1
Vraag
2
Reacties
Zpita

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo mail vraagt steeds om een wachtwoord

Wij hebben 2 ziggo mailaccounts die sinds een maand of 2/3 steeds om het wachtwoord vragen. Dit gebeurt op verschillende apparaten. Wie kent de oorzaak en de oplossing?
32 Reacties 32
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Stubbenius Ik heb ook geen idee wat dit triggert, wil het ook graag weten.:relaxed:
Stubbenius

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou.. net kwam ie weer..ongelofelijk 😞
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik log sinds ik Windows 10 draai in met een local account en heb nog nooit een ww opnieuw hoeven invullen, nog voor Outlook (IMAP) mail voor windows, Ziggo go app enz.
Dat inloggen met een Microsoft account vind ik niks, helemaal met synchronisatie met de app store en eventuele agenda's geeft wel eens troubles.
Ik probeer ook overal zo weinig mogelijk accounts aan te maken als het niet hoeft, het is al een wonder dat ik hier ben ingelogd hahaha.
Stubbenius

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok mguzz, thx, allemaal prima, ieder zijn methodieken, maar dit fenomeen met imap heb ik ook nog nooit gehad, en ook niet met gmail enkel ziggo. Ik zie (hier) geen verband met MS account of Local account. Op andere machine (notebook) geen probleem. Maar ik ben niet de enige, anders zou ik toch denken aan eoa corruptie in de registry. Lees het verhaal hiervoor..
HReusken

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het zou kunnen dat het probleem optreedt wanneer de Ziggo authenticatie server het even 'te druk' heeft. Misschien helpt het om in Outlook 2016 de Time out van de Server wat langer te zetten.

Stubbenius

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
HReusken, bedankt voor de suggestie, maar dit heb ik ook al geprobeerd. Max gezet, helpt niets.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Al IN event viewer log files van windows gekeken?

ER zijn er veel meer ja met zulk soort problemen , vaak is het echt iets met verbinding ergens in de route.

Zoeken naar een speld in de hooiberg zonder juiste en voldoende gegevens

Mogelijk moeten jullie die deze problemen hebben buiten de meldingen uit windows eventviewer ook vragen naar info uit de mailserver log files bij Ziggo 2e of 3e of 100e lijns support. :wink:

Dan e.a. vergelijken met die ook probs hebben, even met je device bij een Ziggo abbonee langs die geen probs hebben daar testen en andersom enz.

Echt time outs, synch en of tls / ciphers of vertalingen ipv4 ipv6 routing kunnen in de route een te langzame ( ok) veroorzaken, zelfs 1 mail an sich enz.
Handshakes, dns afvragen enz alles compleet kan net ergens even te langzaam zijn of een error ...

Daar zijn namelijk de log files voor, zonder die is het beetje glazen bol en best zonde van de tijd.


Kijk maar hoeveel het hier op forum al niet hebben/ :wink:

Thunderbird werkt iets anders en kan men ook als alternatief testen overigens.

En eventueel pop en geen imap testen , wel goed instellen backups in eigen beheer, omdat https://community.ziggo.nl/e-mail-103/met-ziggo-mail-en-imap-altijd-een-backup-is-best-misleidend-pas-op-36993#post367451en mails op server niet wissen moet men dan echt voor verbinden juist hebben staan!
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Verder in verband met nieuwe privacy wet heeft ieder de mogelijkheid alles aan data wat een bedrijf over of van je heeft, dus elke support call, maar mogelijk dus ook log files met betrekking tot jou emailadres enz op te vragen.

Kan ook een verzoek proberen waard zijn als men niet vrijwiliig de error log / files . fouten die men op hun mailserver kan zien willen geven

Even zomaar je kan het navragen bij juristen en vraagbaak privacy wetgeving waakhondjes enz.

Elke en alle data die men aan iemand prive kan verbinden zal men mogelijk op verzoek binnen een xtijd dienen te verstrekken, wel zo precies mogelijk aanvragen dan, bijv als je ook log data wil hebben dit duidelijk aangeven.

Als er velen van die aanvragen gaan komen en men moet al dat werk doen, zal men ook sneller de makkelijk weg gaan kiezen en log error info makkelijk beschikbaar gaan maken ter oplossing van bijv mailproblemen is een hoop:wink:

Zal echt heel veel tijd gaan schelen want bij echte problemen en eerste lijns support kluitje riet werkt niet echt.
Pepone

Level 4
  • 44Posts
  • 3Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij is hetzelfde probleem begonnen na het upgraden van MS Office 2010 naar MS Office Professional 2016.

Is het probleem ook bij de oudere versies dan 2016 vraag ik mij dan af?
Heeft Ziggo of MS zelf hier al iets over gemeld?

Groet, Ron.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Pepone
Hoi Ron.

Een tip of het kan of helpt weet ik niet.

Maak met zijn allen die gelijkend probleem hebben 1 hoofdtopic aan hier of bij Microsoft support of bij beiden.
Gezamenlijk komt men verder.

En ga daar eens hameren op een escalatie naar een xlijns support opdat bijv log file error enz info beschikbaar kan komen die mogelijk meer inzicht kan geven ( hoop ik)

Is ook voor Ziggo support en forum mods hier veel minder werk als men dit een keer goed oppakt en mogelijk tot een oplossing kan komen.

Oorzaak hoeft overigens niet bij ieder de gelijke te zijn!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als in er Outlook 2016 met IMAP nog steeds onregelmatig gevraagd wordt om een wachtwoord dan is Outlook 2016 updaten de oplossing.

Ga naar Bestand -> Office Account -> Bijwerkopties -> Nu Bijwerken

Met dank aan Jonathan-458
HReusken

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mooi, dat het opgelost is, in Outlook 2016 dan. Maar, heel toevallig heb ik sinds een aantal dagen ook geen vraag om het wachtwoord meer gehad, terwijl ik eMClient gebruik en geen updates heb gehad of anderszins wijzigingen heb aangebracht. Terwijl ik eigenlijk maandenlang dagelijks wel een aantal van deze verstoringen heb gehad.
Hoewel een paar dagen iets te kort lijkt om conclusies te trekken, maar ….
Zou er misschien aan de Ziggo-mail-server kant iets zijn veranderd, instellingen gewijzigd, of is daar mogelijk een nieuwe release ingevoerd dit weekend?
Zit er iemand op dit forum met connecties bij Ziggo om dat te verifiëren?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mogelijk kan een Ziggo moderator hier iets over vertellen de komende dagen als zij iets weten hierover, als er problemen gelezen worden, dan wordt dit ook doorgezet naar achterliggende afdelingen. HReusken
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic