1
Vraag
2
Reageer en help mee
Drwesley

Stamgast
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo modem herstart meerdere keren per dag op

Heb intussen een andere conectbox opgestuurd gekregen maar blijf hetzelfde probleem houden. Meerdere mensen van de klantenservice aan de lijn gehad dingen geprobeerd wat hun zeiden ect maar niks.wil helpen, hebben wifi vanuit de Deco M4

22 Reacties 22
Drwesley
topicstarter
Stamgast
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 
Steefb
Expert
Expert
  • 11707Posts
  • 2241Oplossingen
  • 4068Likes

Je zou hiermee kunnen beginnen .

 

Soms past de splitter net niet goed op de aansluiting. Check deze video hoe je dat eenvoudig oplost door het witte kapje eraf te halen.

 

Hoe haal je het witte kapje van de splitter? Zo du... - Ziggo Community

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9712Posts
  • 571Oplossingen
  • 3528Likes

De nieuwe versie van het kapje is hier in gebruik, welke geen contactprobleem mag veroorzaken.

Zou de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

 

Is de TP-Link Deco M4 in AP mode geconfigureerd?

Drwesley
topicstarter
Stamgast
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Schermopname (15).pngSchermopname (17).png

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9712Posts
  • 571Oplossingen
  • 3528Likes

De DS MER (SNR) is veel te laag, dit zou tenminste 35 dB moeten zijn. Zou je de volledige gegevens willen plaatsen?

Drwesley
topicstarter
Stamgast
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Schermopname (22).pngSchermopname (23).pngSchermopname (24).png

Drwesley
topicstarter
Stamgast
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20220529_151105.jpg

Drwesley
topicstarter
Stamgast
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20220529_151145.jpg

Drwesley
topicstarter
Stamgast
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20220529_151222.jpg

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9712Posts
  • 571Oplossingen
  • 3528Likes

Door het MER-probleem is ook een aantal (6) kanalen niet gekoppeld. De historie is in dit geval overbodig omdat het probleem al meteen duidelijk wordt uit de actuele gegevens.

 

Om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten, zou je het modem tijdelijk direct op het AOP willen aansluiten (dus zonder de splitter POA-01-B), opnieuw opstarten en na een uur opnieuw de DS/US-gegevens plaatsen? Controleer daarbij dat de kabel van AOP naar modem aan beide zijden maximaal aangedrukt is.

Drwesley
topicstarter
Stamgast
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20220529_165355.jpg

Drwesley
topicstarter
Stamgast
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

16538360812259151283422935324037.jpg

Drwesley
topicstarter
Stamgast
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

16538361284461857123960645487702.jpg

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9712Posts
  • 571Oplossingen
  • 3528Likes

De MER is iets verbeterd maar nog steeds onvoldoende.

 

Als er geen bekende storing is, dan lijkt mij dat een monteursafspraak de volgende stap is.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Drwesley
topicstarter
Stamgast
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok dank je, las dat er heel wat berichten over, wat zou voornamelijk de oorzaak kunnen zijn of evt de oplossing?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9712Posts
  • 571Oplossingen
  • 3528Likes

Simpel gezegd is de signaalkwaliteit onvoldoende, dit levert instabiliteit en uitval op. De oplossing hiervoor kan ik als medeklant niet bepalen.

Gio2903
Expert
Expert
  • 277Posts
  • 10Oplossingen
  • 80Likes

dat aop is wel nieuw, is hier pas geleden al een monteur voor geweest? In ieder geval kan dat slechte signaal meerdere oorzaken hebben, schade in de groene kabel, sluiting in het aop zelf, de tap buiten waarop je bent aangesloten doet zijn werk niet goed of je zit op een aansluiting die teveel dempt. in ieder geval zal een monteur verschillende metingen moeten doen om de oorzaak van het te lage signaal te achterhalen

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9712Posts
  • 571Oplossingen
  • 3528Likes

Het vermogen is in elk geval het probleem niet (demping is in orde) en het AOP zelf vrijwel zeker ook niet, dat is waarschijnlijk niet langer dan een jaar geleden geplaatst.

Drwesley
topicstarter
Stamgast
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De Aop ia vanaf sept 2021 alleen vreemd dat ik het pas een week of 3/5 merk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic