1
Vraag
2
Reageer en help mee
josecobussen67

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo pods installeren. Hoe?

Ik heb 2 gratis Ziggo pods ontvangen, maar het lukt mij niet om ze te installeren. Hoe kan ik een nieuwe account aanmaken voor de pods, want daar gaat het na mijn mening mis.

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Sluit de SmartWifi app en haal het modem eens 30 seconden van de stroom.

 

Laat het modem geheel opstarten en start dan de SmartWifi app weer op om de pods te installeren.

josecobussen67
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik lees ook dat er een aparte account aangemaakt moet worden voor de pods. Klopt dit en hoe?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Nee, dit is niet het geval.

In de SmartWifi app moet je inloggen met je Mijn Ziggo account en dan de installatie stappen volgen.

josecobussen67
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb de modem opnieuw opgestart, maar weer hetzelfde probleem. Ik loop tegen stap  2C aan "Scroll naar beneden naar Wifispits. Hier zie je je Wifispots gebruikersnaam en wachtwoord staan. Noteer deze gegevens. We hebben ze straks nodig." Bij mijn Ziggo staat bij mij geen gebruikersnaam en wachtwoord bij Wifispots. Wat nu?

josecobussen67
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Inmiddels naar Ziggo gebeld. Dit probleem niet eerder gehad. Ze gaan een soort van reset doen. Dit kan 2 dagen duren. Dus woensdag kan ik kijken of ik nu wel Wifispots kan installeren

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik kan het niet meer volgen.

Je hebt in de eerste berichten het over installeren van de pods en nu ineens over de wifispots.

 

Dit zijn 2 totaal verschillende dingen.

De SmartWifipods zijn voor binnen en de wifispots zijn buiten te gebruiken, dit zijn de wifispots zenders van de Ziggo modems om buiten internet verbinding te kunnen maken.

josecobussen67
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nu begrijp ik het ook niet meer. Ik bedoel inderdaad installeren van de pods. 

josecobussen67
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Kan dit niets iets met elkaar te maken hebben? Hij blijft de modem niet te kunnen vinden. Ook niet als ik de modem opnieuw opstart. Ik heb wel gewoon wifi in huis.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als de pods werken en je hebt wifi verbinding via alle pods, dan zijn die goed geïnstalleerd.

 

De app wil wel eens het één en ander niet goed kunnen vinden, hier was dat ook, pas na een aantal malen proberen lukte het om het modem te zien.

Ziggo is er mee bezig om dit op te lossen.

Maar als je de pods hebt kunnen installeren en je hebt  wifi verbinding overal, dan werkt dat in ieder geval goed.

josecobussen67
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoe kan ik zie. Dat de pods werken? Nu is het een wit lampje dat langzaam uit en aan gaat. Is dat goed?

josecobussen67
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Volgens de Uitlegmoet ik "voeg SmartWifi pods toe". Dat heb ik niet gedaan, want ik kan dit niet. Ik kan niet op de ... rechtsboven klikken, want dat kan ik niet. Waarschijnlijk omdat hij de modem niet kent.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@josecobussen67 Je schreef: "Ik heb wel gewoon wifi in huis."

Ik ging er van uit dat de pods al werkte bij je.

 

Maar als de witte lichtjes blijven knipperen, dan zijn ze niet geïnstalleerd, want als ze goed werken zijn de lampjes uit.

 

"Inmiddels naar Ziggo gebeld. Dit probleem niet eerder gehad. Ze gaan een soort van reset doen. Dit kan 2 dagen duren. Dus woensdag kan ik kijken of ik nu wel Wifispots kan installeren"

 

Dan wordt het afwachten of woensdag je de pods wel geïnstalleerd krijgt.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hoi @josecobussen67! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst 🙂 Jammer dat het installeren van je Pods tot dusver niet is gelukt. Zoals Bert eerder al aangaf zijn Ziggo WifiSpots en de Ziggo SmartWifi Pods twee verschillende dingen. De reset welke nu voor je is aangevraagd is voor je WifiSpots omdat er geen gegevens voor WifiSpots in je Mijn Ziggo omgeving te vinden zijn. Dit staat los van de installatie van de Pods.

 

In het systeem heb ik je gegevens erbij gepakt en het valt mij op dat je modem in bridge modus staat. Als dat klopt adviseer ik je je modem uit bridge modus te halen, daarna je modem te rebooten en vervolgens nogmaals de installatiestappen voor de Pods te doorlopen in de SmartWifi app. Ik verwacht dat het dan wél lukt om de Pods te installeren. Het uit bridge modus halen van je modem dien je zelf te doen daar je woonachtig bent in oud UPC gebied. Volg de stappen op deze pagina om in te loggen op je modem.

 

Let op: bij stap 4. tik je ttp://192.168.100.1 in bij de adresbalk in je browser i.p.v. http://192.168.178.1 om in te loggen op je modem. Dit omdat je modem in bridge modus staat. Bij stap 6b. kies je uiteraard voor de optie "Router ingeschakeld" daar waar hij nu ingesteld staat op "Router uitgeschakeld". 

 

Het langzame pulseren van de LEDs op de Pods zegt overigens dat er geen verbinding is. 

We horen graag van je of het lukt aan de hand van deze tips en informatie!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@josecobussen67 Even voor de duidelijkheid, SmartWifi pods zijn niet te installeren en te gebruiken als je modem in bridge staat.

De DHCP server en wifi van het modem zijn de fundamenten voor het mesh systeem wat het modem en de SmartWifi pods samen vormen.

Alleen als het modem uit bridge is met SmartWifi aan en de wifi aan, zijn de SmartWifi pods te gebruiken.

josecobussen67
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Daar ben ik inmiddels achter. Ik wist dit niet. En ik wist niet wat Bridge modes betekenende. Nu is het probleem opgelost. Sorry voor het ongemak. Ik ben niet blond, maar voel mij wel blond. Inmiddels heeft er een reset plaatsgevonden, waardoor Wifispots wel werkt. Dat is mij gelukkig nu wel gelukt. 😂💪🏻

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TOP, veel internetplezier en succes verder gewenst.🙂

josecobussen67
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank je wel. Fijn dat je mensen wilt helpen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@josecobussen67 Ontzettend fijn dat het inmiddels gelukt is om alles te installeren en werkend te krijgen! Heel veel internetplezier en succes gewenst! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic