Rooky67

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo pods instellen die ik via MP gekocht heb.

Ik heb 2 wifi pods gekocht via marktplaats. Deze zouden nog niet gebruikt zijn.

Maar tijdens het installeren werd er aangegeven dat deze wel al ingesteld waren.

In de bijlage de twee afbeeldingen van de barcode van de pods.

Hopelijk kunnen ze ontkoppeld worden.

 

Met vriendelijke groet

 

Roger

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hallo @Rooky67 , van harte welkom op de Community! 

Super dat je Pods hebt kunnen aanschaffen via Marktplaats. Nu zou het natuurlijk niet gek zijn als je deze ook daadwerkelijk kunt installeren. Ik denk graag met je mee. 

Mijn verwachting is dat de Pods nog gekoppeld zijn aan het vorige modem. Gelukkig gaat het in deze situatie om WifiPods die gekocht zijn door de vorige eigenaar, wat betekent dat ik ze kan ontkoppelen bij hun. Dat heb ik nu dan ook voor je geregeld. 

Als het goed is moet het voor jou nu mogelijk zijn om de Pods te koppelen en succesvol te installeren. 

Ik wens je er vast veel plezier van 😄

Bekijk in context

23 Reacties 23
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6230Posts
  • 234Oplossingen
  • 4806Likes

Dag @Rooky67 

Een Ziggo-moderator komt binnen afzienbare tijd langs in dit topic om u verder te helpen.

Omdat het vrijgeven van deze pods niet wordt gedaan via een enkele muisklik van een moderator maar door een andere afdeling, moet u er wel op rekenen dat het meestal iets van drie werkdagen duurt voordat u ze kunt installeren. 

Zodra Ziggo een SMS heeft verstuurd kunt u de SmarWifi Pods installeren.

Ook in dit topic vindt u meer informatie.

⚠️ Misschien ten overvloede: SmartWifi Pods kunnen alleen op uw abonnement worden overgezet als de vorige eigenaar ook daadwerkelijk de eigenaar was en ze niet in bruikleen heeft gehad van Ziggo.

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hallo @Rooky67 , van harte welkom op de Community! 

Super dat je Pods hebt kunnen aanschaffen via Marktplaats. Nu zou het natuurlijk niet gek zijn als je deze ook daadwerkelijk kunt installeren. Ik denk graag met je mee. 

Mijn verwachting is dat de Pods nog gekoppeld zijn aan het vorige modem. Gelukkig gaat het in deze situatie om WifiPods die gekocht zijn door de vorige eigenaar, wat betekent dat ik ze kan ontkoppelen bij hun. Dat heb ik nu dan ook voor je geregeld. 

Als het goed is moet het voor jou nu mogelijk zijn om de Pods te koppelen en succesvol te installeren. 

Ik wens je er vast veel plezier van 😄

GdG1961

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag, ik heb ook een aantal wifipods via Marktplaats gekocht en heb eenzelfde probleem met het installeren. De wifipods zijn losgekoppeld maar tijdens het scannen werkte deze nog niet en moeten denk eerst aangemeld worden. Hoe kan ik dit doen want via de Ziggo chat app kan dit niet.

 

Groet,

Gerard

FB20

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen,

 

Ik ook heb hetzelfde probleem. 2 pods via MP aangekocht, ook een print screen van de oude eigenaar ontvangen dat ze ontkoppeld waren, maar ik kan ze helaas niet toevoegen aan mijn eigen modem.

Kunnen jullie me aub helpen?

 

Gaat om xbak20772605 en xbak20772715

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2449Posts
  • 261Oplossingen
  • 1161Likes

Hi @GdG1961! WIl je de serienummers eens in je profiel zetten van de WifiPods? Dan kijk ik even of ze aan jouw account gekoppeld kunnen worden. 

En @FB20, ik zie dat xbak20772605 nog onder een klantnummer staat die in bruikleen is. Dus die kan ik niet aan je account koppelen. xbak20772715 kan ik wel aan jouw account koppelen, heb je ze apart gekocht?

GdG1961

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen Carlien, ik heb de 4 wifipod serienummers in mijn persoonlijk profiel onder persoonlijke opmerkingen gezet, hopelijk kan je er iets mee.

Groet,

Gerard

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2449Posts
  • 261Oplossingen
  • 1161Likes

Hi @GdG1961! Thanks dat je ze erin hebt gezet. 

XXXXXXX7CC -> is in bruikleen bij een andere klant, deze kunnen we dus niet overzetten naar jouw account omdat deze terug moet naar ons als de klant deze opzegt.

Die andere 2 pods hebben we ontkoppelt dus die kan je gaan gebruiken!  

 

GdG1961

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Carlien,

Bedankt voor het uitzoeken en ontkoppelen,...wel vreemd dat een wifipod verkocht is die ik denk in de verhuur onder een abonnement valt,....

Ik ga ze installeren,....

Groet,

Gerard

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2449Posts
  • 261Oplossingen
  • 1161Likes

Ja, dat is wel gek maar dat hoort diegene wel te weten dat hij ze niet mag verkopen! Maar goed, daar heb jij niks aan. Die andere 2 kan je in ieder geval gebruiken. @GdG1961 

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

@GdG1961  schreef:

...wel vreemd dat een wifipod verkocht is die ik denk in de verhuur onder een abonnement valt,....

Hallo,

er lijkt een hele handel te zijn ontstaan rondom de Ziggo zeskantige pods. Waarbij zowel gehuurde als gekochte pods opnieuw worden verkocht. In de eerste geval, zou dat inderdaad niet mogen, want gehuurde pods moet de huurder t.z.t. terugsturen naar Ziggo.

Zoekt u eens op dit forum en u zult vele meldingen vinden van gekochte pods, die door Ziggo zijn verhuurd ( aan de verkoper ? ) en dus niet door Ziggo geactiveerd worden op naam van de huidige koper.


Maar waarom die handel is ontstaan, dat ontgaat mij geheel. Want het huren van de pods is veel goedkoper en veel slimmer. U heeft nu dus een tweedehands pod, waarvan de garantie al een gedeelte is verlopen en 1 pod waaraan u helemaal niets hebt ( die Ziggo niet activeert ) en vooral die laatste is pure verlies.

Als u de pods zou huren, dan zou u dat jaren kunnen doen voordat u de koopprijs overtreft. Tevens heeft u al die tijd dat u huurt, recht op garantie. En, kan u de pods opzeggen en terugsturen wanneer u wilt.

 

Thewessen

Level 12
  • 628Posts
  • 40Oplossingen
  • 77Likes

@Pasi 

Afhankelijk van de vraagprijs op Marktplaats zou kopen best nog wel aantrekkelijk kunnen zijn t.o.v. huren. De pods zullen uiteraard op Marktplaats niet verkocht worden tegen de nieuwprijs.

 

Dat hier dan ook gehuurde pods te koop aangeboden worden welke dus niet door Ziggo geactiveerd kunnen worden is natuurlijk iets wat niet kan. Dat ben dan ook volledig met je eens. Kan ook niet zo goed begrijpen waarom iemand gehuurde pods verkoopt op Marktplaats. De huur voor de pods zal dan immers gewoon door Ziggo verder berekend worden aan de verkoper, en als hij deze niet terug kan sturen zal hij er op den duur ook nog eens een vergoeding voor moeten betalen lijkt mij. Ik zie hier het nut dus niet zo goed van in.

 

Als je als klant van Ziggo pods wil kopen op Marktplaats is het dus verstandig om eerst even bij Ziggo de serienummers te controleren waardoor je dan ook de zekerheid hebt dat deze zich laten activeren. Iemand die pods verkopen wil welke ook verkocht mogen worden zal er hoogstwaarschijnlijk geen problemen mee hebben dat de serienummers eerst even gecontroleerd zullen worden, terwijl de koper er dan zeker van is dat hij geen kat in de zak koopt. De controle door Ziggo is dus altijd mogelijk zoals hier uit dit topic blijkt.

