1
Vraag
2
Reacties
jvdhelm

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ziggo mail laat maximaal de mails van de laatste 14 dagen zien.

ziggo mail: ik wil naast een outlook account op de pc via mijn mobiel mijn mails binnen halen mbv ziggo mail. Ik zie echter dat ik maximaal de mails van 8 september zie (het is nu 22 september), dus mails over een periode van 14 dagen. Dit zijn er ca 400. Terwijl er wel bij staat dat er ca 15Mb van 5 Gb gebruikt is. In instellingen kan ik hier niets over vinden. Ik heb hierover met de helpdesk van ziggo gebeld. Die konden hier ook geen antwoord op geven. En zijn dit ook aan het nazoeken. Mijn vraag: hoe kan ik deze beperking in ziggo mail van alleen de laatste 14 dagen de mail berichten zien veranderen (zoals ook bij gmail bijv mogelijk is)?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Je kunt zelf aangeven hoelang er een mail kopie achter moet blijven op de mailserver.

Bestand -> Accountinstellingen -> Profielen beheren -> E-Mailaccounts -> Klik 2 keer op het mailadres -> Meer instellingen -> Geavanceerd -> de onderste drie keuzes om aan te geven of en hoelang de mails op de mailserver moeten blijven staan.

Of altijd een kopie achterlaten of de andere keuzes.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Welke app gebruik je op de telefoon?

Want ergens kun je instellen tot hoever terug je de mails zou kunnen zien.

 

 

jvdhelm
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

via ww.ziggo.nl ingelogd op ziggo mail

 

jvdhelm
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

ditzelfde probleem heb ik ook als ik deze handelingen uitvoer op de pc. Dus via browser naar www.ziggo.nl Vervolgens inloggen in ziggo mail. Met als resultaat max 14 dagen terug. Kan hier in instellingen niets over vinden

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Hoe staat je Outlook account ingesteld met het Ziggo account?

Met POP of IMAP?

 

Mogelijk haalt die de mails naar binnen en laat geen kopie achter op de mail server.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Bert  Die 14 dagen komen me bekend voor... Volgens mij is dit de standaard waarde in outlook voor het bewaren van email voor ze van de server worden verwijderd. Je kunt er ook bij pop3 voor kiezen om de berichten alleen te downloaden, maar als je dan outlook opnieuw instelt kan het voorkomen dat er dan mail dubbel binnen komt zeg maar.

jvdhelm
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

pop

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Je kunt zelf aangeven hoelang er een mail kopie achter moet blijven op de mailserver.

Bestand -> Accountinstellingen -> Profielen beheren -> E-Mailaccounts -> Klik 2 keer op het mailadres -> Meer instellingen -> Geavanceerd -> de onderste drie keuzes om aan te geven of en hoelang de mails op de mailserver moeten blijven staan.

Of altijd een kopie achterlaten of de andere keuzes.

jvdhelm
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dank wederom voor je snelle reactie. Ik heb de bewaartermijn nu opgerekt naar 28 dagen. Als ik mijn ziggo mail account nu open is het nog 14 dagen (9 t/m 23 sep). Ik zie dat het max 100 dagen is.  Ik ben bang dat ik tenminste 1 dag moet wachten om te ervaren of dit inderdaad de oplossing is. Ik kom hier morgen op terug. In ieder geval hartstikke bedankt voor jouw actieve meedenken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @jvdhelm en een warm welkom op de Community,

Zo te zien is er naar aanleiding van jouw vraag al flink met je meegedacht door de hier aanwezig experts. Laat je weten wat jouw bevindingen weten nadat je met de tips aan de slag bent gegaan? We zijn erg benieuwd of het gelukt is.

jvdhelm
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Beste Paul en Bert, De oplossing die Bert suggereerde klopt! Je kan op deze wijze het default aantal dagen dat je mail bewaard wordt veranderen naar maximaal 100. Dank voor het vinden van de oplossing 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@jvdhelm Als je alleen de eerste van de drie aan vinkt en de volgende 2 geen vinkje hebben, blijven alle mails ook na 100 dagen staan.

Maar gebruik dit niet als backup, want er kan altijd wat fout gaan en dan zijn ze werkelijk weg.

jvdhelm
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hoi Bert, Dank je voor deze aanvulling

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic