Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Be rt wrote:
De FRA 752 heeft op 0 geen versterking is de oorsprong en de bedoeling.
Maar in de praktijk blijken een bepaalde hoeveelheid FRA's wel een versterking te hebben op de 0.
Hier ook ervaren met al een sterk signaal op de AOP na werkzaamheden, aangesloten zoals altijd op de 0 en een haperend modem.
Monteurs hebben dit ook ervaren bij storingen, ik vermoed dat daar het advies vandaan komt: standaard POA-01 -> modem, dan sluit je de versterker uit die mogelijk toch versterkt.
Maar, uit de praktijk blijkt ook dat het beiden uitstekend kan werken, if it ain't broke, don't fix it en als het niet werkt zoals het moet, dan moet het maar zoals het werkt.:relaxed:
King006 wrote:
Ik heb zojuist de modem op 0 DB aangesloten en de mediabox XL op 2 DB met een verzwakker van 4 DB zodat hij nog maar 1 a 2 DB binnenkrijgt 🙂 eens kijken wat hij dan doet.
N.N. wrote:King006 wrote:Hallo King006 ,
Ik heb zojuist de modem op 0 DB aangesloten en de mediabox XL op 2 DB met een verzwakker van 4 DB zodat hij nog maar 1 a 2 DB binnenkrijgt 🙂 eens kijken wat hij dan doet.
Bij de Mediabox XL is het heel simpel te controleren:
De signaalkwaliteit moet uitmuntend zijn en de signaalsterkte goed.
King006 wrote:N.N. wrote:Dat staat hier prima:King006 wrote:Hallo King006 ,
N.N. wrote:King006 wrote:Hallo King006 ,N.N. wrote:Dat staat hier prima:King006 wrote:Hallo King006 ,
dan is de box nu dus goed aangesloten en de modem derhalve ook.
dan is de box nu dus goed aangesloten en de modem derhalve ook.
hanh wrote:dan is de box nu dus goed aangesloten en de modem derhalve ook.De laatste conclusie is prematuur.
Wat geeft:
http://www.dslreports.com/speedtest
Moet gelijk zijn aan je abo-snelheid op eenbekabeld en rechtstreeks op je Ziggo Modem/Router aangesloten PC of Laptop.
Dan is dat ook ok.
Gr Han
ArChie.DVB wrote:
Conclusie: gebruik de signaalsterktes die het modem van Ziggo zelf rapporteert om te voldoen aan bovenstaande doelstellingen. Als het signaal te sterk is gebruik je een door Ziggo geadviseerde splitter en anders sluit je het modem aan op een versterker waarbij je er wel op let dat de gebruikte uitgang zorgt voor een 0 dBmV downstream signaalsterkte op het modem en retour geschikt is voor het upstream. Ook hoeft het modem niet persé in de meterkast te staan zolang maar aan de signaal doelstellingen wordt voldaan.
Ronihd wrote:
Het enige wat ik nog wel eens getest wil zou willen zien is of de signaalwaarden die door het modem aangegeven worden wel exact hetzelfde zijn als dat je het zou meten met een gekalibreerde signaalmeter , een waar je de netten mee sweept en tot een tiende dbmv nauwkeurig is.
King006 wrote:
Be rt,
Bedankt voor de informatie! 😉 Ik heb zojuist de modem op poort 2 gehangen en de mediabox XL weer op poort 1. Het is namelijk raar dat de box 'raar' gaat lopen doen sinds hij op poort 2 zit.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.