Vraag
Reacties
almodovaris
Level 11

Ziggo modems zijn pingbaar - veiligheidsrisico

Hoe schakel ik uit ping vanaf buiten? Ik heb Compal Connect Box. Ik wil geen bridge mode. Ik wil dat de modem beantwoord geen ping. Pingbaar blijven is een veiligheidsrisico.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
27 Reacties 27
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Nicksel 'Closed' i.p.v. 'Stealth' betekent dat inkomend verkeer op de betreffende poorten actief wordt geweigerd (REJECT) door een firewall. Bij zowel 'Closed' als 'Stealth' is er overigens geen verbinding mogelijk. Zijn er NAT-regels (port forwarding) aanwezig naar de poorten?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Nicksel "Deze poorten krijg ik niet op stealth ook niet met de windows firewall."

Alleen de eerste firewall wordt getest vanuit die website en dat is je modem/router of eigen router firewall, die blokt alles al naar je Windows machine.

0 Kudos
Nicksel
Level 3

Nee, er zijn geen NAT-regels (port forwarding) aanwezig. Het Compal modem heb ik onlangs gekregen. Bij mijn oude modem UWV3200 was alles stealth.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Nicksel Ik heb zelf even getest op een Compal-modem dat bij mij in beheer is. Als ik vanaf WAN probeer verbinding te maken op TCP 80, waarvoor geen regel aanwezig is, krijg ik een DROP (Stealth) terug, zoals verwacht.

0 Kudos
Nicksel
Level 3

Waarom blokt het compal modem die poorten dan niet?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Nicksel Staat UPnP aan in je modem?

Zo ja, kijk dan eens bij Port-forwarding of UPnP die poorten heeft opengezet?

0 Kudos
Nicksel
Level 3

@Bert  schreef:

@Nicksel Staat UPnP aan in je modem?

Zo ja, kijk dan eens bij Port-forwarding of UPnP die poorten heeft opengezet?

Bij mij staat UpnP uit en er is geen Port-forwarding

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Nicksel  schreef:

Waarom blokt het compal modem die poorten dan niet?

Die poorten worden wel geblokt, want ze zijn closed.

0 Kudos