1
Vraag
2
Reageer en help mee
pietvs

Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo krijg het niet voor elkaar om een stabiele internet connectie aan te bieden.

Hoi allemaal,

Ik ben nu al meerdere jaren bezig om stabiel internet te krijgen via Ziggo. Er zijn al 10 monteurs langs geweest de afgelopen jaren. Ze kunnen het niet vinden en niet oplossen. Alles is al vervangen, meerdere modems gehad, kabels van Ziggo zijn al vervangen maar nog steeds ellende.

Krijg elke keer te horen dat het wel aan mijn huisnetwerk ligt maar dat is allemaal a klasse materiaal en goedgekeurd.

Nu heb ik de laatste keer de gegevens gehad dat ik in mijn modem kan kijken als het fout gaat en nu krijg ik steeds te zien:

Internet (Verbonden (partial bonding US))

De laatste monteur heeft de omgeving nagekeken en op wijk niveau was alles geel/oranje/rood en dus totaal niet groen zoals het hoort te zijn. Ze zouden hier naar gaan kijken en 2 weken verder nog steeds niets gehoord. 

Hebben meer mensen dit probleem of ben ik de enige.

 

Ik zou zo graag ook met een gerust hart weer eens een game willen spelen zonder steeds maar te moeten denken straks knalt het internet er weer uit en ben ik weer dood in een game. Ik heb het zwaarste 500mb download abonnement dus betaal ook behoorlijk wat aan Ziggo. Ik verwacht dan ook wat maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. En dan krijgen we steeds reclames op het moment over gigabit bla bla. Dan denk ik tja waarom kunnen ze niet eerst eens zorgen dat de bestaande abonnees lekker kunnen genieten van hun afgenomen product.

Groetjes,

Piet

52 Reacties 52
pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik hoop dat er sneller een reactie is dan bij de Facebook support. Wacht al vanaf maandag op een statusupdate maar krijg elke keer weer een ander iemand die weer niets af weet van het probleem en weer gaat vragen wat voor status update. Is het zo moeilijk om een stukkie terug te lezen in de chat? Er wordt mij beloofd om een status update te doen en dan verwacht ik dat ook. Alweer 3 hele dagen verder en nog steeds niets gehoord.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Piet, ik zie dat mijn collega ook via Facebook een update heeft gestuurd vandaag. In het coax signaal tussen ons en jouw modem zie ik op dit moment geen bijzonderheden, een aantal dagen geleden is hij wel in een ander upstream segment gezet (25-11 tussen 12:00 en 14:00), dus zie ik alleen de data vanaf dat moment.

Ik laat nu ook een gedetailleerde meting meelopen waarin ik veel nauwkeuriger kan zien wanneer er iets misloopt. Aan jou het verzoek om bij te houden wanneer je precies problemen ervaart, zie je op dat moment ook de melding ‘partial bonding’ in het modem en heb je daarbij zelf ook het modem gereset?

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Mark,

Inderdaad had ik vandaag een update van het Facebook team.

Een vriend van mij monitort mijn verbinding via snmp en de ik zie geen problemen meer sinds woensdag ochtend. Toen heb ik het modem eruit gehaald en het kapje van de connector gehaald. Dus nu even afwachten of het stabiel blijft. Heb het al een paar keer gehad dat het dan een week of 2 goed loopt en dan begint het weer. 

 

Ik heb het modem nog nooit zelf gereset.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Mark bedoelt, dat als je een probleem opmerkt, dat je dan het tijdstip noteert, vervolgens in het modem kijkt of er een melding is van partial bonding en of het in dat geval dan ook nodig was dat je het modem handmatig moest resetten.

Ik ben trouwens wel benieuwd morgen naar de resultaten van een speedtest.

