl data verkeer vanaf het achterliggende netwerk wel wordt doorgegeven naar de voorkant ( naar de Ziggo router ).

~~~Internet << Ziggo router = Netwerk A << LinkSys router = Netwerk B

Het kan dus voorkomen, dat u vanaf netwerk B wel apparatuur op netwerk A kan benaderen en kan internetten, maar dat u vanaf netwerk A niet naar netwerk B kan, want dat wordt tegenhouden door de firewall in de LinkSys router.

Als dat een probleem is, dan zou een oplossing kunnen zijn om de LinkSys niet via de Wan-poort aan te sluiten, maar via 1 van de netwerk poorten. Dan wordt de LinkSys in feite een switch, waarop men meer bekabelde apparaten kan aansluiten.
Of door de LinkSys in AccessPoint mode te zetten, maar dat is afhankelijk van mogelijkheden van de LinkSys router.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78276Posts
  • 5293Oplossingen
  • 23328Likes

@Tjeerd85  schreef:

@Bert de 6 hoekige pods werken alléén met het smartwifi modem.

Zoals ik het omschreef werkt de eigen router, zonder routerfunctie en wifi, alleen als switch.