Vraag
Reacties
Drwesley
Level 1

Ziggo modem herstart meerdere keren per dag op

Heb intussen een andere conectbox opgestuurd gekregen maar blijf hetzelfde probleem houden. Meerdere mensen van de klantenservice aan de lijn gehad dingen geprobeerd wat hun zeiden ect maar niks.wil helpen, hebben wifi vanuit de Deco M4

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
22 Reacties 22
Drwesley
Level 1
Topicstarter
 
0 Kudos
Steefb
Level 20

Je zou hiermee kunnen beginnen .

 

Soms past de splitter net niet goed op de aansluiting. Check deze video hoe je dat eenvoudig oplost door het witte kapje eraf te halen.

 

Hoe haal je het witte kapje van de splitter? Zo du... - Ziggo Community

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De nieuwe versie van het kapje is hier in gebruik, welke geen contactprobleem mag veroorzaken.

Zou de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

 

Is de TP-Link Deco M4 in AP mode geconfigureerd?

0 Kudos
Drwesley
Level 1
Topicstarter

Schermopname (15).pngSchermopname (17).png

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De DS MER (SNR) is veel te laag, dit zou tenminste 35 dB moeten zijn. Zou je de volledige gegevens willen plaatsen?

0 Kudos
Drwesley
Level 1
Topicstarter

Schermopname (22).pngSchermopname (23).pngSchermopname (24).png

0 Kudos
Drwesley
Level 1
Topicstarter

20220529_151105.jpg

0 Kudos
Drwesley
Level 1
Topicstarter

20220529_151145.jpg

0 Kudos
Drwesley
Level 1
Topicstarter

20220529_151222.jpg

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Door het MER-probleem is ook een aantal (6) kanalen niet gekoppeld. De historie is in dit geval overbodig omdat het probleem al meteen duidelijk wordt uit de actuele gegevens.

 

Om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten, zou je het modem tijdelijk direct op het AOP willen aansluiten (dus zonder de splitter POA-01-B), opnieuw opstarten en na een uur opnieuw de DS/US-gegevens plaatsen? Controleer daarbij dat de kabel van AOP naar modem aan beide zijden maximaal aangedrukt is.

0 Kudos
Drwesley
Level 1
Topicstarter

20220529_165355.jpg

0 Kudos
Drwesley
Level 1
Topicstarter

16538360812259151283422935324037.jpg

0 Kudos
Drwesley
Level 1
Topicstarter

16538361284461857123960645487702.jpg

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De MER is iets verbeterd maar nog steeds onvoldoende.

 

Als er geen bekende storing is, dan lijkt mij dat een monteursafspraak de volgende stap is.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

0 Kudos
Drwesley
Level 1
Topicstarter

Ok dank je, las dat er heel wat berichten over, wat zou voornamelijk de oorzaak kunnen zijn of evt de oplossing?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Simpel gezegd is de signaalkwaliteit onvoldoende, dit levert instabiliteit en uitval op. De oplossing hiervoor kan ik als medeklant niet bepalen.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

dat aop is wel nieuw, is hier pas geleden al een monteur voor geweest? In ieder geval kan dat slechte signaal meerdere oorzaken hebben, schade in de groene kabel, sluiting in het aop zelf, de tap buiten waarop je bent aangesloten doet zijn werk niet goed of je zit op een aansluiting die teveel dempt. in ieder geval zal een monteur verschillende metingen moeten doen om de oorzaak van het te lage signaal te achterhalen

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het vermogen is in elk geval het probleem niet (demping is in orde) en het AOP zelf vrijwel zeker ook niet, dat is waarschijnlijk niet langer dan een jaar geleden geplaatst.

0 Kudos
Drwesley
Level 1
Topicstarter

De Aop ia vanaf sept 2021 alleen vreemd dat ik het pas een week of 3/5 merk.

0 Kudos