1
Vraag
2
Reageer en help mee
BEN HARLEMAN

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo niet consequent naar klanten

Ik heb al langer thuis te maken met matige wifi en wegvallende verbindingen(verbonden zonder internet)

Nu had een familielid dit ook en die heeft van ziggo Gratis 3 wifiboosters gekregen.

Dus ik dacht ik stel ook de vraag of ik ze kan krijgen om mijn problemen op te lossen.

Nou dus niet zegt ziggo. Je kan ze kopen. Dus ziggo bepaald willekeurig of je hem krijgt of niet. Zitten Dus niet op 1 lijn daar.

Heel jammer van ziggo.

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Er zijn veel verschillende situaties mogelijk waarin dit gebeurt is, lees ik op dit forum.

Was het familielid b.v. een nieuwe klant, dan zijn er bepaalde acties of onder bepaalde omstandigheden met een hele geschiedenis in de vorm van coulance.

 

Voor vaste klanten hebben internet providers geen cadeautjes.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

BEN HARLEMAN
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Familie is al jaren bij ziggo. Ze belde haar op of alles goed was toen zei ze dat wifi slecht was en ze zeiden meteen we sturen u gratis wifiboosters op.

Modem zit 1 meter vanaf de hoofdaansluiting. Als mobiel weer meld geen internet dan moet ik modem een keer uitschakelen en opnieuw starten dan gaat het weer goed voor een poosje. Op 1e verdieping is wifi slecht of bijna weg.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen @BEN HARLEMAN en een warm welkom op de Community,
 

Goed dat je met je vragen een topic bent gestart! Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is wanneer de internetverbinding het laat afweten. Ik raad aan eerst te kijken hoe de bekabelde internetverbinding het doet. Sluit hiervoor een computer of laptop bekabeld op het modem aan. Doe vervolgens een speedtest. De snelheid dient via een bekabelde aansluiting altijd in de buurt van de abonnementssnelheid uit te komen, mits je apparatuur en netwerkkabels gigabitsnelheid ondersteunen. Is de snelheid via een bekabelde verbinding in orde, dan moet het probleem in de draadloze verbinding gezocht worden. Gelukkig zijn problemen met wifi in de meeste gevallen eenvoudig op te lossen met behulp van de tips op deze pagina. Kijk daarnaast ook naar de links die expert @Ronihd met je deelt.  Lost dit het probleem niet op, dan kan het zijn dat een Wifibooster uitkomtst biedt. Op deze pagina lees je hierover meer.  De Smart wifibooster is via ons aan te schaffen tegen de eenmalige kosten van € 99,95, of in bruikleen te huren voor maar € 2,50 per maand (maandelijks opzegbaar).

Laat onder dit topic maar weten of het lukt de wifi te verbeteren met behulp van de handvatten die hier gegeven zijn. We helpen je hier anders graag verder.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@BEN HARLEMAN We zijn erg benieuwd of je ook iets hebt aan de informatie die hierboven gegeven is. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

BEN HARLEMAN
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles thuis is prima alleen de wifi is slecht of zeer zwak als je iets verder weg komt.

En het blijkt maar weer dat ziggo de ene klant de boosters geeft en een ander moet maar dokken, dat vind ik heel jammer.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@BEN HARLEMAN Uiteraard kan ik mij voorstellen dat je niet blij bent met het feit dat de Smart Wifiboosters in sommige gevallen gratis zijn. Dit is bijvoorbeeld het geval bij nieuwe (internet) klanten. Dit gaf @Bert ook al aan in zijn eerdere bericht. Voor vaste klanten kunnen wij de Wifibooster tegen gereduceerde prijs aanbieden a € 99,95 (i.p.v. € 149,95). Daarnaast heb je ook de mogelijkheid de Wifibooster in bruikleen te huren voor slechts € 2,50 (maandelijks opzegbaar). Voor je overweegt een Smart Wifibooster te huren of aan te schaffen is het raadzaam om eerst goed te kijken naar de tips in de link die ik je eerder gaf. In sommige gevallen is een Wifibooster namelijk niet eens nodig. 

BEN HARLEMAN
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe klanten snap ik ook wel maar jullie geven ze gratis aan een kennis van mij die al meer dan 15 jaar klant is en dat bedoel ik met niet consequent zijn?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@BEN HARLEMAN Ik kan verder niet beoordelen vanwege welke reden jouw kennis de Smart Wifibooster gratis ontvangen heeft. Zoals eerder gezegd zijn er verschillende situaties mogelijk. Deze zijn eerder binnen dit topic al benoemd. De mogelijkheden die ik tot mijn beschikking heb is de Smart Wifibooster aanbieden tegen de eenmalige betaling van € 99,95 of in bruikleen voor € 2,50 per maand (maandelijks opzegbaar). Het is misschien niet het antwoord wat je van mij wilt hebben maar wel enige antwoord wat ik je kan geven. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kun je een zoals @Bert  al vroeg een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

 

en een printscreen van de down en upstream

BEN HARLEMAN
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedoel je deze printscreen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@BEN HARLEMAN Nee, helaas, die niet.

 

De vraag was: 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

BEN HARLEMAN
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vanaf de splitter gaat een 1mtr kabel naar modem.(zat bij modem geleverd)

De andere kabel gaat naar de mediabox next. Radio gebruik ik niet en ook geen antenneversterkers.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

OK duidelijk, er zit geen dubbel galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt op de groene kabel, waardoor allerlei ruis naar binnen kan komen en dat is te zien in de waarden.

 

Dit gaan wifiboosters niet oplossen.

Wel een Ziggo monteur die gratis een dubbel galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt op de groene kabel kan plaatsen met de juiste splitter en korte kabels.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen @BEN HARLEMAN,

Zo te zien zijn experts @Bert en @anoniemforum verder met je aan het analyseren geslagen. Wat zij aangeven klopt, zo te zien ontbreekt bij jou het abonnee overname punt (AOP) die op de groene kabel hoort te zitten. Ik heb een afspraak met een monteur voor je ingepland op vrijdag 9 juli 2021 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. Aan het monteursbezoek zijn geen kosten verbonden omdat het aansluitpunt valt onder onze verantwoordelijkheid. Laat je weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

BEN HARLEMAN
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zo'n doos plaats ik zelf wel even en ga het dan testen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@BEN HARLEMAN Het is goed om te lezen dat je dit zelf kunt, alleen dient een van onze netwerkmonteurs het aansluitpunt te plaatsen. Ik raad dus aan de monteur te laten langskomen die ingepland staat op vrijdag 9 juli 2021.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@BEN HARLEMAN  schreef:

Zo'n doos plaats ik zelf wel even en ga het dan testen


@BEN HARLEMAN Zo'n doos / dubbel galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt is geen standaard coax doos zoals je in de woonkamers ziet van € 7,50 en kost grofweg € 35,00 als je die zelf koopt en als je er zelf aan knutselt en het gaat niet goed, dan zijn de reparatiekosten voor jezelf en niet meer voor Ziggo.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @BEN HARLEMAN

Ik zie dat je de afspraak met de monteur hebt geannuleerd. Kan ik nog een nieuwe afspraak voor je inplannen om het AOP te vervangen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic