Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
jbiggie
Level 2

Ziggo mail importeren in gmail

Ik wil mijn ziggo account mails in gmail binnenhalen, maar begrijp dat ik dan op pop over moet. Dat wil ik liever niet omdat dan de mails voortaan bij gmail bewaard worden als ik het goed begrijp, is er een manier omdat via imap toch te doen?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@jbiggie  schreef:

Ik zie dat Ziggo pop erg afraad, in hun voorbeeld herken ik me wel. Is er een andere mogelijkheid om toch ziggo mails in gmail binnen te krijgen, behalve automatisch doorsturen?

@jbiggie Ziggo kan dit afraden, maar wil je zekerheid dat je je mail op je eigen computer of laptop hebt, dan is POP de beste weg.

Ik heb honderden computers onderhouden voor particulieren en kleine bedrijven en gebruikte altijd POP, niemand is zijn mail per ongeluk kwijtgeraakt.

Met POP haal je de mail letterlijk binnen en als een kopie op de server achterlaat, heb je ook nog een backup, mocht je de mail per ongeluk verwijderen.

Met IMAP kijk je alleen maar op de Ziggo server, gaat daar iets mee mis of je verwijderd die per ongeluk via IMAP, dan is je mail weg.

Ziggo maakt geen backups van je mail, wat je wel zelf heel makkelijk kunt doen met POP.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
24 Reacties 24
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Met IMAP kijk je in een mailserver en haal je niet binnen.

Met POP kun je een kopie op de server achter laten.

Let op dat je alleen een kopie achterlaat op de server en geen instelling aanvinken voor een eigen ingesteld aantal dagen een kopie achterlaten of je moet dit per se willen.

0 Kudos
jbiggie
Level 2
Topicstarter

Okee, ik kan daar dus instellen dat er een kopie achterblijft, da's mooi. Dank je wel, ga het proberen.

0 Kudos
Sparco1955
Level 16
jbiggie
Level 2
Topicstarter

Ik zie dat Ziggo pop erg afraad, in hun voorbeeld herken ik me wel. Is er een andere mogelijkheid om toch ziggo mails in gmail binnen te krijgen, behalve automatisch doorsturen?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@jbiggie  schreef:

@jbiggie Ziggo kan dit afraden, maar wil je zekerheid dat je je mail op je eigen computer of laptop hebt, dan is POP de beste weg.

Ik heb honderden computers onderhouden voor particulieren en kleine bedrijven en gebruikte altijd POP, niemand is zijn mail per ongeluk kwijtgeraakt.

Met POP haal je de mail letterlijk binnen en als een kopie op de server achterlaat, heb je ook nog een backup, mocht je de mail per ongeluk verwijderen.

Met IMAP kijk je alleen maar op de Ziggo server, gaat daar iets mee mis of je verwijderd die per ongeluk via IMAP, dan is je mail weg.

Ziggo maakt geen backups van je mail, wat je wel zelf heel makkelijk kunt doen met POP.

0 Kudos
Ga naar reactie
hoekbrwr
Level 6

Nu komt Ziggo met de mededeling dat je na 30 mei geen pop meer mag gebruiken!

Hoe gaan we de email dan binnenhalen in gmail met imap?

Als  ik dat probeer in gmail dan "kent" die alleen maar POP accounts. Server op imap.ziggo.nl instellen werkt ook niet, evenals het wijzigen van de poort naar 993 zoals in Outlook staat aangegeven.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@hoekbrwr  schreef:

Nu komt Ziggo met de mededeling dat je na 30 mei geen pop meer mag gebruiken!

Hoe gaan we de email dan binnenhalen in gmail met imap?

Als  ik dat probeer in gmail dan "kent" die alleen maar POP accounts. Server op imap.ziggo.nl instellen werkt ook niet, evenals het wijzigen van de poort naar 993 zoals in Outlook staat aangegeven.

Waar krijg je die mededeling? 

Hoogstens met bepaalde verouderde instellingen.

Gmail kan overigens prima overweg met IMAP.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@hoekbrwr "Nu komt Ziggo met de mededeling dat je na 30 mei geen pop meer mag gebruiken!"

Dat is onjuist, POP blijft werken.

Wat is precies het bericht wat je hebt gehad?

Hoe heb je dat bericht gehad?

Via mail of brief?

0 Kudos
hoekbrwr
Level 6

Uit onderstaand bericht concludeer ik dat het na 30 mei a.s. afgelopen is met POP accountinstellingen.

