1
Vraag
2
Reacties
Kolk

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo & iPhone slechte wifi

De wifi met Ziggo gaat in vlagen, soms gewoon goed en op andere momenten erg slecht.
Wat opvalt is dat voornamelijk ik en mijn broer hier last van hebben. Beide hebben we een Iphone en hoewel er staat dat ik verbonden ben gaat het laden van paginas heeeeeel traag of gebeurd er gewoon niks. Voornamelijk op de boven verdieping hebben we hier last van.
Ik vroeg mij af of er hier meer problemen mee zijn, apple - ziggo.
Ik vind het namelijk zeer vervelend en hoop een oplossing te kunnen vinden om dit te verhelpen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kolk
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
We hebben het wifikanaal gewijzigd en so far so good. De sitecom draadloze wifiversterker hebben we eruit gehaald. Bedankt voor jullie reacties.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Wat voor modem is er aanwezig in de woning en waar bevind zich het modem.

In de woonkamer of in de meterkast.

En wat hebben jullie zelf geprobeerd te doen?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op onze Community, Kolk.

Jij en je broer hebben dus problemen. Heeft de rest van het huis een ander merk telefoon, of hebben zij gewoonweg geen last van dit probleem? Verder stelt Dave nog een paar goede vragen, want hoe meer we weten des te sneller kunnen we tot een oplossing komen.
Kolk
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben een connectbox modem. Die in de woonkamer staat.

Mijn ouders hebben beide een samsung en ervaren naar mijn idee deze problemen minder, wellicht zijn ze ook minder kritisch/zitten minder op hun telefoon.
Verder hebben wij een wifi versterker van Sitecom boven alleen sinds we het ww van onze wifi hebben veranderd is het niet gelukt deze weer gereset en opnieuw in werking te krijgen. Bij het verbinden krijg ik de melding: Geen internetverbinding.
Deze melding krijg ik ook vaak als ik met de ziggo wifi wil verbinden, soms duurt het even voordat hij uiteindelijk toch verbind.

Wat wij zelf al hebben gedaan betreft dit probleem is nog niet zo veel, het is sinds kort dat de wifi boven erg minimaal werkt en het opviel dat mijn broer en ik (apple) hier de klachten over hadden en mijn ouders (samsung) niet.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Is heel vervelend te lezen dat de wifi nauwelijks werkt en doordat het modem in de woonkamer staat krijg je op de eerste verdieping geen optimale wifi.

Nu weet ik niet of de Sitecom bekabelde wifi extender is of dat het signaal oppakt van het modem, dan zou je hem even opnieuw configureren aan het modem en op een plek stoppen waar signaal iets sterker is, zodat de extender deze door kan sturen.

Belangrijk is wel dat beide wifi ssid's een eigen naam hebben, dit om conflict te voorkomen.

Tevens bied Ziggo ook Extra Wifi punt aan via het Stopcontact of een Wifibooster via een internetkabel de kan je ook huren voor € 2,- euro en de Wifibooster via een internetkabel voor € 1,- per maand.

Misschien een optie om te overwegen.
Kolk
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
We hebben het wifikanaal gewijzigd en so far so good. De sitecom draadloze wifiversterker hebben we eruit gehaald. Bedankt voor jullie reacties.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Bedankt voor je terugkoppeling hier, Kolk. Veel internetplezier weer 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic