JanuitRees
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo icm Deco M4

Sinds enige tijd heb ik een deco m4 geïnstalleerd, dit werkt perfect op de telefoons en ipad. Mijn laptop (nieuwe HP met windows 10) maakt alleen verbinding met de hoofd deco. Met de ‘slave’ deco's wordt geen verbinding gemaakt. Waar zou dit probleem kunnen zitten?

Alvast bedankt.

8 Reacties 8
Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1651Posts
  • 222Oplossingen
  • 292Likes

Hi @JanuitRees, van harte welkom hier allereerst!

Top dat je de Deco M4 set in huis hebt gehaald en dat de ervaring tot dusver perfect is voor je telefoons en iPad. Nu je laptop nog 😉 Bijzonder dat deze maar niet wil verbinden met de extra units en enkel een verbinding tot stand kan brengen met de hoofdunit. Wat gaat er precies fout bij het verbinden? Zie je een bepaalde (fout)melding naar voren komen?

@Pasi, jij hebt veel kennis met betrekking tot deze set. Heb jij enig idee waardoor TS zijn laptop als enige niet kan verbinden met de ‘slave’ units? Kan dit misschien met een bepaalde instelling te maken hebben in de Deco app?

Pasi
Expert
Expert
  • 4200Posts
  • 237Oplossingen
  • 1610Likes

De wet van Murphy, laat weer eens van zich spreken, denk ik.

Geen idee, waarom de laptop geen verbinding wil maken met een ‘niet master’ Deco station.

De eerste actie lijkt me ( vooral ook omdat dat binnen zo'n 20 minuten is uit te voeren ) een gehele reset van de set:
- De gehele set, station voor station resetten/verwijderen.
- Daarna de stations nogmaals handmatig resetten m.b.v. de resetknop op het station zelf.
- De stations allemaal uitzetten
- Daarna station 1 aanzetten en dan m.b.v. de app opnieuw toevoegen.
- Daarna station 2 aanzetten en …...
- Daarna station 3 …...

Dan weer controleren of de laptop nu wel verbinding wil maken met de Deco stations.

Op een Windows laptop kan u m.b.v. een commando, controleren hoe goed/slecht de wifi verbinding is. Als een een CMD/DOS box opent en daarin “Netsh WLAN show interface” intypt, dan verschijnen allerlei gegevens van de wifi verbinding, zie bijlage.

Leest u ook dit eens.

JanuitRees
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de reactie, echter hebben de oplossingen het probleem nog niet opgelost. Ik krijg geen foutmeldingen maar de laptop ´ziet´ de slave deco´s niet. In de deco app kan ik wel zien dat de laptop met de hoofddeco is verbonden.

Misschien kunnen jullie hier iets meer mee?

Alvast bedankt.

Pasi
Expert
Expert
  • 4200Posts
  • 237Oplossingen
  • 1610Likes

JanuitRees wrote:

...maar de laptop ´ziet´ de slave deco´s niet. In de deco app kan ik wel zien dat de laptop met de hoofddeco is verbonden….

Laat ik het eens anders proberen: Het is normaal dat u maar één Deco netwerk ziet. Alle Deco stations vormen één netwerk, met één naam. En die zal ook maar één keer voorkomen in de Windows wifi lijst.

Als u met uw laptop naast een 'slave’ gaat zitten ( die het verste van de master verwijderd is ) en dan weer het “Netsh WLAN show interface” commando in typt, wat is dan de “signaal” waarde?

JanuitRees
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik naast een ´slave´ ga zitten heb ik geen signaal meer van de wifi omdat de laptop alleen verbinding maakt met de hoofddeco. 

Pasi
Expert
Expert
  • 4200Posts
  • 237Oplossingen
  • 1610Likes

JanuitRees wrote:

Als ik naast een ´slave´ ga zitten heb ik geen signaal meer van de wifi omdat de laptop alleen verbinding maakt met de hoofddeco. 

Oké dat is duidelijk.

Als de telefoons en ipad wel goed werken, dan zit het probleem in de HP laptop.

U kan proberen de wifi netwerkkaart via Computer management ( compmgmt.msc ) te verwijderen en deze daarna opnieuw te installeren of de laptop herstarten. Waardoor de netwerkkaart geheel standaard wordt ingesteld en alle aangepaste instellingen weer teruggezet zijn.
Overigens zijn ook alle wifi- voorkeuren en wachtwoorden verwijderd.

JanuitRees
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de reactie! Ik heb het geprobeerd maar het heeft helaas geen verschil gemaakt. 

Misschien nog een ander idee?

Pasi
Expert
Expert
  • 4200Posts
  • 237Oplossingen
  • 1610Likes

Zo op afstand, is het oplossen natuurlijk altijd moeilijk, dan maar met lange halen snel thuis : leest u dit eens: How to Reset Your Entire Network in Windows 10 and Start From Scratch

Welk type laptop is?

Het is een nieuwe HP Win 10 laptop, dus zou het onderstaande niet nodig zijn, maar probeert u het eens:

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk voor de gehele Deco set de 5Ghz band uitzetten
-Nu verbinding test met ‘slave’
-Zet 5GHz wifi weer aan.

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantjes van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu verbinding test met ‘slave’
-Daarna proberen “Snelle roaming” weer aan te zetten

Alleen voor Laptop:
-Start de Deco app
-Staat de laptop in de lijst ? Zo nee, stop dan.
-Kies laptop
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
--Nu verbinding test met ‘slave’

-Het gastnetwerk aanzetten
-Nu proberen met de laptop op het gastnetwerk in loggen.

Uitgelicht topic