Heb intussen een andere conectbox opgestuurd gekregen maar blijf hetzelfde probleem houden. Meerdere mensen van de klantenservice aan de lijn gehad dingen geprobeerd wat hun zeiden ect maar niks.wil helpen, hebben wifi vanuit de Deco M4
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je zou hiermee kunnen beginnen .
Soms past de splitter net niet goed op de aansluiting. Check deze video hoe je dat eenvoudig oplost door het witte kapje eraf te halen.
Hoe haal je het witte kapje van de splitter? Zo du... - Ziggo Community
De nieuwe versie van het kapje is hier in gebruik, welke geen contactprobleem mag veroorzaken.
Zou de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
Is de TP-Link Deco M4 in AP mode geconfigureerd?
De DS MER (SNR) is veel te laag, dit zou tenminste 35 dB moeten zijn. Zou je de volledige gegevens willen plaatsen?
Door het MER-probleem is ook een aantal (6) kanalen niet gekoppeld. De historie is in dit geval overbodig omdat het probleem al meteen duidelijk wordt uit de actuele gegevens.
Om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten, zou je het modem tijdelijk direct op het AOP willen aansluiten (dus zonder de splitter POA-01-B), opnieuw opstarten en na een uur opnieuw de DS/US-gegevens plaatsen? Controleer daarbij dat de kabel van AOP naar modem aan beide zijden maximaal aangedrukt is.
De MER is iets verbeterd maar nog steeds onvoldoende.
Als er geen bekende storing is, dan lijkt mij dat een monteursafspraak de volgende stap is.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Ok dank je, las dat er heel wat berichten over, wat zou voornamelijk de oorzaak kunnen zijn of evt de oplossing?
Simpel gezegd is de signaalkwaliteit onvoldoende, dit levert instabiliteit en uitval op. De oplossing hiervoor kan ik als medeklant niet bepalen.
dat aop is wel nieuw, is hier pas geleden al een monteur voor geweest? In ieder geval kan dat slechte signaal meerdere oorzaken hebben, schade in de groene kabel, sluiting in het aop zelf, de tap buiten waarop je bent aangesloten doet zijn werk niet goed of je zit op een aansluiting die teveel dempt. in ieder geval zal een monteur verschillende metingen moeten doen om de oorzaak van het te lage signaal te achterhalen
Het vermogen is in elk geval het probleem niet (demping is in orde) en het AOP zelf vrijwel zeker ook niet, dat is waarschijnlijk niet langer dan een jaar geleden geplaatst.
De Aop ia vanaf sept 2021 alleen vreemd dat ik het pas een week of 3/5 merk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.