Vraag
Reacties
Oplossing
jojo175
Level 3

Ziggo mail: POP naar IMAP, wat gebeurt er met de mails die al in Outlook staan?

Ik wil op mijn nieuwe laptop outlook weer gaan instellen. Op mijn oude laptop maakte ik gebruik van de pop instelling. Op zich handig totdat je niet meer bij je laptop kan. Ik heb gelukkig wel een volledige backup kunnen mailen van mijn outlook. Na een week heb ik een nieuwe laptop. In de tussentijd heb ik gebruik gemaakt van de webmail.
Als ik op mijn nieuwe laptop gebruik ga maken van IMAP, wat gebeurt er dan met de mails die ik in de backup heb staan van outlook. Deze backup ga ik ook terugzetten in outlook. Worden deze dan ook gesynchroniseerd met de webmail? Of geldt dat alleen voor nieuwe berichten?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Als je alles in Outlook mappen naar IMAP wilt hebben, dan kan dat, maak dan een IMAP account aan in Outlook met hetzelfde emailadres als de POP, daarna moet je alle mappen aanmaken in de webmail van het emailadres en niet in Outlook, want de mappen in Outlook synchroniseren niet met de webmail.

Na het maken van de mappen kun je de mail in die mappen kopiëren en blijft alles wel in de mappen uitwisselbaar en te kopiëren of verplaatsen naar de verschillende mappen.

Daarnaast kan de webmail vollopen, je hebt maar een beperkte opslag en Ziggo mag alles ouder dan 12 maanden verwijderen als dit voor de stabiliteit van het netwerk noodzakelijk is, zie de voorwaarden.

Maar als je zelf niets op je computer hebt staan en er gaat iets mis met de emailserver van Ziggo of je delete per ongeluk een map of mails, dan ben je alles definitief kwijt, Ziggo maakt geen persoonlijke mail-backups en kan dus niets terugzetten en als je internetverbinding is verbroken om één of andere reden zijn niet alle mails te openen, want die staan deels op je computer en geheel op de mailserver.

Ik gebruik al sinds1997 Outlook met POP en heb alle mails nog van de diverse providers in de loop van de tijd en laat een kopie achter op de mailserver voor 100 dagen en kan met andere apparaten met IMAP die mails ook nog zien, zie het als een werkbackup.

Bekijk in context

Ga naar reactie
3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Als je alles in Outlook mappen naar IMAP wilt hebben, dan kan dat, maak dan een IMAP account aan in Outlook met hetzelfde emailadres als de POP, daarna moet je alle mappen aanmaken in de webmail van het emailadres en niet in Outlook, want de mappen in Outlook synchroniseren niet met de webmail.

Na het maken van de mappen kun je de mail in die mappen kopiëren en blijft alles wel in de mappen uitwisselbaar en te kopiëren of verplaatsen naar de verschillende mappen.

Daarnaast kan de webmail vollopen, je hebt maar een beperkte opslag en Ziggo mag alles ouder dan 12 maanden verwijderen als dit voor de stabiliteit van het netwerk noodzakelijk is, zie de voorwaarden.

Maar als je zelf niets op je computer hebt staan en er gaat iets mis met de emailserver van Ziggo of je delete per ongeluk een map of mails, dan ben je alles definitief kwijt, Ziggo maakt geen persoonlijke mail-backups en kan dus niets terugzetten en als je internetverbinding is verbroken om één of andere reden zijn niet alle mails te openen, want die staan deels op je computer en geheel op de mailserver.

Ik gebruik al sinds1997 Outlook met POP en heb alle mails nog van de diverse providers in de loop van de tijd en laat een kopie achter op de mailserver voor 100 dagen en kan met andere apparaten met IMAP die mails ook nog zien, zie het als een werkbackup.

Ga naar reactie
jojo175
Level 3
Topicstarter

Ik heb imap aangemaakt maar outlook synchroniseert wel alles naar de webmail.
Het enige wat ik nu in outlook heb is dat de prullenbak trash heet en dat er een paar mappen instaan die ik niet wegkrijg. Als ik ze verwijder dan komen ze terug. In de webmail staat niets in de trash. Ik vraag me af waar hij dit mee synchroniseert

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Geen idee, IMAP en Outlook hebben zelf verschillende IMAP instellingen die je naar je eigen hand kunt zetten.

Bert_0-1693060749541.png

Kiezen welke IMAP-accountmappen worden weergegeven in Outlook - Microsoft Ondersteuning

0 Kudos