 

Ben het verder ook met je eens dat huren op zich ook een vrij aardige optie is. Zo hoog is de huurprijs niet, en je hebt altijd de zekerheid dat de pods in geval van een defect kosteloos geruild zullen worden.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6230Posts
  • 234Oplossingen
  • 4806Likes

@Thewessen  schreef:

Afhankelijk van de vraagprijs op Marktplaats zou kopen best nog wel aantrekkelijk kunnen zijn t.o.v. huren.

Kopen via Marktplaats aantrekkelijker dan huren via Ziggo? Dat vraag ik mezelf écht af.
Ook al zou je een fractie van de nieuwprijs betalen, dan nóg weet je niet hoe oud deze pods zijn en hoe lang de ventilator in de pod al stof zit happen. Dingen gaan een keer stuk en dan heb je met zo’n gekochte pod pech en anders is het een probleem voor Ziggo.

Thewessen

Level 12
  • 628Posts
  • 40Oplossingen
  • 77Likes

@Wim C. 

Dat is wat ik dus ook al vermelde in mijn post. Huren is op zich absoluut geen verkeerde optie daar je altijd de garantie hebt dat deze kosteloos geruild worden in geval van een defect.

 

Lijkt mij overigens verder dat Ziggo je bij controle van de serienummers ook kan zeggen hoe oud deze pods zijn en wanneer deze in gebruik genomen zijn. Dit is natuurlijk geen garantie voor de staat waarin deze pods op het moment van de verkoop verkeren. Als je iets koopt via Marktplaats loop je natuurlijk altijd een bepaald risico, en dat risico is in geval van huren nagenoeg nihil.

 

In geval van dergelijke apparatuur zou ik in ieder geval ook voor huren gaan. Dus dat ben ik dan in ieder geval volledig met je eens.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6230Posts
  • 234Oplossingen
  • 4806Likes

@Thewessen  schreef:

Lijkt mij overigens verder dat Ziggo je bij controle van de serienummers ook kan zeggen hoe oud deze pods zijn en wanneer deze in gebruik genomen zijn.


Nee, dat ben ik niet met u eens. En ik denk dat deze informatie onder de privacywetgeving valt.

De enige actie die Ziggo kan (en mag) uitvoeren is of gekochte pods ja dan nee aan een account kunnen worden gekoppeld. Verdere uitwisseling van informatie over de te koop aangeboden pods, is een zaak tussen de koper en de verkoper.

Maar dit topic staat als inmiddels als opgelost gemarkeerd en denk ik dat we off-topic zijn.

FB20

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen Carlien,

 

ik heb ze als set gekocht bij iemand maar wat de herkomst is weet ik helaas niet. Kun je er iig 1 aan mijn account koppelen? Dankjewel. Gr Frank

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2449Posts
  • 261Oplossingen
  • 1161Likes

Yes, ik laat die met 715 op het eind ontkoppelen zodat je dit kan gebruiken! Kan even duren maar heb aanvraag ingediend @FB20 

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

@Carlien  schreef:

Yes, ik laat die met 715 op het eind ontkoppelen zodat je dit kan gebruiken! Kan even duren maar heb aanvraag ingediend @FB20 


Is het misschien handig, om gelijk de status ( = huur of koop ) van de 2de pod door te geven ? Grote kans dat die vraag ooit 😉 eens komt.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2449Posts
  • 261Oplossingen
  • 1161Likes

Hi @FB20 

Ik moet even terugkomen op mijn bericht want helaas is ook die Pod in bruikleen, soms moeten we diep graven om te onderzoeken of deze in bruikleen is of niet. Maar dan gaat ontkoppelen hem niet worden en kan je deze dus niet gebruiken. 😞 

Super naar maar helaas kan ik er niks anders van maken dat je deze Pods dan niet kunt gebruiken. 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2449Posts
  • 261Oplossingen
  • 1161Likes

Ik kan alleen de status checken van serienummers die ik doorgestuurd krijg @Pasi Dus zodra ik die doorgestuurd krijg, laat ik ze hier intern checken en kan ik laten weten of ze huur of koop zijn :)! 

 

En het zou me niks verbazen als mensen ze ook weer los verkopen, dus je kan maar beter via ons huren of kopen haha! 

Uitgelicht topic