Theo Schelling

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ziggo-mail naar hotmail-adres komt niet aan.

Waarom komt mijn mail vanaf mijn Ziggo-mailbox niet aan op hotmailadres ? Ik heb 30 okt en 3 nov en vandaag (17 nov.) een mail gestuurd naar een hotmailadres (....@hotmail.com). Deze persoon verteld mij dat zij de mails niet ontvangen heeft. Ik heb echter ook géén mail van Ziggo ontvangen dat de mail niet afgeleverd kon worden. Ik zou toch mogen verwachten dat ik hier een melding van krijg ??
Als test heb ik deze eerder verzonden mail naar het hotmailadres vandaag ook doorgestuurd naar mijn gmail-adres (is aangekomen !) en van daaruit naar het betreffende hotmailadres. Nu kwam deze mail bij haar wel aan ! Dus vanaf mijn gmail kan ik wel een mail sturen naar haar hotmail-adres, maar niet vanuit mijn Ziggo-mail ! Ook krijg ik dus van Ziggo geen bericht van het ziggo maildelivery systeem dat het bericht rechtstreeks naar het hotmailadres niet verstuurd kan worden.
Zojuist een test-mail gestuurd naar een ander NIET bestaand @hotmailadres. Ook nu kreeg ik van het Ziggo maildelivery systeem geen melding dat de mail niet verstuurd kan worden !
Andere test gedaan: een mail gestuurd naar een niet bestaand Ziggo mail-adres. Nu kreeg ik wel een mail dat het bericht niet afgeleverd kan worden !
Dus mijn vragen zijn:
1) Waarom komen mijn mails (verstuurd via Ziggo-mail) naar het hotmail-adres niet aan (en wel als ik ditzelfde bericht eerst vanaf dezelfde Ziggo-mail) doorstuur naar mijn Gmail, en van daaruit naar hetzelfde hotmail-adres).
2) Waarom krijg ik geen melding als mails naar een hotmail-adres niet aankomen (dit geldt voor zowel bestaande als niet-bestaand hotmail-adres) ?

Dit ook gevraagd in de Ziggo-chat, doch werd afgescheept met :"probeer het te vinden in de community...
Wie kan me helpen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Hallo Theo.

V.w.b. mijn hulp graag gedaan.

We kunnen nu in elk geval vaststellen dat het probleem bij dat ene mail adres ligt, dan kan het misschien toch een of andere blokkade betreffen van het mail adres.

 

Het verschil tussen een alias en een los e-mail account is dat een los e-mail account feitelijk een echt account is. Bij een alias is alleen de naam anders, maar komt alle mail in dezelfde mailbox als het los mail account waar het naar toe verwijst.

Simpel gezegd, jij heet Theo. Nu kun jij jezelf de alias Peter toemeten, maar het adres waar je woont blijft toch hetzelfde. Post naar Peter zal daarom toch op het adres van Theo aankomen. Zo kun je het eenvoudigweg bekijken.

 

Misschien dat @Bert nog een idee heeft over dat ene geblokkeerde adres omtrent hoe dat evt. te herstellen is maar ik denk van niet. Echter het kan best zijn dat ik nog iets over het hoofd gezien heb.

 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Staan de mails van Ziggo niet in de Hotmail spam map / ongewenste mail?

Of is er daar een instelling dat het email adres geblokt is of als ongewenst ingesteld?

Omdat het wel aankomt in je eigen Gmail.

 

"Zojuist een test-mail gestuurd naar een ander NIET bestaand @hotmailadres."

Hoe weet je zeker dat dit geen bestaand emailadres is?

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

"Ook nu kreeg ik van het Ziggo maildelivery systeem geen melding dat de mail niet verstuurd kan worden !"

Bij een blacklist of greylist bij Hotmail is dat niet altijd het geval. Dan komt de mail ofwel in de spam terecht ofwel in de blackhole met als gevolg dat de afzender (en dus ook de versturende MTA, Ziggo mailserver dus) er geen bericht van krijgt. En jij dus ook niet.

 

Dat gezegd hebbende, heb ik zojuist een poging gedaan om een bericht naar hotmail te sturen en dat kwam zonder problemen aan.

Er zijn meerdere smtp servers die gebruikt worden bij Ziggo. Soms is er wel eens eentje op een RBL maar veelal duurt dit nog niet eens een 24 uur.

Aangezien het bij mij goed gaat, en ook bij jou als je eerst naar Gmail stuurt (en dus feitelijk vanaf Gmail naar hotmail stuurt), heb ik het voorzichtige vermoeden dat er net een van die smtp's van Ziggo bij hotmail op de blacklist staat.

Probleem zou dan zomaar morgen weer over kunnen zijn.

Of heb je dit euvel al meerdere dagen? Dan is het vermoedelijk wel handig even een onderzoek te starten.

Wel van tevoren misschien nog even controleren of het euvel zich ook voor doet als je vanaf een ander apparaat in je woning verstuurd (telefoon via wifi, andere laptop of pc).

 

Theo Schelling
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bert, bedankt voor uw reactie. De mails komen ook niet in de spam map / ongewenste mail. Het emailadres zou ook niet geblokt zijn, echter dat "ongewenst" weet ik niet, ik zal daar naar vragen.

"Hoe weet je zeker dat het geen bestaand emailadres is", daar moet ik u gelijk in geven, dat weet ik niet zeker. Dus zou wellicht toch kunnen bestaan ??  Nogmaals bedankt !!

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

plaats de header van de verzonden mail eens hier.

Theo Schelling
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Richard, ook hartelijk bedankt voor uw reactie. Maar ik "ben er nog niet uit". Nog wat testen gedaan: voor 5e x geprobeerd een mail te sturen naar dit hotmailadres, doch het komt niet aan. Ook krijg ik geen message van het mail-delivery systeem dat mijn mail niet verstuurd kan worden. Mijn mail-adres eindigt op 

@upcmail.nl. Echter als mijn vrouw een mail stuurt naar hetzelfde hotmail-adres komt het wel aan ! Haar email-adres eindigt met @Ziggo.nl. 

Nogmaals een mail gestuurd naar een (nu absoluut) niet bestaand hotmailadres en ik kreeg wél een message dat mijn mail niet verstuurd kon worden.

Als het hotmailadres mij een bericht stuurt met daarin zelf geschreven tekst, dit kwam bij mij wel aan en ik kon de tekst gewoon lezen. Echter als zij een bericht doorstuurt (van ziektekostenmaatschappij) naar mij, komt deze wel bij mij aan, doch na openen zie ik totaal geen tekst ! Géén letter, een geheel blanco mail ! Maar als ik dan deze mail ga beantwoorden (komt niet aan) of in een map wil plaatsen, zie ik ineens wel alle tekst !

Als ik de mail doorstuur naar mijn gmail, zie ik ook gewoon alle tekst ! Maar dus niet als ik hem open in mijn eigen Ziggo-mailbox. Alle hoop is op de community gevestigd....Bij voorbaat dank, Theo.

Theo Schelling
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Richard, nog vergeten te vermelden: als ik een mail vanaf mijn telefoon naar dit hotmailadres stuur, komt deze ook niet aan.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Beste Theo.

N.a.v. de testen die je gedaan hebben, zou ik het zo vlug ook niet meer weten.

Theoretisch ziet het er naar uit dat er bij hotmail een blokkade ligt op je e-mail adres. Hetgeen dan best vreemd is want normaliter wordt op ip adressen geblokkeerd bij Hotmail.

Dat is echter niet van toepassing, want als je vanaf thuis een upcmail.nl mail stuurt naar hotmail, dan komt de mail wel aan, dus kan het geen ip blacklist zijn.

Ik kan me nog voorstellen dat het iets in de laptop is, echter gezien het vanaf de telefoon ook niet lukt, lijkt dat ook niet van toepassing.

 

Er zijn nog 2 dingen die je kunt proberen om het probleem nader vast te leggen.

 

1.) Ga naar Ziggo webmail.

Log daar in met het ziggo.nl mail adres wat je nu gebruikt. Probeer dan een mail naar dat hotmail adres te versturen. Komt het dan wel aan of krijg je dan wel een melding?

 

2.) Maak via Mijn Ziggo een tweede ziggo.nl mail adres (evt. tijdelijk) aan en probeer dan om met dat mail adres naar hotmail te versturen.

 

Op die manier kunnen we bevestigen of het een lokaal probleem is en zo nee, of het aan het e-mail adres zelf ligt of ergens anders aan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik mis nog wat info.

Gebruik je een mailprogramma op de verschillende apparaten @Theo Schelling ?

Zo ja, welke mailprogramma's waarop?

Of gebruik je de webmail?

 

Theo Schelling
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik gebruik alleen de webmail van Ziggo, alleen op mijn laptop.

Zou het misschien kunnen dat er een verschil ontstaat tussen mijn webmailadres, eindigend op @upcmail.nl,

en een mailadres eindigend op @Ziggo.nl  Dit omdat de mail gestuurd door mijjn vrouw met @Ziggo.nl wél aankomt op het hotmailadres ???

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

upcmail.nl is een volledig ander adres dan ziggo.nl en deze zijn niet gekoppeld, ook niet als er dezelfde naam voor de @staat.

 

In je Mijn Ziggo kun je zien of het upcmail.nl adres een alias is of een los emailaccount.

Theo Schelling
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Richard, weer bedankt ! Ik heb een @Ziggo.nl aangemaakt en naar het betreffende hotmailadres verstuurd. Dat komt gewoon aan. Ook een bericht terug ("beantwoorden") kwam bij mij aan. 

Ik heb nog een @upcmail.nl adres, en dat ook geprobeerd, en óók dat kwam gewoon aan ! Dus mijn ene @upcmailadres komt niet aan, het andere wel ! 

Dus de oorzaak weet ik niet, ook niet of dat te herstellen is, maar mede met uw hulp weet ik nu dat ik dat andere 'goede' @upcmail-adres moet gebruiken om naar het betreffende hotmailadres te kunnen mailen .

Nogmaals hartelijk dank voor uw hulp ! Theo.

Theo Schelling
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bert, ook weer bedankt voor uw reactie. Ik heb zojuist als reactie bij Richard geschreven dat blijkt dat mijn ene @upcmailadres niet aankomt, het andere (ik heb er nog één) komt wel aan, evenals mijn @Ziggo.nl mailadres. 

Zou u me aub willen uitleggen wat het verschil is tussen een alias en een los emailaccount ? IK weet dat echt niet. Bij voorbaat hartelijk dank, Theo.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Hallo Theo.

V.w.b. mijn hulp graag gedaan.

We kunnen nu in elk geval vaststellen dat het probleem bij dat ene mail adres ligt, dan kan het misschien toch een of andere blokkade betreffen van het mail adres.

 

Het verschil tussen een alias en een los e-mail account is dat een los e-mail account feitelijk een echt account is. Bij een alias is alleen de naam anders, maar komt alle mail in dezelfde mailbox als het los mail account waar het naar toe verwijst.

Simpel gezegd, jij heet Theo. Nu kun jij jezelf de alias Peter toemeten, maar het adres waar je woont blijft toch hetzelfde. Post naar Peter zal daarom toch op het adres van Theo aankomen. Zo kun je het eenvoudigweg bekijken.

 

Misschien dat @Bert nog een idee heeft over dat ene geblokkeerde adres omtrent hoe dat evt. te herstellen is maar ik denk van niet. Echter het kan best zijn dat ik nog iets over het hoofd gezien heb.

 

Theo Schelling
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Richard, een duidelijke uitleg ! Ik had het nooit begrepen. Hartelijk dank ! Theo.

Uitgelicht topic