1
Vraag
2
Reageer en help mee
pietvs

Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo krijg het niet voor elkaar om een stabiele internet connectie aan te bieden.

Hoi allemaal,

Ik ben nu al meerdere jaren bezig om stabiel internet te krijgen via Ziggo. Er zijn al 10 monteurs langs geweest de afgelopen jaren. Ze kunnen het niet vinden en niet oplossen. Alles is al vervangen, meerdere modems gehad, kabels van Ziggo zijn al vervangen maar nog steeds ellende.

Krijg elke keer te horen dat het wel aan mijn huisnetwerk ligt maar dat is allemaal a klasse materiaal en goedgekeurd.

Nu heb ik de laatste keer de gegevens gehad dat ik in mijn modem kan kijken als het fout gaat en nu krijg ik steeds te zien:

Internet (Verbonden (partial bonding US))

De laatste monteur heeft de omgeving nagekeken en op wijk niveau was alles geel/oranje/rood en dus totaal niet groen zoals het hoort te zijn. Ze zouden hier naar gaan kijken en 2 weken verder nog steeds niets gehoord. 

Hebben meer mensen dit probleem of ben ik de enige.

 

Ik zou zo graag ook met een gerust hart weer eens een game willen spelen zonder steeds maar te moeten denken straks knalt het internet er weer uit en ben ik weer dood in een game. Ik heb het zwaarste 500mb download abonnement dus betaal ook behoorlijk wat aan Ziggo. Ik verwacht dan ook wat maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. En dan krijgen we steeds reclames op het moment over gigabit bla bla. Dan denk ik tja waarom kunnen ze niet eerst eens zorgen dat de bestaande abonnees lekker kunnen genieten van hun afgenomen product.

Groetjes,

Piet

52 Reacties 52
pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kan geen volgende pagina helaas kiezen

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als je de gevraagde foto nog plaatst van het AOP, dan kan dat mogelijk ook worden uitgesloten.

Ik was even prematuur.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Is het modem rechtstreeks aangesloten op het AOP? Zo ja, haal eens het witte kapje van de POA los. Het kan goed zijn dat de steker daarna iets dieper in in de wcd gaat. Dus stevig aandrukken.

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zo bedoel je? Ik moest even wachten op een tijdstip dat de lijn eruit kon. Heb een paar gameservers staan met daarop 3 tot 5 Twitch streamers dus kan niet zomaar de lijn er expres uithalen.

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb ook contact gehad met de support via Facebook en die zou 2 dagen terug de status nakijken van de wijkcontrole maar helemaal niets meer gehoord. Kan me niet voorstellen dat een status nakijken meer dan 2 dagen duurt helaas. De monteur die langs was geweest al weer weken terug zou dit doorzetten maar daarna hoor je nooit meer wat. Ik moet zelf steeds overal achteraan en dat is toch erg jammer.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik schreef het witte kapje van de POA. Daarmee bedoelde ik de POA 01 splitter. Waarschijnlijk dacht je aan AOP door een typefout. Geeft niet. Probeer het nog eens door het bedoelde kapje los te halen.

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ehhh, zo wel goed? Ik weet niet wat wat precies is hoor hahah.

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wat me wel opvalt in de statussen van errors is dit:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.983 5475834776 2865
2 Goed (Locked) 38.605 5429790989 1033
3 Goed (Locked) 38.605 5429789347 1389
4 Goed (Locked) 38.605 5429778023 62
5 Goed (Locked) 38.983 5429777735 93
6 Goed (Locked) 38.258 5429765545 86
7 Goed (Locked) 37.636 5429767020 548
8 Goed (Locked) 37.636 5429760474 87
9 Goed (Locked) 37.636 5429754782 380
10 Goed (Locked) 37.936 5429751860 95
11 Goed (Locked) 37.636 5429739436 2127
12 Goed (Locked) 37.636 5429741531 116
13 Goed (Locked) 37.636 5429730233 2360
14 Goed (Locked) 37.636 5429723226 2833
15 Goed (Locked) 37.356 5429723550 2269
16 Goed (Locked) 37.636 5429711852 2277
17 Goed (Locked) 37.636 5429708456 2186
18 Goed (Locked) 37.356 5429709608 575
19 Goed (Locked) 37.356 5429696744 2772
20 Goed (Locked) 37.356 5429802419 2961
21 Goed (Locked) 37.636 5429802954 3017
22 Goed (Locked) 37.356 5429801801 2351
23 Goed (Locked) 37.356 5429800875 2695
24 Goed (Locked) 37.356 5429793923 2713

 

Er zijn duizenden extra errors sinds eergisteren. Weet niet of dat hoort of dat het wat anders betekend.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zou je nog eens een snelheidstest willen doen? En neem gerust eerst een kop koffie. Ga ik ook doen.

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De upload is in elk geval verbeterd, maar zou 50 Mbps behoren te zijn. 

Zou je in het modem kunnen kijken of er bij de uploadkanalen op kanaal 1 nog T3 fouten worden vermeld?

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 45 5.120 64qam 8
2 36000000 45 5.120 64qam 7
3 44500000 45 5.120 64qam 6
4 52000000 46 5.120 64qam 5

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 5 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Eergisteren waren er ook 5 T3 timeouts. Dus ik neem aan dat er dan geen fouten bij zijn gekomen.

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het bevestigt, dat er problemen zijn met de upload. Je uploadsnelheid is toegenomen.

Het kan dus liggen aan het coaxsegment vanaf het AOP tot in de straat, een straat- of wijkkast of een issue in het modem.

Ik heb dit probleem inmiddels voorgelegd aan het moderatieteam. Zij beschikken over meer mogelijkheden.

Je beschikt in elk geval nu over een hogere upload snelheid.

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De upload snelheid wordt alleen zo traag als het internet uitvalt en daarna lijkt het wel of het modem 10 minuten nodig heeft om alles weer op zet zetten. Na 20 mins na de uitval heb ik ook gewoon weer rond de 30mbit upload. Ik heb net een nieuw modem gehad en deze doet het wel beter dan de vorige. Had eerst elke dag problemen maar nu is het om de paar dagen. Er is geen touw aan vast te knopen wanneer het gaat gebeuren. Maar dat het gaat gebeuren is helaas nog steeds een feit.

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De coax kabel vanaf het AOP naar de straatkast is wel verlengt. We woonde eerst in een heel oud huis en daar naast is een nieuw huis gebouwd. Daarvoor was de groene coax kabel te kort om naar het nieuwe huis te leggen dus hebben ze een connector ertussen gezet en nieuw stuk kabel eraan. Ik weet niet of dat voor storingen af en toe kan zorgen. De ene monteur zegt van niet en de andere weer van wel. Ik weet het niet want ik heb er geen verstand van. Ik verwacht gewoon hetzelfde van Ziggo als mijn autodealer. Als ik de pc aanzet moet internet het gewoon doen. Hoe maakt mij niet uit. Dat is niet mijn vakgebied. Zelfde met mijn auto. Als ik instap moet ie het doen. Hoe dat maakt me niet uit, daar moet de autodealer voor zorgen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dit kan waardevolle informatie zijn. Als die groene coaxkabel ondergronds is verlengd met een connector kan er sprake zijn van vochtinwerking en/of corrosie.

De moderators hebben het druk en zodoende kan het even duren voor er een reactie komt. Ook zal diegene zich moeten inlezen in dit topic en je monteurs historie. In elk geval heeft men mijns inziens ruim voldoende info om gerichter de oorzaak te achterhalen.

Dus nog een beetje geduld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic