Woutervz

Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ziggo modem blijft uitvallen

Ik schrijf maar hier omdat ik op het oude topic niet meer kan reageren. Wij ervaren al ruim twee jaar problemen met onze internet verbinding en krijgen hier al sinds het begin van het jaar ondersteuning voor van Ziggo. Niets heeft tot nu toe geholpen. Na onze vakantie leek het probleem even verdwenen te zijn, maar inmiddels is het weer terug. Modem is afgelopen dinsdagavond uitgevallen en vandaag meerdere keren. 

Oorspronkelijke topic was: Ziggo Connectbox valt herhaaldelijk uit. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Woutervz dankje voor de toelichting en feedback. Nu alles wel is getest en gedaan is de volgende stap toch het bezoek van de monteur. Die heb ik ingepland voor donderdag 04-11-2021 tussen 12:00-18:00 uur.

 

Schikt dit niet? Geen nood: over enkele uren staat de afspraak in je Mijn Ziggo omgeving en kan je deze aanpassen. Houd je ons op de hoogte, ook als het opgelost is? Dat is voor ons ook weer nuttige informatie! 

Bekijk in context

36 Reacties 36
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik heb zojuist jouw vorige topic volledig doorgelezen en zie dat er een flink (ruis)probleem was op de upstream. In de DS/US-gegevens die je had geplaatst op 15-7 zie ik dat er veel ruis aanwezig op het algehele signaal, met als resultaat grote hoeveelheden (un)correctable RS errors, kanaaluitval (partial bonding/service) en T3/T4 timeouts. Voornamelijk de lage frequenties op de upstream (28,6-37,1 MHz) zagen er slecht uit.

 

Vermoedelijk is er (nog steeds) een probleem tussen AOP en EV of verderop in het wijknet.

 

Zou je de actuele DS/US-gegevens willen plaatsen, alsook de log van de afgelopen dagen?

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ok, bij deze

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zie dat om 15:49 voor het laatst een reset plaatsgevonden heeft, daarmee zijn alle RS errors en timeouts naar 0 teruggezet. De T3 timeouts zoals getoond in de log komen (nog steeds) snel achtereenvolgens voor.

 

Het lijkt mij verstandig als een moderator opnieuw het signaal in de wijk controleert en/of een nieuwe signaalmeting naar het modem opstart.

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

We hebben ruim twee weken geen problemen ervaren, maar ik kan ook niet zeggen dat er iets specifieks is gebeurd waardoor dit is ontstaan. Vooralsnog staat iedereen voor een raadsel waarom het signaal blijft wegvallen bij ons. Het enige wat er nog zou kunnen gebeuren (volgens een monteur) is dat de hele bekabeling buiten vervangen wordt…

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Inmiddels heb ik de moderators ingelicht, zij zullen naar verwachting maandag met een reactie komen en bepalen wat de volgende stap is.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Woutervz Het lijkt mij inderdaad verstandig om een monteur in te plannen. Ik ben gelijk aan de slag gegaan en heb een monteur ingepland voor zaterdag 18-09-2021 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo.  

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Monteur is zaterdagochtend langsgekomen en heeft wederom iets vervangen. Dit keer een aansluiting buitenshuis. Hij gaf aan dat er ander preventief onderhoud wordt uitgevoerd wat ook ons probleem zou kunnen verhelpen. Na zijn bezoek is de modem echter weer meerdere malen uitgevallen. Hieronder vinden jullie de exacte tijdstippen:

 

Zaterdag 18 september 18:27-18:31/ 18:34-18:36/ 18:36-18:39

Dinsdag 21 september: 19:37-19:40/19:47-19:50/19:58-20:05

 

Mvg,

 

Wouter

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat ontzettend zuur dat de problemen aanhouden, @Woutervz Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Ik ben in het signaal gedoken en zie dat het op wijkniveau niet goed gaat. Het kan niet anders dan dat de hele wijk problemen ervaart en mijn bevindingen heb ik dan ook doorgezet naar onze netwerkafdeling. Zodra ik reactie heb, laat ik het je weten. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hoi @Woutervz

 

We hebben inmiddels een terugkoppeling ontvangen en krijgen toch het advies om opnieuw iemand in te plannen. Wat mij opvalt is dat er overmorgen werkzaamheden zijn in ons netwerk. Ik wil voorstellen om de uitkomst van deze werkzaamheden af te wachten. Mocht het na 01-10 nog niet beter gaan, dan plannen we opnieuw iemand met je in. Is dit een idee? 

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Inmiddels is de modem vanmorgen om 8.15 weer uitgevallen. 

We wachten het wel af tot 1-10. Daarna kijken we het een paar dagen aan. We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Woutervz,

 

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan?

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Storingen op de volgende momenten:

 

Zaterdag 2 oktober 10:29-10:33

Zondag 3 oktober 16:32-16:50

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dank voor de voorbeelden @Woutervz. Ik heb jouw bevindingen vergeleken met de signaalhistorie, maar ik zie nog geen rode draad. Eerder sprak je over uitval van het modem. Was dat nu ook het geval? Lag zowel bedraad als wifi op zijn gat? Werkte de vaste telefoonlijn wel, mocht je die hebben? Brandde er op het moment van uitval lampjes anders dan zou moeten? Wat heb je gedaan om het te herstellen?

Voor nu heb ik ieder geval een nauwkeurigere signaalmeting gestart. Zou je nogmaals je bevindingen willen noteren en delen de komende dagen? Alvast bedankt!

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beste Vincent,

 

wanneer de modem uitvalt gaan alle lampjes knipperen en valt ons internet uit. Het duurt meestal een paar minuten waarna de modem weer aanslaat en het witte licht weer gaat branden. Wij doen zelf verder niets meer, omdat onze ervaring is dat deze storingen altijd kortstondig zijn en de modem uit zich zelf weer aangaat. 

ik zal wederom nieuwe storingsmomenten bijhouden. Ik moet hierbij wel vermelden dat wij niet altijd thuis zijn en dus ook niet met zekerheid kunnen zeggen of dit alle storingsmomenten zijn. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Woutervz Super dat jij de storingsmomenten bij gaat houden. Aan de hand van jouw data en de meting die mijn collega @Vincent is gestart kunnen wij dan de te nemen vervolgsactie bepalen. 

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Modem is weer op het volgende tijdstip uitgevallen:

 

Maandag 11 oktober 17:39-17:44

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Woutervz Dankjewel voor het doorgeven! Gek genoeg zie ik op deze datum + tijdstip geen problemen terug in de connectie met het netwerk. Even om alles uit te sluiten, is er sprake van een VPN connectie en wordt er gebruik gemaakt van down-en upload software (zoals P2P / torrentclient)? Het valt mij namelijk wel op dat er aanzienlijk meer data geupload wordt dan gedownload, terwijl dit meestal andersom is. Kun je nagaan of er 1 of meer apparaten op het netwerk zijn die mogelijk continue de upload belasten? Dit kan ook zorgen voor ogenschijnlijke uitval. 

Woutervz
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beste Paul,

 

Er is hier al eerder naar gevraagd. Wij maken gebruik van Bittorrent, maar hebben de instellingen al zo aangepast dat de uploadsnelheid beperkt blijft. Verder weet ik niet precies wat een VPN connectie is maar volgens mij maken we daar geen gebruik van. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Woutervz Dankjewel voor het controleren. Zie je anders kans de komende paar dagen eens eventuele bittorent clients tijdelijk volledig uit te schakelen? Dan sluiten we de invloed daarvan namelijk gelijk uit. Een VPN (Virtual Private Network) connectie is een beveiligde verbinding met het internet. Veel werkgevers maken hier gebruik van voor medewerkers die vanuit huis werken.

Uitgelicht topic