Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
ArChie.DVB wrote:Frank L. wrote:Jammer genoeg wordt er tegenwoordig voor veel zaken maar een verklaring verzonnen zonder dat men zich verdiept in de standaarden, specificaties en protocollen. De opmerking over CI+ is duidelijk ook weer gemaakt door iemand die geen idee heeft wat digitale techniek is en waar een CI(+) module nu eigenlijk voor dient.
Zo zie je maar weer hoe je als leek moet oppassen niet te snel een monteur in huis te halen.
Ik had bijna de plinten los gehaald omdat mij wijs werd gemaakt dat een scherpe bocht niet juist is.
De uitleg dat de kern zou kunnen breken klinkt voor mij aannemelijk.
Uiteindelijk heb ik door te experimenten met de poorten van de versterker nu prima ontvangst.
Daarom is deze cummunity op dit moment nog onmisbaar.
Mij is ook wijs gemaakt dat in de toekomst een mediabox, Cl + module overbodig is omdat het signaal in de juiste vorm naar AOP gestuurd wordt. Ik weet niet goed wat je nog kunt geloven van alle monteurs die zeker wel hun best zullen doen....
haaglanden1963 wrote:
Ronihd dus als ik het goed begrijp moet ik als de afstand van de kabel als dat 10 meter is ook 10 meter maken en geen bijv. 15 meter?
Dat zou dus ook de kwaliteit beter maken en storingen tegen kunnen gaan.
Be rt wrote:
Haander Nee, absoluut niet op de versterker, dat is de tekst die op de website van de versterker staat, ik zal het ook meteen weghalen in mijn tekst, goed gezien.:relaxed:
Ik heb net een paar maanden mijn modem van mijn versterker, omdat dat troubles gaf.
Be rt wrote:
Ronihd Dat was op de website van Hirschmann.
Het kan goed werken en heeft bij mij ook jaren goed gewerkt, maar een paar maanden geleden hier ook vreemde haperingen en een hoge upstream, bleek de FRA 752/N toch een behoorlijke versterking te hebben op de 0 db.
De laatste tijd kwamen veel problemen voorbij als het modem op de versterker was aangesloten, te hoge downstream waarden, maar vooral haperingen die niet goed te pinpointen waren, na het modem van de versterker afgehaald en op een splitter geplaats te zijn waren de haperingen weg.
Ook monteurs kwamen dit ook vaker tegen en is nu de standaard aansluiting van het modem op een splitter rechtstreeks op de AOP en worden er veel minder van dit soort vage klachten gezien.
haaglanden1963 wrote:
Frank L. zoals ik al gemeld had zag ik nadat ik mijn QLED gekocht had tot mijn grote schrik op de Samsung community heel veel klachten over haperingen in het beeld. Ik weet dus niet of het nu in de tv zit of in de aansluiting van Ziggo. Het is inderdaad zoeken naar de bekende speld...ik geef niet op totdat ik perfect beeld heb.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.