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zo, dit ziet er inderdaad al een heel stuk beter uit. Bijna de 40mbit upload welke maximaal haalbaar is. Scheelt toch dik 10mbit vergeleken met 2 dagen terug.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dat ziet er inderdaad gezonder uit. Als je in de gelegenheid bent, herhaal de test dan eens op vaste tijdstippen, verdeeld over de dag.  Voor de rest wacht ik de bevindingen van @Mark Ziggo  af.

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Upload en Download speedtest resultaten afgelopen 24 uur

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Deze kun je prima laten doorlopen. Doe daarnaast, bijvoorbeeld om de 2 uren, de Ziggo speedtest. 

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

 

Ik heb helaas niet elke 2 uur tijd om de speedtests te runnen. Moet ook nog centjes verdienen hahaha.

 

Maar zit nu op de snelheden die maximaal haalbaar zijn denk ik. Heb een 500/40 abonnement dus met 510/40 zoals nu gaat het lekker. Straks nog maar een paar keer testen en vooral vanavond en van het weekend. Ik hou jullie op de hoogte.

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Daarom schreef ik in een eerdere reactie dan ook “als je in de gelegenheid bent”

De zin van de testen is om meer inzicht te krijgen alvorens er conclusies aan te verbinden.

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nou, de soap gaat maar door. Het wordt nu helemaal feest want nu mag ik gaan betalen voor de fouten van Ziggo:

17 okt Reparatie aan uw kabels, stekkers of wandcontactdozen 50,00

Waar slaat dit nu weer op? Er is nu duidelijk aangetoond dat het probleem dus al die tijd in de wijkcentrale of wat dan ook ligt. Nu totaal geen problemen meer. Overdag haal ik ook netjes de snelheid, ‘s avonds iets minder maar dat is normaal met al die streams van netflix enzo.

Ik heb dus jaren lang problemen, nieuwe switches, routers enzovoort gekocht voor honderden euro's en nu mag ik ook nog gaan betalen. Het is echt de omgekeerde wereld. Ik verwacht een excuus van Ziggo en eigenlijk zou het andersom moeten zijn. Ik verwacht eigenlijk een compensatie voor al die jaren problemen en extra investeringen aan mijn kant.

Moet dus na al die inspanningen nu ook nog eens het klachten traject in. Baal hier zo van. Niets kan normaal bij Ziggo lijkt wel.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op deze vraag kan ik inhoudelijk geen antwoord geven, maar een moderator waarschijnlijk wel. Ik leg het aan hen voor. Je hoeft dus niet het klachtentraject in.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
pietvs wrote:

Nou, de soap gaat maar door. Het wordt nu helemaal feest want nu mag ik gaan betalen voor de fouten van Ziggo:

17 okt Reparatie aan uw kabels, stekkers of wandcontactdozen 50,00

Waar slaat dit nu weer op? Er is nu duidelijk aangetoond dat het probleem dus al die tijd in de wijkcentrale of wat dan ook ligt. Nu totaal geen problemen meer. Overdag haal ik ook netjes de snelheid, ‘s avonds iets minder maar dat is normaal met al die streams van netflix enzo.

Ik heb dus jaren lang problemen, nieuwe switches, routers enzovoort gekocht voor honderden euro's en nu mag ik ook nog gaan betalen. Het is echt de omgekeerde wereld. Ik verwacht een excuus van Ziggo en eigenlijk zou het andersom moeten zijn. Ik verwacht eigenlijk een compensatie voor al die jaren problemen en extra investeringen aan mijn kant.

Moet dus na al die inspanningen nu ook nog eens het klachten traject in. Baal hier zo van. Niets kan normaal bij Ziggo lijkt wel.

Hi Piet,

De monteur moet in dit geval een vinkje zetten bij het vakje “storing in Ziggo domein”, dat was ook zijn bedoeling als ik zijn bon lees, alleen is het vinkje blijkbaar niet geplaatst. Sorry voor deze verwarring, de kosten zijn inmiddels vergoed door mijn collega n.a.v. je Facebook contact.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic