Hoi allemaal,
Ik ben nu al meerdere jaren bezig om stabiel internet te krijgen via Ziggo. Er zijn al 10 monteurs langs geweest de afgelopen jaren. Ze kunnen het niet vinden en niet oplossen. Alles is al vervangen, meerdere modems gehad, kabels van Ziggo zijn al vervangen maar nog steeds ellende.
Krijg elke keer te horen dat het wel aan mijn huisnetwerk ligt maar dat is allemaal a klasse materiaal en goedgekeurd.
Nu heb ik de laatste keer de gegevens gehad dat ik in mijn modem kan kijken als het fout gaat en nu krijg ik steeds te zien:
Internet (Verbonden (partial bonding US))
De laatste monteur heeft de omgeving nagekeken en op wijk niveau was alles geel/oranje/rood en dus totaal niet groen zoals het hoort te zijn. Ze zouden hier naar gaan kijken en 2 weken verder nog steeds niets gehoord.
Hebben meer mensen dit probleem of ben ik de enige.
Ik zou zo graag ook met een gerust hart weer eens een game willen spelen zonder steeds maar te moeten denken straks knalt het internet er weer uit en ben ik weer dood in een game. Ik heb het zwaarste 500mb download abonnement dus betaal ook behoorlijk wat aan Ziggo. Ik verwacht dan ook wat maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. En dan krijgen we steeds reclames op het moment over gigabit bla bla. Dan denk ik tja waarom kunnen ze niet eerst eens zorgen dat de bestaande abonnees lekker kunnen genieten van hun afgenomen product.
Groetjes,
Piet
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik kan geen volgende pagina helaas kiezen
Als je de gevraagde foto nog plaatst van het AOP, dan kan dat mogelijk ook worden uitgesloten.
Ik was even prematuur.
Is het modem rechtstreeks aangesloten op het AOP? Zo ja, haal eens het witte kapje van de POA los. Het kan goed zijn dat de steker daarna iets dieper in in de wcd gaat. Dus stevig aandrukken.
Zo bedoel je? Ik moest even wachten op een tijdstip dat de lijn eruit kon. Heb een paar gameservers staan met daarop 3 tot 5 Twitch streamers dus kan niet zomaar de lijn er expres uithalen.
Ik heb ook contact gehad met de support via Facebook en die zou 2 dagen terug de status nakijken van de wijkcontrole maar helemaal niets meer gehoord. Kan me niet voorstellen dat een status nakijken meer dan 2 dagen duurt helaas. De monteur die langs was geweest al weer weken terug zou dit doorzetten maar daarna hoor je nooit meer wat. Ik moet zelf steeds overal achteraan en dat is toch erg jammer.
Ik schreef het witte kapje van de POA. Daarmee bedoelde ik de POA 01 splitter. Waarschijnlijk dacht je aan AOP door een typefout. Geeft niet. Probeer het nog eens door het bedoelde kapje los te halen.
Ehhh, zo wel goed? Ik weet niet wat wat precies is hoor hahah.
Wat me wel opvalt in de statussen van errors is dit:
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal | Locked Status | RxMER (dB) | Pre RS Errors | Post RS Errors |
---|---|---|---|---|
1 | Goed (Locked) | 38.983 | 5475834776 | 2865 |
2 | Goed (Locked) | 38.605 | 5429790989 | 1033 |
3 | Goed (Locked) | 38.605 | 5429789347 | 1389 |
4 | Goed (Locked) | 38.605 | 5429778023 | 62 |
5 | Goed (Locked) | 38.983 | 5429777735 | 93 |
6 | Goed (Locked) | 38.258 | 5429765545 | 86 |
7 | Goed (Locked) | 37.636 | 5429767020 | 548 |
8 | Goed (Locked) | 37.636 | 5429760474 | 87 |
9 | Goed (Locked) | 37.636 | 5429754782 | 380 |
10 | Goed (Locked) | 37.936 | 5429751860 | 95 |
11 | Goed (Locked) | 37.636 | 5429739436 | 2127 |
12 | Goed (Locked) | 37.636 | 5429741531 | 116 |
13 | Goed (Locked) | 37.636 | 5429730233 | 2360 |
14 | Goed (Locked) | 37.636 | 5429723226 | 2833 |
15 | Goed (Locked) | 37.356 | 5429723550 | 2269 |
16 | Goed (Locked) | 37.636 | 5429711852 | 2277 |
17 | Goed (Locked) | 37.636 | 5429708456 | 2186 |
18 | Goed (Locked) | 37.356 | 5429709608 | 575 |
19 | Goed (Locked) | 37.356 | 5429696744 | 2772 |
20 | Goed (Locked) | 37.356 | 5429802419 | 2961 |
21 | Goed (Locked) | 37.636 | 5429802954 | 3017 |
22 | Goed (Locked) | 37.356 | 5429801801 | 2351 |
23 | Goed (Locked) | 37.356 | 5429800875 | 2695 |
24 | Goed (Locked) | 37.356 | 5429793923 | 2713 |
Er zijn duizenden extra errors sinds eergisteren. Weet niet of dat hoort of dat het wat anders betekend.
Zou je nog eens een snelheidstest willen doen? En neem gerust eerst een kop koffie. Ga ik ook doen.
De upload is in elk geval verbeterd, maar zou 50 Mbps behoren te zijn.
Zou je in het modem kunnen kijken of er bij de uploadkanalen op kanaal 1 nog T3 fouten worden vermeld?
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | Symbol Rate (ksps) | Modulatie | Kanaalnummer |
---|---|---|---|---|---|
1 | 58800000 | 45 | 5.120 | 64qam | 8 |
2 | 36000000 | 45 | 5.120 | 64qam | 7 |
3 | 44500000 | 45 | 5.120 | 64qam | 6 |
4 | 52000000 | 46 | 5.120 | 64qam | 5 |
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal | Kanaal soort | T1 Timeouts | T2 Timeouts | T3 Timeouts | T4 Timeouts |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2.0 | 0 | 0 | 5 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Eergisteren waren er ook 5 T3 timeouts. Dus ik neem aan dat er dan geen fouten bij zijn gekomen.
Het bevestigt, dat er problemen zijn met de upload. Je uploadsnelheid is toegenomen.
Het kan dus liggen aan het coaxsegment vanaf het AOP tot in de straat, een straat- of wijkkast of een issue in het modem.
Ik heb dit probleem inmiddels voorgelegd aan het moderatieteam. Zij beschikken over meer mogelijkheden.
Je beschikt in elk geval nu over een hogere upload snelheid.
De upload snelheid wordt alleen zo traag als het internet uitvalt en daarna lijkt het wel of het modem 10 minuten nodig heeft om alles weer op zet zetten. Na 20 mins na de uitval heb ik ook gewoon weer rond de 30mbit upload. Ik heb net een nieuw modem gehad en deze doet het wel beter dan de vorige. Had eerst elke dag problemen maar nu is het om de paar dagen. Er is geen touw aan vast te knopen wanneer het gaat gebeuren. Maar dat het gaat gebeuren is helaas nog steeds een feit.
De coax kabel vanaf het AOP naar de straatkast is wel verlengt. We woonde eerst in een heel oud huis en daar naast is een nieuw huis gebouwd. Daarvoor was de groene coax kabel te kort om naar het nieuwe huis te leggen dus hebben ze een connector ertussen gezet en nieuw stuk kabel eraan. Ik weet niet of dat voor storingen af en toe kan zorgen. De ene monteur zegt van niet en de andere weer van wel. Ik weet het niet want ik heb er geen verstand van. Ik verwacht gewoon hetzelfde van Ziggo als mijn autodealer. Als ik de pc aanzet moet internet het gewoon doen. Hoe maakt mij niet uit. Dat is niet mijn vakgebied. Zelfde met mijn auto. Als ik instap moet ie het doen. Hoe dat maakt me niet uit, daar moet de autodealer voor zorgen.
Dit kan waardevolle informatie zijn. Als die groene coaxkabel ondergronds is verlengd met een connector kan er sprake zijn van vochtinwerking en/of corrosie.
De moderators hebben het druk en zodoende kan het even duren voor er een reactie komt. Ook zal diegene zich moeten inlezen in dit topic en je monteurs historie. In elk geval heeft men mijns inziens ruim voldoende info om gerichter de oorzaak te achterhalen.
Dus nog een beetje geduld.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.