Oscar0709
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo modem Cisco epc 3928 vervangen?

Hallo Ziggo,

Regelmatig valt bij ons het internet even weg of is heel traag. De nieuwe downloadsnelheid van 75mb wordt niet gehaald. Kan het zijn dat het modem dat we nu gebruiken verouderd is? Wat zijn de mogelijkheden om een up to date modem te krijgen?

16 Reacties 16
tobiastheebe
Expert
Expert
  • 1878Reacties
  • 105Oplossingen
  • 602Likes

Je kunt kosteloos een nieuw modem (Connect Box) aanvragen via een moderator (medewerk(st)er van Ziggo, komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic). Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

Ter beoordeling van de coaxinstallatie en het inkomende/uitgaande signaal:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), signaalversterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Oscar0709
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

8C3467B9-5968-4E49-84CC-C509FAA786CB.png500243FA-ADE1-4853-9F8A-BC4D79AFCFFB.png

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 1878Reacties
  • 105Oplossingen
  • 602Likes

De downstream (inkomend signaal) is zwak en er is veel ruis te zien. Ben benieuwd naar de foto's.

Oscar0709
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

11D9E16B-2670-4320-BD2F-B25069313684.jpeg

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 1878Reacties
  • 105Oplossingen
  • 602Likes

De splitter (UMU/SQ) en modemkabel zijn verouderd en aan vervanging toe. Je hebt een nieuwe splitter (POA-01-B) en modemkabel (IEC/F naar F/M) nodig. Ik vermoed dat de TV-splitter (rechtsboven in foto) ook aan vervanging toe is, zou je daar voor de zekerheid nog een foto van willen maken waarop de sticker leesbaar is?

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan een nieuw modem + bovenstaande aansluitmateriaal toesturen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

Oscar0709
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

A348D7B3-9981-4F65-A3FF-8DD96AF1EADE.jpeg04875A68-A07D-446F-AC5A-4B545071309E.jpeg

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 1878Reacties
  • 105Oplossingen
  • 602Likes

Voor de zekerheid zou een moderator het beste twee splitters kunnen sturen: een POA-01-B als vervanging voor de UMU-1006 en een ESX-02 als vervanging voor de Elro (lijkt een kloon van de Tratec ES-02).

Oscar0709
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de snelle reactie. Modem is dus ok maar ruis door de splitter veroorzaakt de problemen?

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 1878Reacties
  • 105Oplossingen
  • 602Likes

De splitter draagt hoe dan ook bij aan de aanwezige ruis (er is ook een ongebruikte/open R-aansluiting), maar ook de bekabeling en mogelijk ook de WCD voor de TV, indien aanwezig. Het vervangen van de UMU-1006 is i.i.g. de eerste stap naar een stabielere en snellere internetverbinding en het vervangen van de EPC3928AD is ook aan te bevelen.

Oscar0709
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goed om te horen dat de aansluitingen en de modem beter kunnen. Kan ik splitters en nieuwe modem zelf installeren of is hiervoor een monteur nodig? Wat zijn de volgende stappen?

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 1878Reacties
  • 105Oplossingen
  • 602Likes

Alles ná het AOP mag en kan je inderdaad zelf installeren. De UMU-1006 kun je van het AOP losnemen door deze een halve kwartslag tegen de klok in te draaien.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan een nieuw modem + aansluitmateriaal (POA-01-B + ESX-02 + modemkabel IEC/F naar F/M) toesturen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

Oscar0709
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ok, bedankt voor je service.

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 1878Reacties
  • 105Oplossingen
  • 602Likes

Graag gedaan, laat het gerust weten als je verder nog vragen hebt.

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1979Reacties
  • 303Oplossingen
  • 295Likes

Goedemiddag @Oscar0709,

Welkom op de Community!
Ook fijn dat je al bent voorzien van goed advies om de problemen met het internet te fiksen.

Een nieuw modem + nieuw aansluitmateriaal is bij deze kosteloos voor je aangevraagd.
Het kan wel zijn dat het op verschillende momenten wordt bezorgd, maar PostNL zal dit uiteraard zo snel mogelijk doen.

Laat je weten hoe het gaat als alles binnen en aangesloten is?

Oscar0709
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Erik,

Ik zal het latten weten als het gelukt is. Bedankt zover.

Groet, Oscar

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1979Reacties
  • 303Oplossingen
  • 295Likes

Helemaal goed, graag gedaan 🙂

Uitgelicht topic