Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ronihd wrote:.
De genoemde verzwakker aansluiten op het modem na de versterker als hij op de 0 dbmv uitgang zit zou zonder versterker ook nodig kunnen/moeten zijn de versterker op de 0 dbmv aansluiting versterkt immers niet
N.N. wrote:
Hallo Haander ,
de installatie-handleiding van de modem is de enig juiste aanwijzing om een modem op de juiste wijze te installeren.
Altijd zo dicht mogelijk bij het AOP aansluiten met de bijgeleverde kabel.
Daar er in de regel ook tv wordt gekeken en radio geluisterd de modemkabel op het datapunt aansluiten van de al of niet meegeleverde verdeler.
In jouw geval dus als volgt aansluiten:
modemkabel op OUT1 of OUT2 van de verdeler en de versterker op de andere uitgang.
Een modem heeft bij een correcte aansluiting geen versterking nodig, dus een modem op jouw versterker aansluiten met een signaalverzwakker is geen optie. Je kunt die aansluiting op je versterker beter gebruiken voor andere doeleinden.
Beeblebrox wrote:
Hoi,Ronihd wrote:.
De genoemde verzwakker aansluiten op het modem na de versterker als hij op de 0 dbmv uitgang zit zou zonder versterker ook nodig kunnen/moeten zijn de versterker op de 0 dbmv aansluiting versterkt immers niet
In de praktijk blijkt dat er wel degelijk versterkt wordt op de 0.
Ronihd wrote:Beeblebrox wrote:
Waar baseer je dit op ? heb je dit zelf wel eens gemeten ? of door een monteur ?
Ik beschik over een ( wel wat oudere beeldkoffer met een ingebouwde signaalmeter ) die ik vroeger standaard als meetapparaat gebruikte voor mijn werk als monteur.
Als ik de door mij gebruikte versterker meet dan komt er net zo veel uit als er ingestopt word ( signaalniveaus )
hanh wrote:
Ik leerde later hier wel: het is tegenwoordig de facto standaard de Router/Modem niet aan te sluiten op de Versterker, zelfs al is het de 0Db uitgang. Er wordt een Splitter gebruikt.
Of dat zo moet is een tweede.
Ik vraag me echt af waar deze wijsheid vandaan komt ! wie heeft geroepen je mag het modem niet op de 0 db uitgang aansluiten ? en waarom zou dit dan zo zijn ?Zonder de splitter er tussen heb je ook minder potentieele storingbronnen slechte contacten op je aansluitingen zitten en minder verlies van 3.5 db voor het naar je tv en modem gaat !! dus ik vind het een win win situatie zonder de splitter !
Beeblebrox wrote:Ronihd wrote:Door vallen en opstaan. Steeds op een andere manier mijn modem aansluiten.Beeblebrox wrote:Waar baseer je dit op ? heb je dit zelf wel eens gemeten ? of door een monteur ?
Ik beschik over een ( wel wat oudere beeldkoffer met een ingebouwde signaalmeter ) die ik vroeger standaard als meetapparaat gebruikte voor mijn werk als monteur.
Als ik de door mij gebruikte versterker meet dan komt er net zo veel uit als er ingestopt word ( signaalniveaus )
King006 wrote:
Een uitstekend topic dit! Ik vraag het mij namelijk ook nog steeds af wat het beste is 🙂
wij hebben nu AOP - FRA752 en dan:
1) In 0DB zit de mediabox XL
2) In 2DB zit de modem (Connectbox)
3) In 8DB zit een kabel naar boven die daar wordt gesplit naar drie TV’s
Ik heb pasgeleden van een medewerker van Ziggo begrepen dat de modem eigenlijk direct op AOP moet en niet op een versterker. Onduidelijk of dat nu echt zo is.
King006 wrote:
Een uitstekend topic dit! Ik vraag het mij namelijk ook nog steeds af wat het beste is 🙂
wij hebben nu AOP - FRA752 en dan:
1) In 0DB zit de mediabox XL
2) In 2DB zit de modem (Connectbox)
3) In 8DB zit een kabel naar boven die daar wordt gesplit naar drie TV’s
Ik heb pasgeleden van een medewerker van Ziggo begrepen dat de modem eigenlijk direct op AOP moet en niet op een versterker. Onduidelijk of dat nu echt zo is.
King006 wrote:
N.N.,
Duidelijk! Ik zal ze eens omwisselen 🙂 ik moet zeggen dat onze mediabox XL wel raar gaat doen als die wat meer signaal krijgt. Er komt hier standaard 4DB binnen, als die 4DB binnenkrijgt doet hij raar (kort blokjes en af en toe vast hangend beeld), maar als ik hem verzwak is het probleem weg. Dan houdt hij nog ongeveer 1 a 2 DB over.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.