1
Vraag
2
Reageer en help mee
pietvs

Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo krijg het niet voor elkaar om een stabiele internet connectie aan te bieden.

Hoi allemaal,

Ik ben nu al meerdere jaren bezig om stabiel internet te krijgen via Ziggo. Er zijn al 10 monteurs langs geweest de afgelopen jaren. Ze kunnen het niet vinden en niet oplossen. Alles is al vervangen, meerdere modems gehad, kabels van Ziggo zijn al vervangen maar nog steeds ellende.

Krijg elke keer te horen dat het wel aan mijn huisnetwerk ligt maar dat is allemaal a klasse materiaal en goedgekeurd.

Nu heb ik de laatste keer de gegevens gehad dat ik in mijn modem kan kijken als het fout gaat en nu krijg ik steeds te zien:

Internet (Verbonden (partial bonding US))

De laatste monteur heeft de omgeving nagekeken en op wijk niveau was alles geel/oranje/rood en dus totaal niet groen zoals het hoort te zijn. Ze zouden hier naar gaan kijken en 2 weken verder nog steeds niets gehoord. 

Hebben meer mensen dit probleem of ben ik de enige.

 

Ik zou zo graag ook met een gerust hart weer eens een game willen spelen zonder steeds maar te moeten denken straks knalt het internet er weer uit en ben ik weer dood in een game. Ik heb het zwaarste 500mb download abonnement dus betaal ook behoorlijk wat aan Ziggo. Ik verwacht dan ook wat maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. En dan krijgen we steeds reclames op het moment over gigabit bla bla. Dan denk ik tja waarom kunnen ze niet eerst eens zorgen dat de bestaande abonnees lekker kunnen genieten van hun afgenomen product.

Groetjes,

Piet

52 Reacties 52
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Plaatst u hier eens de down- en upstreamwaarden en de laatste bladzijden van de netwerkhistorie van het modem. Dan kan ik proberen u verder te helpen.

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
pietvs wrote:

...

Hebben meer mensen dit probleem of ben ik de enige.

Het komt helaas vaker voor dat zo'n hardnekkig probleem wordt gemeld. Het wordt tijd voor een echte specialist om er eens in te duiken. Mogelijk kan een moderator die aansturen. Ik heb het probleem daar neergelegd. De gegevens die @KBX458 vraagt kunnen daarbij behulpzaam zijn.

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 274000000 1 38 256qam 1
2 282000000 1 38 256qam 2
3 290000000 1 38 256qam 3
4 298000000 2 37 256qam 4
5 306000000 2 38 256qam 5
6 314000000 1 37 256qam 6
7 322000000 1 37 256qam 7
8 330000000 1 37 256qam 8
9 338000000 1 37 256qam 9
10 346000000 1 37 256qam 10
11 354000000 1 37 256qam 11
12 362000000 1 37 256qam 12
13 370000000 1 37 256qam 13
14 378000000 1 37 256qam 14
15 386000000 1 37 256qam 15
16 394000000 1 37 256qam 16
17 402000000 1 37 256qam 17
18 410000000 1 37 256qam 18
19 418000000 1 37 256qam 19
20 426000000 0 37 256qam 20
21 434000000 0 37 256qam 21
22 442000000 0 37 256qam 22
23 450000000 0 37 256qam 23
24 458000000 0 37 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.983 575769681 1012
2 Goed (Locked) 38.983 574612855 14
3 Goed (Locked) 38.983 574614978 314
4 Goed (Locked) 37.636 574613738 7
5 Goed (Locked) 38.983 574614961 15
6 Goed (Locked) 37.636 574615019 13
7 Goed (Locked) 37.636 574614926 11
8 Goed (Locked) 37.636 574615777 16
9 Goed (Locked) 37.636 574611855 9
10 Goed (Locked) 37.636 574615588 9
11 Goed (Locked) 37.636 574612456 12
12 Goed (Locked) 37.636 574618054 13
13 Goed (Locked) 37.356 574611000 10
14 Goed (Locked) 37.636 574615969 18
15 Goed (Locked) 37.636 574615833 18
16 Goed (Locked) 37.636 574614322 15
17 Goed (Locked) 37.636 574615520 8
18 Goed (Locked) 37.356 574617028 11
19 Goed (Locked) 37.636 574611023 17
20 Goed (Locked) 37.356 574617138 19
21 Goed (Locked) 37.356 574617069 23
22 Goed (Locked) 37.356 574616969 25
23 Goed (Locked) 37.356 574616276 32
24 Goed (Locked) 37.356 574615192 21
pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 45 5.120 64qam 8
2 36000000 45 5.120 64qam 7
3 44500000 45 5.120 64qam 6
4 52000000 46 5.120 64qam 5

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 5 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Algemene configuratie

Netwerk toegang Toegang tot internet
Maximaal aantal apparaten 2
Standaard beveiliging Ingeschakeld
DOCSIS-Modus DOCSIS 3.0
Config bestand bac105000106905c4497d52c

 

Primaire Downstream Service Flow

SFID 1105376
Maximale snelheid 20000 bps
Maximum Traffic Burst 8000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 1105237
Maximale snelheid 535000000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow

SFID 1105375
Maximale snelheid 20000 bps
Maximum Traffic Burst 8000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 1522 bytes
Roostertype Best effort
SFID 1105236
Maximale snelheid 42800000 bps
Maximum Traffic Burst 25000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 25000 bytes
Roostertype Best effort
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ik zie zo snel geen afwijkingen. Misschien kan een moderator wat dieper in de modem kijken.

 

 

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het probleem is dat er nergens afwijkingen zijn te vinden. Alles werkt prima. Tot er een dip komt, alles down en 10 mins wachten en dan kan ik weer verder. Maarja, dan is een game allang tot de conclusie gekomen dat je de game verlaten hebt. Mijn zoon is al een paar keer voor uren gebanned omdat hij beschuldigd werd van weggaan tijdens een gevecht. Hij kan geeneens meer meedoen aan events enzo. Om droevig van te worden.

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit soort dingen krijg ik als ik een storing heb en het weer begint te werken. Ook gaan soms alle lampjes weer knipperen op mijn modem dat deze opnieuw opstart en alles gaat downloaden.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Partial bonding US duidt op een upstream probleem. Het is om te beginnen zaak je kabelverbindingen goed te controleren. Dit wordt weer denkwerk.

Ook de T3 fouten in  upstreamkanaal 1 wijst in die richting.

Wil je nog de laatste bladzijden van het netwerk log plaatsen? Dus even naar beneden scrollen.

Ook graag een foto van je AOP met splitters en versterkers.

 

pietvs
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
25-11-2019 16:57:12 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[217.63.236.205];CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-11-2019 11:37:36 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-11-2019 11:37:28 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-11-2019 11:37:04 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-11-2019 11:36:27 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-11-2019 11:33:50 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[217.63.236.205];CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-11-2019 11:32:27 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-11-2019 11:31:52 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-11-2019 11:31:52 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-11-2019 11:31:51 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-11-2019 10:50:45 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-11-2019 22:18:25 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-11-2019 22:49:24 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-11-2019 08:38:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-11-2019 10:47:52 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-11-2019 10:17:27 notice MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-11-2019 10:16:43 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-11-2019 10:16:37 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-11-2019 10:13:55 notice MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-11-2019 10:13:16 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:97:d5:2c;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:c0:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic