Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Nicksel 'Closed' i.p.v. 'Stealth' betekent dat inkomend verkeer op de betreffende poorten actief wordt geweigerd (REJECT) door een firewall. Bij zowel 'Closed' als 'Stealth' is er overigens geen verbinding mogelijk. Zijn er NAT-regels (port forwarding) aanwezig naar de poorten?
@Nicksel "Deze poorten krijg ik niet op stealth ook niet met de windows firewall."
Alleen de eerste firewall wordt getest vanuit die website en dat is je modem/router of eigen router firewall, die blokt alles al naar je Windows machine.
Nee, er zijn geen NAT-regels (port forwarding) aanwezig. Het Compal modem heb ik onlangs gekregen. Bij mijn oude modem UWV3200 was alles stealth.
@Nicksel Ik heb zelf even getest op een Compal-modem dat bij mij in beheer is. Als ik vanaf WAN probeer verbinding te maken op TCP 80, waarvoor geen regel aanwezig is, krijg ik een DROP (Stealth) terug, zoals verwacht.
Waarom blokt het compal modem die poorten dan niet?
@Nicksel Staat UPnP aan in je modem?
Zo ja, kijk dan eens bij Port-forwarding of UPnP die poorten heeft opengezet?
@Nicksel schreef:
Waarom blokt het compal modem die poorten dan niet?
Die poorten worden wel geblokt, want ze zijn closed.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.