Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Frank L. wrote:
Dit topic is uiteindelijk begonnen met de vraag of je nu wel of niet het modem op de versterker moet aansluiten of op een splitter rechtstreeks op AOP.
Monteurs hebben op dit moment de standaard om het modem niet op de versterker aan te sluiten.
Zoals ik al eerder zei het blijft experimenteren.
Ondanks ik alle kabels heb vervangen met Koka 9, nieuwe connectoren en HMV 41 versterker bleef op enkele zenders het beeld van mijn nieuwe Samsung tv haperingen vertonen totdat ik een splitter op AOP plaatste waarop het modem rechtstreeks werd aangesloten. Echter toen ik ook nog de CI + module verving voor mijn (oude) Humax mediabox werd het helemaal goed, BER bleef nu constant op 0 en flucturereede niet meer tussen o - 1/2
Overigens heb ik op de lange Koka 9 kabels zelf de F connectoren aangesloten. Op internet staan filmpjes hoe je dat moet doen met een speciale striptang, een precies werkje maar zelfs als leek kreeg ik het voor elkaar. Een vriend van mij heeft met een trekveer de nieuwe kabels door de buizen getrokken. Je zou zeggen dat ik nu klaar ben voor de toekomst.
Zoals ik al eerde zei het blijft experimenteren en waarom mijn Samsung minder goed werkt met een CI + module blijft onopgelost. Ik heb ook al zonder resultaat een ander merk CI + uitgeprobeerd. Het enige wat ik nog zou kunnen doen is contact opnemen met Samsung support. Ik heb daarvoor een account aangemaakt toen ik mijn tv heb aangesloten.
Voorlopig laat ik het hierbij, ben al het experimenten een beetje zat.
haaglanden1963 wrote:
Ronihd zou jij eens een foto van jou aansluiting kunnen plaatsen voor deze "leek" ?
King006 wrote:
Vannacht onaangekondigd onderhoud uitgevoerd door Ziggo. Mijn eerste punt dat opviel is dat we van 20 downstream kanalen naar 24 downstream kanalen zijn gegaan. Hebben we nu wellicht wel meer 4G frequenties ArChie.DVB ?
Dat deze nu pas worden ingezet zodra Ziggo naar meer downstream kanalen gaat?
Beschikbaarheid: 0 days 2h:4m:8s
Conforto wrote:
haaglanden1963
Ik was toevallig dit oude topic aan het lezen en kwam jouw problemen tegen. Ik wil even zeggen dat er met jouw kabels en signaal niets aan de hand is aangezien het signaal met de Humax-box op de desbetreffende TV wel in orde is. Beetje raar dat niemand dat eerder heeft opgemerkt. Dit betekent dus dat het aan de CI+module of je TV ligt.
Huppakee!!
Dit topic van mij zou voor heeel veel (nieuwe) klanten interessant kunnen zijn, maar het is in de vergetelheid geraakt.
Voilà.
@Ronihd na uren klooien hebben we jouw advies opgevolgd. Versterker rechtstreeks op AOP en modem op de 1e poort van de versterker. En het werkt!!! Bedankt.
Meten is weten. Altijd. Soms moet het anders (met een Splitter voor aparte aansluiting Modem/Router) maar dat is beslist niet altijd zo.
Een Splitter is een moderne vuistregel, die altijd wel zal werken, mogen we hopen. Daarom is ie er. Totdat er gedonder komt. Dan moet je gaan meten, om te weten wat er aan hand is.
@Ronihd het vreemde is dat we in deze nieuwe situatie slechte ontvangst hebben op net 1, 2 en 3. Terwijl die het daarvoor juist goed deden. Heeft u enig idee hoe dit kan?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.