Mijn probleem is het feit dat ik geen voorbeeld zie hoe je in Gmail een Imap instelling invoert. Gmail neemt aan dat je een POP account instelling hebt. Alle mogelijke voorbeelden voor de instelling staan er, maar niet voor Gmail.

Beste meneer, mevrouw,

Het is belangrijk dat je e-mailt via een beveiligde verbinding. Zo verklein je de kans op misbruik van je account. We gaan daarom vanaf 30 mei de onveilige e-mailinstellingen uitzetten. Verander dus vóór 30 mei 2023 de instellingen van je e-mailprogramma. We helpen je daar stap voor stap bij. Zo kun je e-mails blijven versturen en ontvangen, op een veilige manier.

Alle apparaten waarop je mailt aanpassen
Gebruik je e-mail op je computer, laptop, telefoon of tablet? Pas de instellingen dan ook aan op deze apparaten aan voor 30 mei. Staan je instellingen al goed, of gebruik je Ziggo Webmail? Dan hoef je niets te veranderen.

Nog een vraag?
Heb je nog een vraag of heb je hulp nodig? Neem contact met ons op en we helpen je verder. Online zijn we dag en nacht open.

Fijne dag,

Robin Kroes
Directeur Consumentenmarkt

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@hoekbrwr Nergens staat dat POP verdwijnt, ook niet na de link.

Lees eens verder in de stappen die je tegenkomt met die link.

Dan kun je kiezen uit POP of IMAP.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@hoekbrwr Nergens staat dat POP verdwijnt, ook niet na de link.

Lees eens verder in de stappen die je tegenkomt met die link.

Dan kun je kiezen uit POP of IMAP.

0 Kudos
hoekbrwr
Level 6

Er word gesuggereerd dat je na 30 mei geen POP meer kan gebruiken met de phrase : Verander dus vóór 30 mei 2023.

Tot 30 mei kun je de instellingen nog wijzigen naar de "veilige" stand en daarna kun je dat niet meer! Maar als je niets doet blijft het ook gewoon werken? Ik zou van Ziggo graag willen weten in een e-mail dat POP gewoon blijft bestaan en dat deze e-mail gewoon een grot vergissing is!

0 Kudos
Steefb
Level 20

@hoekbrwr Je moet verouderde instellingen wijzigen.

In de mail en ook de link staat nergens dat dat met pop niet gaat.

E-mailinstellingen wijzigen | Klantenservice | Ziggo

Steefb_0-1680680160648.png

Overigens zijn deze instellingen niet nieuw, ze worden al jaren zo aangegeven.

0 Kudos
Carlien
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @hoekbrwr! Ik begrijp dat er wat verwarring is ontstaan vanuit de mail die je hebt ontvangen. De mail gaat over veilig mailen en hoe je dat het beste kunt doen. POP3 blijft nog gewoon bestaan en kan je blijven gebruiken 🙂 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@hoekbrwr  schreef:

Er word gesuggereerd dat je na 30 mei geen POP meer kan gebruiken met de phrase : Verander dus vóór 30 mei 2023.

Tot 30 mei kun je de instellingen nog wijzigen naar de "veilige" stand en daarna kun je dat niet meer! Maar als je niets doet blijft het ook gewoon werken? Ik zou van Ziggo graag willen weten in een e-mail dat POP gewoon blijft bestaan en dat deze e-mail gewoon een grot vergissing is!

De mail is geen vergissing en een juiste waarschuwing dat oude instellingen niet meer gebruikt kunnen worden.

Als je op de link klikt kun je dit al lezen: 

Verander dus vóór 30 mei 2023 de instellingen van je e-mailprogramma.

Bert_1-1680701110488.png

0 Kudos
hoekbrwr
Level 6

Dit is maar de helft van het verhaal! De poort 578 is voor het verzenden van e-mail. Voor ontvangen van e-mails wordt poort 933 gebruikt, maar ik heb nog niet gevonden waar ik dat in Gmail kan instellen. Wie kan dat uitleggen???

0 Kudos
hoekbrwr
Level 6

Bij mij is het poort 587 voor TLS! Typevoutje??

0 Kudos
puppie
Level 17

de verwarring komt door pop en pop3.

0 Kudos
hoekbrwr
Level 6

????????????????? En wat betekent dat dan???????????? Welke verwarring??????????????

0 Kudos