1
Vraag
2
Reacties
thegreenmile

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo mail backup terugzetten

Beste,

 

Tijdens het instellen van Ziggo mail binnen Outlook stond het vinkje "Van de server verwijderen na 14 dagen" per ongeluk nog aan. Nu zijn 3 jaar aan belangrijke emails verwijderd van de Ziggo emailserver. In de Ziggo webmail zijn ze dan ook niet meer terug te vinden. Kan Ziggo een backup terug zetten zodat deze belangrijke emails weer terug staan?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Bij Ziggo is er nog nooit een backup van persoonlijke mail terug gezet, daar is het consumenten mailsysteem niet voor ingericht.

 

Ik vind het heel vreemd dat er met IMAP een vinkje zou staan, want dat is er niet en nooit geweest in Outlook als IMAP gebruikt wordt, dan wordt er puur in Outlook weergegeven wat er op de mailserver staat en doet Outlook zelf niets met de mails, alleen als je zelf iets verwijderd.

 

Met alleen POP is er een vinkje in Outlook om een kopie achter te laten op de server in de geavanceerde instellingen.

 

Heb je ergens per ongeluk POP ingesteld?

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Nee, dat kan Ziggo niet.

In de voorwaarden staat ook dat Ziggo na 12 maanden data mag verwijderen van de service om de continuïteit te kunnen waarborgen.

 

Een backup maken is altijd verstandig, alles kan kapot.

thegreenmile
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook email van minder dan 6 maanden oud is weg. Dus die 12 maanden uit de voorwaarderen is in deze casus niet aan de orde. Juist bij het instellen van de email client is het mis gegaan zoals je kunt lezen. Ook op de support pagina waar je door de installatie van de emailclient wordt begeleid staat het "van de server verwijderen na XX dagen" vinkje nergens vermeld....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Die 12 maanden zijn hier inderdaad niet van toepassing, maar wel voor de toekomst, je kunt niet onbeperkt op de mail van Ziggo rekenen.

 

"Ook op de support pagina waar je door de installatie van de emailclient wordt begeleid staat het "van de server verwijderen na XX dagen" vinkje nergens vermeld...."

 

Welke support pagina heb je gevolgd?

 

Dit soort details zal, vermoed ik, ook niet snel op de support pagina komen, daar staan alleen de grote lijnen, er worden met regelmaat detail wijzigingen aangebracht in alle programma's, alle details zijn te vinden 

 
thegreenmile
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De volgende support pagina heb ik gevolgd: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap#/

Daarnaast blijkt dit vinkje al sinds Outlook 2003 in Outlook te zitten. Een belangrijk detail wat niet mag ontbreken op de Ziggo support pagina. Dit geeft de Facebook Webcare van Ziggo ook aan, dat dit een onvolledigheid is op de supportpagina echter kunnen ze niets doen. Wat ik me niet voor kan stellen want ook Ziggo maakt backups van de emailomgeving. De klant is zelfs bereid te betalen voor een eventuele restore (een premium service noem ik het maar even) maar zelfs tegen betaling schijnt het volgens de ziggo webcare niet mogelijk te zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Bij Ziggo is er nog nooit een backup van persoonlijke mail terug gezet, daar is het consumenten mailsysteem niet voor ingericht.

 

Ik vind het heel vreemd dat er met IMAP een vinkje zou staan, want dat is er niet en nooit geweest in Outlook als IMAP gebruikt wordt, dan wordt er puur in Outlook weergegeven wat er op de mailserver staat en doet Outlook zelf niets met de mails, alleen als je zelf iets verwijderd.

 

Met alleen POP is er een vinkje in Outlook om een kopie achter te laten op de server in de geavanceerde instellingen.

 

Heb je ergens per ongeluk POP ingesteld?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @thegreenmile! Welkom op de Ziggo Community! Wat onwijs balen dat je nu zoveel belangrijke mails bent kwijt geraakt. Zeker niet fijn. Voor in de toekomst is het inderdaad handig om regelmatig een back-up te maken, zodat je dit altijd nog ergens achter de hand hebt. 

Zoals @Bert aangeeft kunnen wij geen Back-up terugzetten! Als deze e-mails zijn verwijderd, dan zijn deze ook echt verwijderd. Hoe zuur het ook is 😞 

Wel kan het inderdaad zijn dat je op een apparaat nog de POP instellingen gebruikt. Hierbij was er inderdaad een vinkje wat je kon aanklikken. Dit zou je eens kunnen checken en anders omzetten naar de IMAP instellingen! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic