Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
ArChie.DVB wrote:Ronihd wrote:Ik denk dat de eenheden door elkaar gehaald worden. Je bedoelt waarschijnlijk 70 dBµV (micro Volt) wat gelijk is aan 10 dBmV (mili Volt) volgens onderstaande conversies gevonden op de Maxim Integrated website:
10 Dbmv kan niet dat zou veel te weinig zijn.
Normaal TV signaal in de UHF band moet +_ 70Dbmv zijn , de frequenties die van belang zijn voor het modem qwa internet liggen in signaal niveau ongeveer 30 Dbmv lager ik weet niet precies of ik dit helemaal goed zeg maar het zal niet veel schelen.
- dBmV = 48.7506 + dBm75Ω
- dBµV = 60 + dBmV
- dBµV = 108.75 + dBm75Ω
haaglanden1963 wrote:
Ronihd Ik vind dit prachtige info maar ik kan er niks van breien...en met mij nog miljoenen mensen. Ik ben sinds jaren klooien met Ziggo wel iets wijzer geworden maar dit trek ik niet. Ik ga gewoon verder testen en kijken wat het beste is. Vrouw des huizes is niet blij met al die kabels over de vloer maar ik ga ze niet eerder onder de vloer brengen voordat de kwaliteit acceptabel is.
Ronihd wrote:
Verdeler is ongeveer - 3,5 dBµV
Per 100 meter coax kabel de " goede " kwaliteit 12 dBµV verlies.
Een AOP of stekker , Fconnector gemiddeld gesproken 1 dBµV.
Vergeten te vermelden dat 63 dBµV minimum is om goed beeld te krijgen
Frank L. wrote:
Zelfs het berekenen van de demping is volgens een ziggomonteur die ik gesproken niet meer dan een richtlijn.
Een bocht in een kabel geeft ook verlies en zo is er van alles wat invloed heeft de uiteindelijke waardes.
Frank L. wrote:
De kabel moet blijkbaar rond blijven. De vorm van de kabel bepaalt volgens de monteur de demping. Dus als je een knik in een kabel hebt dan zou je verlies hebben. Bij een plint waar een kabel doorgaat ontstaan in een hoek al snel scherpe bochten in de kabel.
Maar nogmaals, de kabel moet rond blijven..(heb ik als leek vernomen)
Ronihd wrote:
Frank L. wrote:
Zo zie je maar weer hoe je als leek moet oppassen niet te snel een monteur in huis te halen.
Ik had bijna de plinten los gehaald omdat mij wijs werd gemaakt dat een scherpe bocht niet juist is.
De uitleg dat de kern zou kunnen breken klinkt voor mij aannemelijk.
Uiteindelijk heb ik door te experimenten met de poorten van de versterker nu prima ontvangst.
Daarom is deze cummunity op dit moment nog onmisbaar.
Mij is ook wijs gemaakt dat in de toekomst een mediabox, Cl + module overbodig is omdat het signaal in de juiste vorm naar AOP gestuurd wordt. Ik weet niet goed wat je nog kunt geloven van alle monteurs die zeker wel hun best zullen doen....
Be rt wrote:
Frank L. schreef: "Mij is ook wijs gemaakt dat in de toekomst een mediabox, Cl + module overbodig is omdat het signaal in de juiste vorm naar AOP gestuurd wordt. Ik weet niet goed wat je nog kunt geloven van alle monteurs die zeker wel hun best zullen doen.... "
Er zal toch iets moeten zitten om het signaal te decoderen en interactieve TV mee te kunnen aanvragen en sturen en om opnames op te slaan en weer te kunnen bekijken en anders hoeft Ziggo ook nu niet een nieuwe box te testen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.