Ik wil mijn ziggo account mails in gmail binnenhalen, maar begrijp dat ik dan op pop over moet. Dat wil ik liever niet omdat dan de mails voortaan bij gmail bewaard worden als ik het goed begrijp, is er een manier omdat via imap toch te doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@hoekbrwr schreef:????????????????? En wat betekent dat dan???????????? Welke verwarring??????????????
Hallo,
Het bericht wat Ziggo heeft verspreid, dat POP niet veilig zou zijn, is waarschijnlijk geschreven door iemand ( een PR manager ? ) die er geen verstand van heeft ( zoiets als de klok en de klepel ) en daardoor niet kan duiden wat wel en/of wat niet veilig is, waardoor uiteindelijk de verwarring is ontstaan.
POP met de oude instellingen ( poorten e.d. ) is inderdaad niet veilig, POP met de Nieuwe instelling is wel veilig.
Ziggo had moeten melden : dat men voor veilig gebruik van POP, de nieuwe ( moderne ) instellingen moet gebruiken! Dan was alles direct veel duidelijker geweest ( toch 😇 ? ).
@hoekbrwr schreef:
Dit is maar de helft van het verhaal! De poort 578 is voor het verzenden van e-mail. Voor ontvangen van e-mails wordt poort 933 gebruikt, maar ik heb nog niet gevonden waar ik dat in Gmail kan instellen. Wie kan dat uitleggen???
@hoekbrwr De rest van het verhaal staat onder de link: de instellingen van je e-mailprogramma
Voor hoe de instellingen in Gmail moeten staan, geen idee, daar kan Gmail je waarschijnlijk meer over vertellen: Gmail Help (google.com)
Ik krijg wel een veilige verbinding met pop en poort 995, maar niet met imap! Bijgaand de foutmelding die dan komt in Gmail
Dit is dus met de nieuwe instellingen
Ik doe dit al ca 10 jaar zo, maar totnu met Onveilige instellingen. Nu zou het veilig moeten zijn met de nieuwe instellingen. Met de gegevens die Google in al die jaren heeft verzameld over mij moet het mogelijk zijn om met bv AI mijn volgende belangrijke levensbeslissing te voorspellen. Er is daar natuurlijk wel een probleempje, want ik gebruik het samen met mijn partner en dan wordt het toch een stuk moeilijker om uit de e-mail berichten een duidelijke psycho analyse te maken.
Maar eigenlijk interesseert het me helemaal wat Google denkt. Ik zit gelukkig ook niet bij die 2 miljoen gebruikers waarvan de hele doopceel in verkeerde handen is gekomen, pfff...
** Moderator edit: e-mailadres verwijderd uit afbeelding i.v.m. privacy **
@hoekbrwr Haal je mailadres uit je bijlage en/of haal je bijlage weg van dit open forum, wat voor de hele wereld te lezen is, spammers en hackers zijn dol op actieve mailadressen.
Klik op het pijltje rechts bovenin je bericht en op Reactie bewerken.
Welke onveilige instellingen bedoel je?
Waarom zou je IMAP willen gebruiken als POP prima werkt?
Niemand zegt of schrijft dat je POP niet meer kunt gebruiken, ook Ziggo niet in de mail of in de instellingen.
e-mail adres is slechts een tijdelijk adres om deze problematiek te onderzoeken. Ik communiceer nu in ieder geval over een veilige verbinding op poort 995 en tot nu over de onveilige poort 110.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.