1
Vraag
2
Reacties
Martin1807

Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Ziggo modem met deco m4

Hallo iedereen,

 

Ik heb ern ziggo connectbox en een deco m4. Wat is nou het beste? Ziggo modem als router en de deco als acces point of ziggo modem in bridge zetten en deco als router?

 

Probleem is ook dat je in de deco als acces point de Qos niet kan instellen.

En stel dat de ziggo modem in bridge gezet moet worden, moet je daarna dan nog iets instellen? Heb daar geen verstand van. Heb nu voornamelijk nogal last van lag tijdens gamen.

63 Reacties 63
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zoals verwacht, inderdaad een retourbandfilter van Technetix (HPFX-85-SHS). Stekker van oude kabel is ingewikkeld in tape? Zat vermoedelijk wat los op de verloopstekker?

Martin1807
Topicstarter
Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Er zit geen tape omheen. De oude kabel zat idd wat los heb die wat aangedraaid net als de ruisfilter 

Martin1807
Topicstarter
Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Bij mijn game heeft ie nu een ping tussen de 16 en de 22 ms. Is dat normaal of kan ik nog iets doen om de ping tijd te verkorten?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zat naar onderstaande te kijken, het lijkt echt op tape:

 

20220509-01.JPG

 

De latency is goed. Een paar ms jitter is normaal voor het SmartWifi modem.

Martin1807
Topicstarter
Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Heb even bekeken en zit vast aan de filter en voelt glad aan. Dus zou best kunnen idd. Is dat een probleem?🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Nee hoor, dat is geen probleem. De kabel moet toch vervangen worden en de stekker van de nieuwe kabel zou een stuk beter contact moeten maken met de verloopstekker op het filter.

Martin1807
Topicstarter
Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Aha oke. Ik ga morgen naar de winkel voor de tv kabel. Aangezien ik 15 meter nodig heb, heb de winkel als advies gekregen van de monteur. Ik zal na het vervangen hierop terug komen. Bedankt 😊

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zou dan een elektronicawinkel adviseren zodat een kabel van goede kwaliteit op maat gemaakt kan worden, bijvoorbeeld Hirschmann KOKA 9 TS met stekkers KOK/KOS 5.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Wel een beetje jammer dat die monteur dat afdekkapje van het aop niet netjes recht heeft afgezaagd zodat het naast het stopcontact past. Nu heeft hij het blijkbaar gewoon afgebroken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat is inderdaad erg ruw gedaan, er had eigenlijk een ander, breder frame om zowel het AOP als de 230 V-contactdozen geplaatst moeten zijn.

Martin1807
Topicstarter
Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Ik heb nu ern nieuwe coax kabel. Internet nog niet getest aangezien ik nu problemen hebt met de mediabox next. Elke keer als ik die met wifi verbindt met de deco wordt die eruit gegooit. Zie foto. Probleem met de kabel? Of server van ziggo?

De modem is opnieuw gestart, raad je aan ivm nieuwe coax om zowel de modem als de deco te resetten?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Is de Deco M4 momenteel in router of AP mode ingesteld? Ik zou AP mode adviseren, zie ook deze instructies. Opnieuw opstarten van de Deco is in principe niet nodig.

 

Je kunt controleren of de Mediabox Next via ethernet wel een werkende internetverbinding heeft.

 

Zou je nog eens de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?

Martin1807
Topicstarter
Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

De deco is ingesteld als AP en de ziggo modem is alleen de wifi uitgezet. Snelle roaming staat aan in de deco. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Er gaat iets niet goed met het signaal, in zowel de DS als US zie ik veel ruis/CER, waar eerder geen sprake van was. Is het de modem opnieuw opgestart na het vervangen van de TV-kabel?

Martin1807
Topicstarter
Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Ja die is opnieuw gestart. De ruisfilter is wel eraf gehaald, dat adviseerde de ziggo monteur. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je het modem dichter bij het AOP zetten zodat er minder fysieke spanning op de kabel staat? Bij het modem hangt de stekker scheef in de attenuator en bij de splitter is de kabel geknikt. Daarna kun je de stekkers goed aandrukken, het modem weer opstarten en kijken of het vanaf dat moment beter gaat met de Mediabox Next. Tenslotte kun je na een paar uur nogmaals de downstream/upstream-gegevens plaatsen.

 

In dit geval maakt het weinig uit of het retourbandfilter wel of niet geplaatst is op de TV-kabel.

Martin1807
Topicstarter
Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Aop is de aansluiting? Zo staat het nu zie foto

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het AOP (abonnee overname-punt) is de contactdoos waarop de splitter (POA-01-B) aangesloten is. Je kunt het modem op het tafeltje zetten bij de Deco, nu die laatste Wi-Fi verzorgt is er geen reden om het modem zo hoog aan de wand te laten hangen.

Martin1807
Topicstarter
Level 9
  • 316Posts
  • 0Oplossingen
  • 51Likes

Ik heb de modem naast de deco gezet. Even foto geplaatst vsn de splitter, ook al lijkt het zi de stekker zit er wel recht in. De down en upstreams foto's zijn van direct na het opnieuw starten van de modem. Over paar uur zal ik ze nog keer plaatsen 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De DS en US zien er nu weer prima uit.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic