1
Vraag
2
Reacties
i.passchier

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Ziggo mail in Windows Live mail werkt niet

Een vriend heeft Ziggo webmail op een Windows 10 PC, maar gebruikt altijd een POP3 instellingen in Windows Live, hij heeft daar veel mailmappen staan en wil niet over naar Ziggo webmail.

Een nieuw IMAP account toevoegen in Windows Live, staat wel, maar hij geeft dan POP3 foutmeldingen. POP3 account verwijderd en opnieuw toegevoegd, haalt wel mail op van de Ziggo server, maar geen bijlagen en kan niet verzenden.

 

Het oude POP3 account was met pop3.upcmail.nl  en smtp.upcmail.nl.  smtp poort 25 had ik ingesteld en ontvangend POP3: poort 110.   Zijn deze poorten goed?  Moet beveiliging SSL en verificatie bij POP3 wel of niet worden aangevinkt?  (zie voorbeeld bijlage die ik heb toegevoegd) 

 

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Windows Live Mail is een verouderd programma uit 2012, wat nu al bijna 4 jaar geen updates meer ontvangt en inmiddels zo verouderd is, dat het mogelijk ook onveilig is geworden om te gebruiken en dat mogelijk nieuwe beveiligingsinstellingen op de mailserver, niet meer werken met Windows Live Mail, omdat Windows Live Mail deze updates niet meer heeft gehad sinds 10 januari 2017.

Bekijk in context

9 Reacties 9
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Dit zijn de juiste instellingen.

Overigens is Windows Live Mail sterk verouderd en wordt officieel ook niet meer ondersteund. 

i.passchier
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Wat je zegt klopt. Dit IMAP account heb ik letterlijk zo aangemaakt, maar dan geeft hij een POP3 foutmelding bij verzenden/ontvangen werkte ook niet. Dus, ook al stel je in dat het nieuwe IMAP account het hoofdaccount is. Je kunt nl. in Windows Live niet het POP3 account omzetten naar IMAP (dat veld kun je niet aanpassen. Je moet dus zoals jij beschrijft een nieuw account aanmaken. Toen dit niet werkte, heb ik het IMAP account weer verwijderd, maar toen deed het POP3 account het niet meer. Het oorspronkelijke probleem was dat hij bij elke mail na opnieuw opstarten de POP3 mail weer (en dus dubbel) binnenkreeg (met exact hetzelfde oude tijdstip). 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @i.passchier! Hopelijk heb je genoten van een goed weekend 🙂 Hoe staat het er momenteel voor met het e-mailprobleem van je vriend? Hebben jullie dit samen nog aan de praat kunnen krijgen?

 

Op deze pagina vind je alle instellingen voor o.a. IMAP en POP. Misschien is het handig dat erbij te pakken en aan de hand van die gegevens verder te gaan. Lukt het niet, dan horen we dat natuurlijk graag hier. Misschien kunnen @bburgg en bijvoorbeeld @Bert dan nog eens meedenken!

i.passchier
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Goededag Erik,

 

Ik heb deze pagina vorige week gebruikt, de settings voor zowel IMAP als POP uitgeprobeerd. Verzenden lukt zowel bij IMAP als POP niet, ontvangen lukt bij IMAP wel, maar je krijgt dan geen tekst te zien in Windows Live (uiteraard wel in de Ziggo webmail).  Ik heb ook oude instelling van UPCmail (poort 25 en 110 geprobeerd), met (pop3.upcmail.nl en smtp.upcmail.nl, want daar stond de windows live connectie op ingesteld, maar helaas ook dat werkt niet.....     

Ik vermoed dat er door de recente Windows 10 upgrade iets is gebeurd.... maar wat precies???   

 

Hebben jullie andere suggesties? Alvast bedankt.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@i.passchier dank voor je update. Frappant inderdaad. 

Ik ben eens gaan zoeken en vond dit. Het is misschien niet 100% relevant, maar er staat wellicht informatie in die je op het goede spoor zet. 

Wellicht kunnen @bburgg en/of @Bert hun licht nog eens over de zaak laten schijnen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Windows Live Mail is een verouderd programma uit 2012, wat nu al bijna 4 jaar geen updates meer ontvangt en inmiddels zo verouderd is, dat het mogelijk ook onveilig is geworden om te gebruiken en dat mogelijk nieuwe beveiligingsinstellingen op de mailserver, niet meer werken met Windows Live Mail, omdat Windows Live Mail deze updates niet meer heeft gehad sinds 10 januari 2017.

i.passchier
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Jacob,

 

In de link staan idd Windows Live instellingen. Ik had die ook al eerder geprobeerd (het betreffende document al eerder gevonden), maar helaas.  Het vervelende van de kwestie is dat in de Windows Live mail omgeving bepaalde documenten staan (die niet in de Ziggo webmail omgeving staan) en die nodig zijn voor een juridisch vraagstuk en nu dus de mail dus niet meer naar zijn advocaat kan worden doorgestuurd.          Ik heb hem aangeraden zolang het niet werkt, met het Knip programma de mail maar in delen te knippen, op te slaan en als mail bijlage te koppelen en via ziggo webmail te versturen. Ik heb hem ook geadviseerd om in toekomst Outlook2019 of 2021 te gebruiken en dit te koppelen aan Ziggo webmail.

i.passchier
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Bert,

Dit klopt helemaal. ik heb er ook op gewezen. Maar zoals ik ook aan Jacob heb aangegeven staat er juridisch belangrijke mail in zijn Windows Live omgeving (vanuit o.a. zijn zakelijk mailadres) die niet in zijn ziggo webmail staan en die hij nu niet aan zijn advocaat kan doorsturen. Ik heb aangegeven zolang het niet werkt maar met knip programma de mail inhoud te knippen en op te slaan en via ziggo webmail aan de advocaat te mailen. (ca. 100 mails... tja...)     Uiteraard geadviseerd om naar Outlook 2019 of Outlook2021 te gaan en te koppelen aan Ziggo webmail. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Het lijkt me inderdaad belangrijk om die e-mail veilig te stellen en over te schakelen naar een ander e-mailprogramma @i.passchier Tof dat je je vriend hierbij ondersteunt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic